Masz laptop tego producenta? Ważny komunikat, można stracić dostęp
Posiadacze laptopów HP licznie zgłaszają bardzo poważne problemy ze swoimi urządzeniami. Prawdopodobnie na skutek wadliwej aktualizacji BIOS-u ich komputery przestały się uruchamiać. Problem jest tym poważniejszy, że dotyczy modeli, które mogą być już poza okresem gwarancyjnym.
Liczne problemy z laptopami HP
Jak donosi serwis tomshardware.com, na formach pomocy technicznej HP pojawiły się liczne zgłoszenia sfrustrowanych posiadaczy laptopów tej marki. Mowa o modelu 455 G7 z biznesowej linii ProBook , który trafił do sprzedaży w 2020 r. Ta część, która zdecydowała się na zakup komputera, krótko po premierze, może nie być już objęta gwarancją producenta.
Wszystko wskazuje na to, że problemy spowodowała wadliwa aktualizacja BIOS-u . Może chodzić jednak nie o problem w samym oprogramowaniu, lecz o błąd w działaniu mechanizmu aktualizacji.
Zawinić mogła aktualizacja BIOS-u
Aktualizacja BIOS-u to operacja, która może sama w sobie spowodować spore problemy. Awaria kluczowego m.in. dla rozruchu i załadowania systemu operacyjnego oprogramowania może skutecznie uniemożliwić korzystanie z komputera. Tymczasem według zgłoszeń HP miało zastosować agresywną politykę wymuszania aktualizacji firmware, co wiążę się z ogromnym ryzykiem.
Zobacz: Apple wprowadza innowacyjną funkcję. Przelewy tak szybkie jak BLIK
Każda instrukcja ręcznej aktualizacji BIOS-u powinna zawierać informację, że należy przeprowadzać tę operację wyłącznie wtedy, gdy laptop jest podłączony do źródła zasilania. Przypadkowe rozładowanie w trakcie procesu może poskutkować uszkodzeniem oprogramowania, co uniemożliwi korzystanie z komputera. Według osób dotkniętych problemem tak właśnie mogło stać się z komputerami HP.
Producent milczy
Po instalacji aktualizacji dotknięte problemem laptopy po uruchomieniu wyświetlają jedynie czarny ekran. Niewykluczone, że naprawa będzie wymagała ręcznej wymiany komponentu sprzętowego, na którym zainstalowany jest BIOS, na płycie głównej. To jednak może zostać zapewnione tym, których wciąż obejmuje gwarancja. Jak dotąd HP nie ustosunkowało się do zgłoszeń.