Skąd się wziął sukces Temu? Mamy zaskakującą odpowiedź
Temu przebojem wdarło się na światowe rynki e-commerce, co widać także w Polsce. W kilkanaście miesięcy po premierze wyprzedziło AliExpress i dziś na rodzimym rynku ustępuje już pod względem popularności, liczby użytkowników, wyłącznie Allegro. Można się zastanawiać, jak udało się zbudować tak gigantyczną bazę w tak krótkim czasie, ale można to także zbadać. Podjęła się tego agencja MediaRadar.
1000 proc. wzrostu Temu rok do roku
Jak czytamy w ModernRetail, ModiaRadarn przeanalizował wydatki Temu na reklamę w ciągu ostatnich kilkudziesięciu miesięcy. Wnioski przyprawiają o zawroty głowy – w okresie od stycznia do listopada 2023 roku Temu wydało na reklamy 1000 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku 2022.
Oczywiście liczba wizyt nie musi przekładać na liczbę dokonywanych zakupów, jednak za wyniki w tym drugim obszarze odpowiadają na Temu bardzo niskie, wręcz dumpingowe ceny detaliczne. Za przyciąganie do tych ofert mają według analityków przyciągać jednak nie ceny, lecz przede wszystkim „powódź” reklam , jakimi Temu zalała w pierwszej kolejności media społecznościowe. Na czele z TikTokiem.
Temu wydało 1,2 mld dolarów na reklamy w Meta
Tylko w czwartym kwartale minionego roku Temu w samych Stanach Zjednoczonych wydała ponad 517 mln dolarów. Według danych zgromadzonych przez Goldman Sachs Temu w 2023 roku wydało na reklamy w serwisach Meta (Facebook, Instargram) 1,2 mld dolarów . Tylko w styczniu jednocześnie emitowano 8,9 tys. reklam, a to dla Temu zaledwie początek.
Inną taktyką realizowaną przez nowego chińskiego giganta jest lokowanie reklam w wynikach wyszukiwania tuż obok oryginalnych produktów . Łatwo to zweryfikować, choćby wyszukując akcesoria do iPhone’ów – można być pewnym, że obok ładowarki wyprodukowanej przez Apple zobaczymy oferty z Temu. Podobne praktyki, które może nie są szczególnie skomplikowane, ale występują w ogromnych ilościach, są stosowane przez Temu nagminnie i niemal wszędzie.
Zobacz także: Twórcy GG uruchamiają nową usługę. Powstał nowy serwis z ogłoszeniami
Temu to największy reklamodawca w historii
Skalę działalności Temu w sieciach reklamowych najlepiej mogą podsumowywać słowa Mike’a Ryana, dyrektora e-commerce w Smec. Podaje on przykład klocków Lego. Według Ryana dziś Temu wyparło wszystkich innych sprzedawców Lego. Nawet w takich przypadkach, gdy oferta Temu jest mniej relewantna do zapytania. Ryan podsumowuje: „według mnie jest możliwe – choć tego nie dowiedziono – że oni są największym reklamodawcą w historii ”.
Źródło: modernretail.com