Temu, chińska aplikacja zakupowa, przebojem wdarła się na polski rynek i pod względem popularności, wraz z AliExpress, ustępuję już tylko Allegro. Tempo zdobywania udziałów w rynku przez chiński e-commerce może przyprawiać o zawrót głowy, jednak ekspansja nie zawsze przebiega zgodnie z lokalnym prawem. UOKiK postawił Temu poważne zarzuty zaniedbań na polskim rynku.
Popularna platforma zakupowa ogłosiła, że już niebawem za jej pośrednictwem będzie można kupować napoje alkoholowe. Wiadomo już kiedy nowa kategoria zakupów pojawi się na Allegro oraz jakie są wymagania, by móc z niej skorzystać. Wprowadzenie alkoholi do oferty platforma rozważała już od pewnego czasu. Nie wszystkim taki pomysł się podoba.
Allegro zamierza wprowadzić na rynek własne karty płatnicze. Będzie można nimi dokonywać płatności w serwisie transakcyjnym, ale również i poza nim – w każdym sklepie, w którym można płacić kartą. Wnioski o przyznanie kart Allegro można już składać. Jak to będzie działać i czym różnić się od zwykłych kart płatniczych?
Klienci internetowych sklepów z gadżetami erotycznymi padają ofiarami szantaży – takie ostrzeżenie opublikowała polska instytucja zajmująca się bezpieczeństwem w sieci. Jak się okazuje, najbardziej narażone na ataki są te osoby, które już raz uległy szantażystom i zapłaciły żądany przez nich haracz.
Popularny serwis sprzedażowy Allegro z początkiem września wprowadził nowe zapisy w swoim regulaminie. Mają one związek z ochroną marek przed nieuczciwymi sprzedawcami i podróbkami. Regulacje mogą dotknąć wielu prywatnych sprzedających, a kary za ich łamanie potrafią mocno uderzyć po kieszeni.
Rozwój narzędzi służących do projektowania aplikacji webowych sprawił, że uruchomić sklep internetowy z gotowych komponentów może przy odrobinie chęci niemal każdy. Zwłaszcza jeśli ma to być sklep fałszywy, na którym nie będą sprzedawane produkty, lecz dokonywane będą oszustwa. Fałszywe sklepy internetowe można uruchamiać w zautomatyzowanym procesie na ogromną skalę, a następnie reklamować je w mediach społecznościowych i w ten sposób trafiać do ofiar. Krajowy Rejestr Długów opublikował poradnik, jak rozpoznać taką działalność cyberprzestępczą.
Trwa fatalna passa w bezpieczeństwie informacyjnym polskiego sektora zdrowotnego - wszystko zaczęło się od zeszłorocznego ataku na ALAB laboratoria, by następnie włamano się na serwery producenta oprogramowania wykorzystywanego w klinikach w całej Polsce. Teraz pojawiło się oficjalne potwierdzenie, że kolejną ofiarą ataku włamywaczy padła sieć aptek, która prowadzi także popularny sklep internetowy. W efekcie do rąk hakerów trafiły wrażliwe dane wszystkich klientów, łącznie z częściową dokumentacją medyczną.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta dopatrzył się nieprawidłowości w praktykach Zalando. Popularny serwis, w którym można kupić odzież, miał wpływać na decyzje zakupowe konsumentów w sposób niedopuszczalny w polskich realiach prawnych. Urząd zobowiązał Zalando nie tylko do zmian w mechanizmach sprzedażowych stosowanych na swojej witrynie, ale też do przekazania klientom, których prawa były naruszane, voucherów zakupowych.
Orlen Paczka rzuca wyzwanie Paczkomatom InPostu i proponuje nowy model działania. Polski gigant ogłosił, że jego automaty paczkowe będą współdzielone, to znaczy, że będzie można zamawiać do nich paczki dostarczane przez dowolnych przewoźników. Skorzystają ci, którzy mieszkają bliżej Orlen Paczki, niż Paczkomatów InPostu.
Kaufland, znany dotąd głównie z sieci stacjonarnych marketów, ogłosił uruchomienie nowej platformy e-commerce w Polsce. Już 7 sierpnia klienci będą mieli dostęp do milionów produktów oferowanych przez tysiące sprzedawców.
Mamy rok 2024, a mimo to w Polsce nie stanął jeszcze żaden sklep Apple. Zamiast tego korporacja polega na sieciach resellerskich w ramach programu Apple Premium Partner. Jedną z nich był Cortland, jednak sklepy właśnie zniknęły z rynku.
Unia Europejska chce ograniczyć zalewanie Europy tanim plastikiem oraz wszelkiego rodzaju towarami niskiej jakości. Nieprzerwanym strumieniem płyną one z Chin za sprawą platform takich jak AliExpress, Temu i Shein. Do czasu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął udział w przeglądzie serwisów i aplikacji mobilnych, na których prowadzona jest sprzedaż. W ramach międzynarodowej inicjatywy przebadano złe praktyki marketingowe stosowane także w polskim e-commerce. A te są u nas powszechne.
Allegro poinformowało o zmianach w regulaminie, które wejdą w życia 8 września br. Są one rezultatem wprowadzenia dyrektywy DAC7, która nakłada m.in. na administratorów serwisów obowiązek przekazywania danych użytkowników organom skarbowym. Ci mogą wyciągać konsekwencje wobec osób, które prowadzą niezarejestrowaną działalność.
Tanie towary niskiej jakości zalały europejskie rynku za sprawą chińskich serwisów e-commerce. Również w Polsce pod względem popularności ustępują one już tylko Allegro. Ich pozycja może zostać poważnie zachwiana - Komisja Europejska chce obłożyć zakupy na AliExpress, Temu, czy Shein cłami.
W życie weszły dziś nowe regulacje dotyczące handlu w internecie będące implementacją europejskiej dyrektywy DAC7 w polskim systemie prawnym. Administratorzy serwisów sprzedażowych są odtąd zobowiązani do przekazywania organom skarbowym informacji o sprzedających. Fiskus następnie będzie mógł zakwalifikować sprzedaż jako działalność gospodarczą.
Temu przebojem wdarło się na polski rynek e-commerce i osiągnęło wyniki plasujące serwis tuż za Allegro. Tymczasem wobec Temu wysuwane są bardzo poważne oskarżenia - w aplikację ma być wszyty złośliwy kod służący do szpiegowania użytkowników.
Doszło do kolejnego wycieku danych polskich internautów. Tym razem zaatakowane zostały serwery firmy dostarczającej narzędzia dla sklepów internetowych, jednak o incydencie poinformował jeden z jej klientów. Chodzi o internetowy sklep erotyczny - doszło do naruszenia ochrony danych także jego klientów.
Poczta Polska poinformowała o rozszerzeniu sieci punktów partnerskich, w których można odebrać i wysyłać obsługiwane przez nią przesyłki. Pocztex PUNKT, bo taką nazwę noszą placówki pocztowe i punkty partnerskie, pojawią się w kolejnych dwóch sieciach sprzedaży detalicznej.
Allegro zapowiedziało znaczące ograniczenia w handlu w serwisie. Administracja chce powalczyć ze sprzedażą podróbek produktów popularnych marek. Przed wystawieniem markowych rzeczy na Allegro konieczne będzie zaakceptowanie specjalnych warunków.
Użytkownicy serwisów z ogłoszeniami są szczególnie narażeni na cyberzagrożenia. Napastnicy robią wszystko, by ominąć mechanizmy ochrony przed oszustwami, co można zaobserwować na przykładzie trwającej właśnie kampanii. Przedsięwzięto w niej nowe, nieoczywiste środki.
Wielka popularność serwisu Shein w Polsce nie umknęła uwadze cyberprzestępców. Rozpoznana została kampania phishingowa, w której napastnicy podszywają się pod administrację tej właśnie platformy. Tym razem, zamiast coś kupić, można tylko stracić.
Senat przegłosował nowe przepisy implementujące w polskim prawie dyrektywę DAC-7. Stanowi ona nowe obowiązki dla administracji serwisów sprzedażowych, jednak na celu ma zwalczanie szarej strefy, w której działalność mogli prowadzić internetowi sprzedawcy i usługodawcy.
W polskojęzycznym internecie jak grzyby po deszczu rosną fałszywe sklepy internetowe. Najczęściej oszuści wykorzystują duże marki odzieżowe. Potencjalne ofiary przyciągają atrakcyjnymi cenami, jednak na transakcjach można tylko stracić.
“W trosce o polskich konsumentów” - brzmi tytuł komunikatu ministerstwa rozwoju i technologii. Resort informuje w nim o zwróceniu się do cieszących się ogromną popularnością w Polsce chińskich platform e-commerce’owych o udzielenie wyjaśnień w sprawie licznych zgłoszonych nieprawidłowości.
Allegro, wiodąca platforma sprzedażowa w Polsce, wprowadza kluczowe zmiany w swoich usługach. Nowości dotyczą m.in. Allegro Pay, opinii o produktach oraz regulaminów związanych z płatnościami. Użytkowników czeka również aktualizacja zasad dotyczących licytacji i kategorii ofert.
Policjanci z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości zatrzymali 3 osoby, które podejrzewane są o dokonywanie oszustw internetowych. Uwagę zwraca ich niecodzienna metoda działania, przed którą strzec powinni się zwłaszcza użytkownicy serwisów sprzedażowych.
Chińscy giganci e-commerce’owi od lat śmiało ekspandują na polski rynek. Szlaki przetarł AliExpress, dziś tryumfy święci m.in. Temu, ustępując pod względem popularności wyłącznie rodzimemu Allegro. To się jednak może wkrótce zmienić. Walkę z nieuczciwą konkurencją z Chin zapowiedziało ministerstwo finansów.