Polacy gotowi do walki ze światowymi gigantami. Polska firma tworzy własną fabrykę e-commerce
Polska firma chce stworzyć potężną fabrykę e-commerce. Niedawno zmienili nazwę, rozwijają nową kategorię towarów i coraz prężniej działają na rynku sprzedaży internetowej, wbrew globalnemu spowolnieniu w tym sektorze.
Spowolnienie na rynku handlu internetowego
Przedsiębiorstwa handlujące w sieci, podobnie jak te handlujące tradycyjnie, muszą mierzyć się z osłabioną konsumpcją wywołaną przez wysoką inflację, spadającymi marżami i niższą rentownością, podaje Lightbe. To wpływa na spowolnienie na rynku handlu internetowego. Kolejne analizy i badania nie pozostawiają złudzeń. Handel internetowy nadal będzie rósł, ale już nie tak szybko . Według analiz Insider Intelligence dotychczasowe tempo wzrostu globalnego e-commerce – wahające się od 2015 roku na poziomie powyżej 20% – spadnie poniżej 10% rocznie i utrzyma się na tym pułapie aż do 2026 roku. W tym roku rynek ma się także powiększyć o ok. 9%.
Polska firma się temu nie poddaje, ma odpowiedź na ten problem i zgodnie ze swoją nową nazwą — Ecommerce Factory S.A., chce stać się e-commercową fabryką, informuje Ligthbe. Spółka znana przede wszystkim osobom korzystającym z soczewek kontaktowych oraz okularów chce podbić rynek sprzedaży internetowej, rozwijając swoją ofertę oraz optymalizując działania.
Firma zaprasza do siebie spółki, które chcą się rozwijać
Biznes Wojciecha Kyciaka wystartował kilkanaście lat temu, zaczynając od sprzedaży soczewek kontaktowych jako Bezokularow.pl. Dziś spółka jest w tym sektorze jednym z liderów — znajduje się wśród trzech największych podmiotów tego segmentu w Polsce , twierdzi Lightbe. Kilka lat temu firma poszerzyła działalność o sprzedaż okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych pod marką wOkularach.pl. Tylko w tym roku osiągnie przychody z tego tytułu na poziomie kilkunastu milionów złotych. Postanowili zmienić nazwę oraz poszerzyć działalność, a to nie koniec ich rozwoju.
– Nie mamy obaw o to, że rynek będzie rósł. Jednak zauważalne spowolnienie wzrostów powoduje, że prawdziwe zyski będą osiągali tylko ci, którzy w jak największej skali zoptymalizują procesy. Doświadczenie z prowadzenia naszych dotychczasowych biznesów daje rękojmie tego, że wiemy, co robimy i jesteśmy gotowi podzielić się swoją wiedzą z innymi – podkreśla Wojciech Kyciak cytowany przez Lightbe i dodaje: – Nasza idea jest taka, że w ramach jednej firmy i zoptymalizowanych procesów marketingowych, logistycznych, synergii kosztowych, chcemy z pojedynczych projektów osiągać więcej niż gdyby realizowane były one przez osobne przedsięwzięcia . Interesują nas projekty e-commerce o określonej specyfice. Do naszego huba zapraszamy szczególnie tych, którzy sprzedają produkty o odpowiednich marżach, cechujące się powtarzalnością zakupową.
Poszerzenie oferty i automatyzacja działań
Soczewki kontaktowe i okulary to już tylko część produktów oferty Ecommerce Factory S.A. Spółka weszła w nową kategorię — higienę jamy ustnej. Zdaniem Kyciaka konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, że dbanie o higienę jamy ustnej to świetna inwestycja pozwalająca zaoszczędzić później na coraz droższych usługach w gabinetach dentystycznych . Co ważne, branża cechuje się powracaniem tych samych klientów, podobnym do tego z segmentu soczewek kontaktowych, podaje Lightbe.
Ecommerce Factory S.A. w tym roku zakończy budowę pierwszej linii, która zautomatyzuje proces pakowania przesyłek, dając szybki zwrot z inwestycji. Władze spółki upatrują największą szansę na zwiększenie przychodów w poszukiwaniu kolejnych projektów i biznesowych partnerów.
– Chcemy być w branży e-commerce tym, kim jest spółka PlayWay w branży gamingowej. Mieć wiele odnóg i projektów, dywersyfikując ryzyko i jednocześnie budując dużą skalę na poziomie kilkuset milionów złotych przychodu rocznie, bo w e-commerce jest jak z produkcją – liczy się skala – podkreśla cytowany przez Lightbe Marek Rusiecki, wieloletni partner biznesowy Kyciaka i wspólnik funduszu Xevin Investments.