BiznesINFO.pl Technologie Skąd się wziął sukces Temu? Mamy zaskakującą odpowiedź
Flickr/Focal Foto (CC BY-NC 2.0)

Skąd się wziął sukces Temu? Mamy zaskakującą odpowiedź

2 lutego 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Temu przebojem wdarło się na światowe rynki e-commerce, co widać także w Polsce. W kilkanaście miesięcy po premierze wyprzedziło AliExpress i dziś na rodzimym rynku ustępuje już pod względem popularności, liczby użytkowników, wyłącznie Allegro. Można się zastanawiać, jak udało się zbudować tak gigantyczną bazę w tak krótkim czasie, ale można to także zbadać. Podjęła się tego agencja MediaRadar.

1000 proc. wzrostu Temu rok do roku

Jak czytamy w ModernRetail, ModiaRadarn przeanalizował wydatki Temu na reklamę w ciągu ostatnich kilkudziesięciu miesięcy. Wnioski przyprawiają o zawroty głowy – w okresie od stycznia do listopada 2023 roku Temu wydało na reklamy 1000 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku 2022.

Oczywiście liczba wizyt nie musi przekładać na liczbę dokonywanych zakupów, jednak za wyniki w tym drugim obszarze odpowiadają na Temu bardzo niskie, wręcz dumpingowe ceny detaliczne. Za przyciąganie do tych ofert mają według analityków przyciągać jednak nie ceny, lecz przede wszystkim „powódź” reklam , jakimi Temu zalała w pierwszej kolejności media społecznościowe. Na czele z TikTokiem.

Oszuści wykorzystują sukces sprzedażowy Temu. Trzeba uważać na oferty sprzedaży kredytów

Temu wydało 1,2 mld dolarów na reklamy w Meta

Tylko w czwartym kwartale minionego roku Temu w samych Stanach Zjednoczonych wydała ponad 517 mln dolarów. Według danych zgromadzonych przez Goldman Sachs Temu w 2023 roku wydało na reklamy w serwisach Meta (Facebook, Instargram) 1,2 mld dolarów . Tylko w styczniu jednocześnie emitowano 8,9 tys. reklam, a to dla Temu zaledwie początek.

Inną taktyką realizowaną przez nowego chińskiego giganta jest lokowanie reklam w wynikach wyszukiwania tuż obok oryginalnych produktów . Łatwo to zweryfikować, choćby wyszukując akcesoria do iPhone’ów – można być pewnym, że obok ładowarki wyprodukowanej przez Apple zobaczymy oferty z Temu. Podobne praktyki, które może nie są szczególnie skomplikowane, ale występują w ogromnych ilościach, są stosowane przez Temu nagminnie i niemal wszędzie.

Zobacz także: Twórcy GG uruchamiają nową usługę. Powstał nowy serwis z ogłoszeniami

Temu to największy reklamodawca w historii

Skalę działalności Temu w sieciach reklamowych najlepiej mogą podsumowywać słowa Mike’a Ryana, dyrektora e-commerce w Smec. Podaje on przykład klocków Lego. Według Ryana dziś Temu wyparło wszystkich innych sprzedawców Lego. Nawet w takich przypadkach, gdy oferta Temu jest mniej relewantna do zapytania. Ryan podsumowuje: „według mnie jest możliwe – choć tego nie dowiedziono – że oni są największym reklamodawcą w historii ”.

Źródło: modernretail.com

Chiński gigant podbija polski rynek. Przyciąga klientów niskimi cenami
Nowy mechanizm płacenia za zakupy hitem wśród Polaków. Najczęściej korzystają kobiety
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat