PKO BP wydał ważny komunikat. Bank apeluje do klientów
Klienci PKO BP otrzymali w aplikacji IKO ważny komunikat. Bank zdecydował się na zwrócenie uwagi na jeden z aspektów bankowości mobilnej i internetowej. - Dbaj o kod Blik jak o gotówkę lub kartę - czytamy w wiadomości. O co dokładnie chodzi?
PKO BP ostrzega klientów w specjalnym komunikacie
Bank PKO BP wystosował do klientów ważny komunikat. Jest on dostępny nie tylko na stronie internetowej. Użytkownicy aplikacji IKO otrzymali specjalne powiadomienie odnoszące do tej wiadomości.
W komunikacie PKO BP pojawił się nawet specjalny znak zwracający uwagę odbiorcy. Wykrzyknik w żółtym trójkącie ostrzegawczym wskazuje, iż wiadomość jest ważna. Bank apeluje do klientów, aby zmienili swoje podejście do kodów Blik.
Komunikat PKO BP pojawił się w aplikacji IKO
Bank PKO BP w specjalnym komunikacie na temat Blika apeluje do klientów, by ci traktowali kod Blik jak fizyczne pieniądze . - Tylko od Ciebie zależy co się z nimi stanie - czytamy na początku wiadomości, która pojawiła się w aplikacji IKO.
ZOBACZ : Duży bank apeluje do klientów. “Nie podawaj nikomu”
Na ekranach telefonu klientów PKO BP pojawiło się siedem zasad . Bank wyjaśnia, co należy robić a czego nie. Dodatkowo w komunikacie pojawiają się odpowiedzi na najpopularniejsze wątpliwości oparte na dotychczasowym działaniu oszustów. Wskazanie, by dbać o kod Blik jak o gotówkę i kartę, a co za tym idzie nieprzekazywanie go nigdy nieznanym osobom to tylko pierwsza z nich.
PKO BP apeluje do klientów
W komunikacie, jaki trafił do klientów PKO BP w IKO, pojawiło się również wyjaśnienie, iż podczas sprzedawania na portalach ogłoszeniowych żaden kupujący nie będzie potrzebował kodu Blik. Inne zasady wskazane przez bank to:
-
Zawsze sprawdzaj, komu przekazujesz kod BLIK:
Bank nigdy Cię o niego nie poprosi. Zadzwoń do znajomego, zanim przekażesz pieniądze; -
Zachowaj czujność i weryfikuj:
Oszuści potrafią podszyć się pod kogokolwiek, bliską Ci osobę, policjanta, a nawet bank; -
Wpisuj kod BLIK samodzielnie:
Wszędzie – w sklepie online, terminalu płatniczym lub bankomacie; -
Ktoś dzwoni do Ciebie, podaje kod BLIK i nakłania do wpłaty w bankomacie?
Nie ufaj takiej osobie, nawet jeśli mówi, że Twoje pieniądze są zagrożone – to może być oszustwo; -
Przeczytaj, zanim potwierdzisz:
Sprawdzaj treść SMS lub powiadomienia IKO, zwłaszcza kwotę i rodzaj operacji oraz numer konta lub telefonu do przelewu.
Źródło: pko bp