Niemiecka sieć rozpoczyna w Polsce prawdziwą ekspansję. Już niedługo uruchomione zostaną nietypowe sklepy
Nowy rodzaj dyskontów znanej niemieckiej sieci ALDI zostanie wprowadzony na początek we Wrocławiu i w Markach. Dwukondygnacyjne sklepy mają dołączyć do 259 innych, już istniejących w Polsce placówek tej marki.
ALDI ma plan na Polskę
Niemiecka sieć posiada w Polsce już 259 placówek, ale w planach jest ich dużo więcej. Firma zapowiada prawdziwą ekspansję na naszych ziemiach. W planach odnośnie do pierwszej fazy rozwoju sieci jest rozlokowanie w naszym kraju co najmniej 600 placówek , a to dopiero początek.
Tomasz Gawlik, dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji sieci ALDI w Polsce w rozmowie z propertynews.pl oświadczył, że osiągnięcie pułapu 600 sklepów firma zakłada w pierwszej części swojej strategii, czyli w okresie jeszcze ok. 5 lat. Natomiast strategia długofalowa, 10-letnia, zakłada dalszy intensywny rozwój.
- Aktualnie mamy 259 sklepów ALDI w Polsce. Łącznie w 2023 roku zamierzamy otworzyć ok. 60 nowych obiektów ALDI — zapowiedział dyrektor.
W minionym roku sieć otworzyła w Polsce 50 nowych obiektów , a więc chce pobić swój rekord. Najbliższy kwartał przyniesie otwarcia m.in. w miejscowości Świecie, Żory oraz Płońsk.
Nowy rodzaj sklepów ALDI
Ponadto w planach jest otwarcie mniej powszechnego rodzaju placówek. Chodzi o sklepy dwukondygnacyjne . Nie jest to na polskim rynku nowość w ujęciu ogólnym, ani nie jest to rzecz niespotykana w przypadku sieci dyskontów, ponieważ w rzeszy swoich budynków , taki rodzaj założenia mają m.in. Lidl czy Carrefour. Jest to jednak wciąż dość rzadkie zjawisko w tej branży. Sieci dyskontowe nie budują takich sklepów często, są to pojedyncze placówki.
Sieć ALDI ma w planach wdrożenie co najmniej dwóch takich placówek. Na początek otwarte zostaną sklepy dwukondygnacyjne we Wrocławiu oraz w Markach pod Warszawą.
- W Polsce już dziś wprowadzamy natomiast format ALDI Urban, który zakłada budowę sklepu dwupoziomowego. Tego typu obiekty będą powstawać na małych działkach w atrakcyjnych lokalizacjach. Sala sprzedaży będzie znajdować się na poziomie +1, a na poziomie 0 umiejscowiony zostanie parking — powiedział Gawlik.
Jak podkreślił dyrektor, obecnie prace nad otwarciem tych placówek są w zaawansowanej fazie przygotowań. Wrocławski sklep dwupiętrowy ma mieć nieco inny rozkład niż standardowy koncept ALDI Urban, bo sala sprzedaży znajdzie się na poziomie 0. Natomiast placówka w Markach będzie w pełni odpowiadać standardom ALDI Urban. Jak podkreślił dyrektor, w przyszłości w grę wchodzić będą otwarcia sklepów marki nie tylko w dużych miastach , bo sieć zakłada „wypełnianie białych plam” zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miasteczkach.
- Potencjał jest ogromny, a my zamierzamy go w pełni wykorzystać — skwitował.
Standardy sieci i nowe formaty
W przypadku standardowych placówek szef ONiE zakłada skupianie się zarówno na obiektach wolnostojących, jak i korzystanie z najmu powierzchni.
- Parki handlowe odpowiadają naszym standardom i zyskują dużą popularność, a my, przy tak wysokim tempie ekspansji, bierzemy pod uwagę wygodę zakupów dla naszych klientów — powiedział.
W trakcie prac są także inne nowe formaty . Jest to m.in. Village Concept, który Polski oddział sieci ALDI sprawdza razem z działem z Niemiec . Projekt ten zakłada ekonomiczną wersję sklepu z zachowaniem dotychczasowych funkcji. Rozwijany jest też pomysł City Concept, który sieć bada już m.in. w Holandii. Jeśli wyniki testów okażą się pomyślne, taki model sklepów planowany jest również do wdrożenia w Polsce . W placówkach z kategorii City Concept klienci będą mieli możliwość robienia zakupów dzięki użyciu aplikacji. To rozwiązanie ma być alternatywą dla kas samoobsługowych . Podobny model testuje sieć Auchan.