BiznesINFO.pl Finanse PKO BP wydał ważny komunikat. Bank apeluje do klientów
Fot. materiały własne redakcji

PKO BP wydał ważny komunikat. Bank apeluje do klientów

25 maja 2024
Autor tekstu: Agata Jaroszewska

Klienci PKO BP otrzymali w aplikacji IKO ważny komunikat. Bank zdecydował się na zwrócenie uwagi na jeden z aspektów bankowości mobilnej i internetowej. - Dbaj o kod Blik jak o gotówkę lub kartę - czytamy w wiadomości. O co dokładnie chodzi?

PKO BP ostrzega klientów w specjalnym komunikacie

Bank PKO BP wystosował do klientów ważny komunikat. Jest on dostępny nie tylko na stronie internetowej. Użytkownicy aplikacji IKO otrzymali specjalne powiadomienie odnoszące do tej wiadomości.

W komunikacie PKO BP pojawił się nawet specjalny znak zwracający uwagę odbiorcy. Wykrzyknik w żółtym trójkącie ostrzegawczym wskazuje, iż wiadomość jest ważna. Bank apeluje do klientów, aby zmienili swoje podejście do kodów Blik.

Przez 20 lat pracowała za minimalną krajową. Trudno uwierzyć, jaką dostaje emeryturę

Komunikat PKO BP pojawił się w aplikacji IKO

Bank PKO BP w specjalnym komunikacie na temat Blika apeluje do klientów, by ci traktowali kod Blik jak fizyczne pieniądze . - Tylko od Ciebie zależy co się z nimi stanie - czytamy na początku wiadomości, która pojawiła się w aplikacji IKO.

ZOBACZ : Duży bank apeluje do klientów. “Nie podawaj nikomu”

Na ekranach telefonu klientów PKO BP pojawiło się siedem zasad . Bank wyjaśnia, co należy robić a czego nie. Dodatkowo w komunikacie pojawiają się odpowiedzi na najpopularniejsze wątpliwości oparte na dotychczasowym działaniu oszustów. Wskazanie, by dbać o kod Blik jak o gotówkę i kartę, a co za tym idzie nieprzekazywanie go nigdy nieznanym osobom to tylko pierwsza z nich.

PKO BP apeluje do klientów

W komunikacie, jaki trafił do klientów PKO BP w IKO, pojawiło się również wyjaśnienie, iż podczas sprzedawania na portalach ogłoszeniowych żaden kupujący nie będzie potrzebował kodu Blik. Inne zasady wskazane przez bank to:

  • Zawsze sprawdzaj, komu przekazujesz kod BLIK:
    Bank nigdy Cię o niego nie poprosi. Zadzwoń do znajomego, zanim przekażesz pieniądze;
  • Zachowaj czujność i weryfikuj:
    Oszuści potrafią podszyć się pod kogokolwiek, bliską Ci osobę, policjanta, a nawet bank;
  • Wpisuj kod BLIK samodzielnie:
    Wszędzie – w sklepie online, terminalu płatniczym lub bankomacie;
  • Ktoś dzwoni do Ciebie, podaje kod BLIK i nakłania do wpłaty w bankomacie?
    Nie ufaj takiej osobie, nawet jeśli mówi, że Twoje pieniądze są zagrożone – to może być oszustwo;
  • Przeczytaj, zanim potwierdzisz:
    Sprawdzaj treść SMS lub powiadomienia IKO, zwłaszcza kwotę i rodzaj operacji oraz numer konta lub telefonu do przelewu.
pko-bp-komunikat.jpg
Fragment komunikatu z IKO dla klientów PKO BP

Źródło: pko bp

Pukają do drzwi domów w całej Polsce. Gminy się nie patyczkują
Biedronka oszalała. Wyjątkowa oferta na Dzień Matki, klienci będą zachwyceni
Obserwuj nas w
autor
Agata Jaroszewska

Redaktor portalu Goniec.pl, gościnnie piszę dla BiznesINFO. Studiowałam na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Szkole Głównej Służby Pożarniczej. Interesuję się głównie problemami społecznymi oraz zagadnieniami związanymi z kulturą. W swojej pracy skupiam się na nagłaśnianiu ważnych i istotnych spraw w skali lokalnej, a do opisywanych spraw zawsze podchodzę bezstronnie. Moją pasją jest etnologia, szczególnie kwestie związane z kulturowym uwarunkowaniem społeczeństwa oraz dawne wierzenia. Szczególną uwagę przywiązuję do historii mówionej, gdzie nie ma jedynej i słusznej wersji wydarzeń historycznych. Przez trzy lata prowadziłam badania etnograficzne na terenie Ukrainy. Na Huculszczyźnie rozmawiałam ze świadkami historii na temat ich wspomnień o szkołach prowadzonych przez Polaków, czy prześladowaniu grekokatolików w czasie delegalizacji tego Kościoła na tamtejszych terenach.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie