Podczas dzisiejszej konferencji prasowej minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski przypomniał o możliwości zastrzeżenia PESEL oraz podzielił się nowymi statystykami. Termin nie jest przypadkowy - już 1 czerwca wejście w życie prawo zobowiązujące podmioty finansowe do weryfikacji zastrzeżenia.
Ministerstwo cyfryzacji ogłosiło nowe funkcje aplikacji mObywatel. Tym razem skupiono się na potrzebach osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Pojawiła się cała nowa usługa, Firma, która już za kilka dni będzie dostępna dla każdego użytkownika aplikacji. Skorzysta z niej nawet 5 milionów Polaków.
Wielkimi krokami zbliża się wejście w życie obowiązku weryfikacji numeru PESEL pod kątem zastrzeżenia. Zobowiązane do tego banki, instytucje finansowe i inne podmioty będą musiały każdorazowo sprawdzać informacje w ogólnopolskiej bazie, co ma ukrócić proceder posługiwania się fałszywą tożsamością.
Aplikacja mObywatel od niemalże 7 lat ułatwia dokonywanie różnego rodzaju formalności. Dzięki niej można pożegnać się z koniecznością noszenia wielu dokumentów w portfelu. Nie każdy wie, że na naszych smartfonach i komputerach możemy odnaleźć dodatkową funkcję. Chodzi o Kartę Dużej Rodziny – jak ją dodać i skorzystać ze zniżek?
Ministerstwo cyfryzacji kontynuuje cykl informacyjny dotyczący aplikacji mObywatel. Nic dziwnego, to dziś fundament polskiej cyfryzacji, przynajmniej po stronie samych obywateli. Tym razem skupiono się na odzyskiwaniu dostępu do mObywatela po utracie hasła.
Aplikacja mObywatel to jeden z najważniejszych elementów polskiej cyfryzacji, który znalazł duże uznanie wśród Polaków. Na co dzień korzystają z niego miliony użytkowników, do programu dodawane są systematycznie nowe funkcje. Ale co zrobić, gdy smartfon z zainstalowanym mObywatel przepadnie?
mObywatel to bez dwóch zdań jedna z najmocniejszych kart naszej cyfrowej administracji. Aplikacja w wielu aspektach wyprzedza europejskie standardy i jest systematycznie rozbudowywana. Nie oznacza to jednak, że Centralny Ośrodek Informatyki nie popełnia w tym procesie błędów.
Szacuje się, że w bieżącym roku konieczne będzie wydanie nawet 3 mln nowych dowodów osobistych. Około 2 mln z już wydanych straci ważność, do obiegu trafi też milion nowych dokumentów, co jest potrzebą wynikającą z osiągnięcia pełnoletniości lub zmiany danych. Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć przez internet.
Nadzieję na otwartą e-administrację możemy, przynajmniej częściowo, pożegnać. Najważniejsza aplikacja polskich cyfrowych usług publicznych, mObywatel, której zazdrościć może na wiele innych państw UE, nie będzie udostępniania na wolnych licencjach. Powodem mają być kwestie bezpieczeństwa.
Aplikacja mObywatel otrzymała już nową funkcję, ale na razie nie wszyscy będą mogli z niej skorzystać. Wygląda jednak na to, że już wkrótce Polacy otrzymają szybszą i znacznie prostszą metodę opłaty najważniejszych podatków. Za co zapłacimy w mObywatelu?
Parlament Europejski przyjął rozporządzenie eIDAS2, otwierając drogę dla rewolucji w identyfikacji online. Nowe rozwiązanie, znane jako Europejski portfel tożsamości cyfrowej, ma uprościć weryfikację tożsamości internautów oraz umożliwić wykorzystanie polskiego dokumentu w celu załatwienia sprawy za granicą.
Aktualnie wyrobienie dokumentu prawa jazdy kategorii B kosztuje 100 zł, do czego doliczane jest 50 gr opłaty ewidencyjnej. Wkrótce może się to jednak zmienić. Samorządy w związku z podwyższeniem kosztów produkcji chcą, by za wydanie potwierdzenia uprawnień kierowcy płacili więcej.
Ministerstwo cyfryzacji podzieliło się nowymi informacjami o testach ePłatności. Docelowo będzie to całkowicie nowy moduł aplikacji mObywatel, dzięki któremu będziemy mogli opłacić zobowiązania urzędowe. Testy przebiegają bez zarzutu - z użyciem mObywatela zrealizowano już ponad 50 tys. transakcji.
Od 1 stycznia 2023 roku wszyscy emeryci i renciści, którzy otrzymują legitymację, automatycznie dysponują jej cyfrowym ekwiwalentem. Dostęp do niego można uzyskać za pośrednictwem mObywatela. W aplikacji właśnie pojawiły się zmiany, a legitymacje przybrały nową formę.
mObywatel w ostatnich miesiącach zyskuje na popularności. Polacy chętnie korzystają szczególnie z elektronicznych dowodów osobistych, dzięki którym nie muszą nosić przy sobie portfela. Aplikacja nieustannie się rozwija, a kolejne zmiany użytkownicy odczują jeszcze w nadchodzących tygodniach.
Nowe opcje w aplikacji mObywatel. Ministerstwo Cyfryzacji właśnie dodało do spisu dostępnych w niej dokumentów dwa kolejne pliki. Szacuje się, że z rozwiązania skorzystać będzie mogło nawet 360 tys. osób, należących do konkretnych grup zawodowych. Co istotne, resort nie zamierza na tym poprzestawać i już zapowiada kolejne innowacje.
Ministerstwo Cyfryzacji ogłosiło dodanie dwóch nowych dokumentów do aplikacji mObywatel. To tylko początek, ponieważ resort planuje rozszerzenie funkcjonalności aplikacji o kolejne usługi, w tym możliwość cyfrowego zgłaszania stłuczek drogowych oraz wsparcie psychologiczne dla młodzieży i osób dorosłych w kryzysie psychicznym.
Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o dodaniu nowej funkcji do aplikacji mObywatel. Zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem prac dodana została obsługa dwóch nowych dokumentów. Umożliwią one potwierdzenie swoich uprawnień zawodowych dziesiątkom tysięcy osobom.
Wielu z nas ma to doświadczenie już za sobą. Scenariusz z reguły wyglądał podobnie. Trzeba było “na szybko” załatwić jakieś sprawy urzędowe, a koniec końców lądowało się w długiej kolejce oczekujących. Jeszcze większe problemy pojawiły się podczas pandemii, gdy ograniczenia dotyczyły zarówno instytucji, jak i samego przemieszczania. Na szczęście od kilku lat Zakład Ubezpieczeń Społecznych oferuje możliwość rezerwacji e-wizyty. Teraz będziemy mogli jej dokonać również za pomocą rządowej aplikacji mobilnej.