Już od początku marca Polska Grupa Górnicza (PGG) przygotowała kolejną rewolucję dla swoich klientów. Tym razem chodzi o atrakcyjną promocję. Kto zyska nawet 250 zł? Ekspert ma wątpliwości.
Sklep Polskiej Grupy Górniczej postanowił wprowadzić spore zmiany, które będą miłym zaskoczeniem dla Polaków ogrzewających swoje domy węglem. Modyfikacje z pewnością będą bardzo korzystne dla wielu klientów. O co dokładnie chodzi?
Bardzo złe wieści napływają z krajowego rynku węglowego. Likwidowanych jest coraz więcej niezależnych składów opału, a kolejne znajdują się na granicy rentowności. Ich właściciele załamują ręce, a za obecną sytuację obwiniają poprzedni rząd.
Niskie temperatury na zewnątrz, w niektórych miejscach w Polsce już również opady śniegu – sezon grzewczy rozpoczął się u nas na dobre. Zaopatrując się w opał, musimy mieć na uwadze, że przestępcy i tu znaleźli sposób, by wyłudzić pieniądze. Polska Grupa Górnicza ostrzega, że docierają do niej kolejne sygnały o próbach oszustw związanych z węglem.
W czwartek 4 maja Polska Grupa Górnicza ogłosiła promocję pod hasłem „Drugie tyle węgla, taniej o 400 zł/t!”. Do promocyjnej sprzedaży spółka wystawiła 300 tys. ton węgla. W ramach akcji trwającej do 30 czerwca można zakupić 10 ton węgla, z czego połowę w cenie obniżonej o 400 zł za tonę.
Największa górnicza firma w Polsce, Polska Grupa Górnicza, zwiększy wydobycie węgla w ciągu najbliższych dwóch lat. To jednak nie koniec rewelacji. Później ma w planach znaczne obniżenie produkcji.PGG planuje przejściowy wzrost wydobycia węgla - z ok. 22,6 mln ton węgla w 2022 r. - do ponad 23 mln ton w 2023 r. Prezes PGG, Tomasz Rogala, podczas wywiadu dla Radia Katowice zaznaczył, że zeszłoroczny plan produkcyjny został wykonany w 97 proc., a wynik ten jest jednym z najlepszych, jakie osiągnęły krajowe spółki węglowe. Zdaniem prezesa PGG, za przejściowym zwiększeniem wydobycia przemawiają obecne ceny węglowodorów na obecnych rynkach.
Rok 2022 rok był rekordowy dla e-sklepu Polskiej Grupy Górniczej. Z danych wynika, że w ubiegłym roku w sklepie złożono prawie pół miliona zamówień na ok. 1,5 miliona ton węgla i miałów węglowych.
W sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej już od kilku dni funkcjonuje zabezpieczenie w postaci dodatkowej weryfikacji. Dzięki temu zablokowana została możliwość zakupu węgla przez boty. Poza tym wprowadzono również automatyczne odświeżenie strony z dostępnymi produktami. Wszystko dlatego, aby usprawnić cały proces — w trakcie jednej sesji zakupowej produkty chce nabyć nawet 140 tys. osób.
Prezes Polskiej Grupy Górniczej Tomasz Rogala napisał do górników list z okazji barbórki. Ocenił, że odejście od węgla kamiennego na rzecz importowanego mogłoby polską gospodarkę kosztować nawet 30 mld zł rocznie.
Wszystkie samorządy, które zawarły umowę z PGG, otrzymają węgiel przed świętami Bożego Narodzenia – zapewnił podczas konferencji prasowej wiceprezes Zarządu PGG S.A. ds. Sprzedaży Adam Gorszanów. Do końca 2023 roku największa polska górnicza spółka ma dostarczyć gminom 550-600 tys. ton węgla opałowego.
Od czwartku 24 listopada zmienią się zasady logowania w sklepie internetowym PGG. Aby się zalogować, trzeba będzie skorzystać z systemu identyfikacji elektronicznej.
Polska Grupa Górnicza poinformowała, że wstrzymuje do odwołania sprzedaż węgla opałowego luzem poprzez swoją stronę internetową. Spółka bierze udział w programie sprzedaży węgla przez gminy.
Polska Grupa Górnicza została oszukana przez skład węgla. Sprawę bada prokuratura. Wcześniej spółka ostrzegała przed oszustami.
W czwartek Sejm przyjął ustawę, w myśl której Polacy będą mogli nabywać węgiel od władz samorządowych. Możliwość kupienia węgla od gminy jest jednak poddana pewnym ograniczeniom. Po długich rozmowach między przedstawicielami władzy centralnej i reprezentantami samorządów zapadły pewne ustalenia, które jasno tłumaczą kto i ile węgla będzie mógł zakupić w preferencyjnych cenach.
Polska Grupa Górnicza wprowadza spore zmiany w swoim sklepie internetowym. Dotyczą one m.in. poprawy komunikacji z klientami. O jej poprawę zapobiegali sami klienci, którzy wysyłali do firmy dziesiątki tysięcy wiadomości i pytań.PGG, aby usprawnić komunikację, postanowiła zamieścić na stronie formularz kontaktowy. Dodana została również możliwość rozmowy online. Te dwie zmiany powinny znacząco wpłynąć na bardziej efektywną interakcję na linii klient – PGG i łatwiejsze dokonywanie zakupu węgla.Zmiana została wprowadzona w czwartek. Wcześniej na skrzynki mailowe PGG, osoby z różnymi pytaniami wysłały ponad 80 tysięcy wiadomości."Formularz daje możliwość rozmowy z klientem online, czego wcześniej nie było. Teraz jest interakcja. Można też dokładnie prześledzić, kiedy padło pytanie i kto na nie odpowiedział" - przekazał rzecznik PGG Tomasz Głogowski.- Liczymy na to, że klienci będą zadowoleni. Wprowadzone formularze to zdecydowana jakościowa różnica w komunikacji w stosunku do dotychczasowej – dodał rzecznik.
PGG przekazała, że na terenie Polski węgiel sprzedawany jest przez grupę za pośrednictwem sieci kwalifikowanych dostawców węgla, na którą składa się obecnie 90 składów. Grupa informuje, że zakup węgla za pośrednictwem KDW jest dużo korzystniejszy cenowo. PGG planuje nadal rozszerzać sieć składów, tak żeby osiągnęła co najmniej 100, mówił dla PAP rzecznik grupy Tomasz Głogowski. Przypomniał również, że PGG zaczynała od sieci kilku składów, która sukcesywnie się rozwija.
PGG wprowadziło zmiany w swoim sklepie internetowym. Komunikacja klientów ze sklepem internetowym ma przebiegać od tej pory inaczej, a mianowicie przez formularz kontaktowy. Spółka wprowadziła również możliwość rozmowy za pośrednictwem internetu. Olbrzymia liczba zapytań skłoniła PGG do zmiany sposobu komunikacji z klientami. Od tej pory ma ona przebiegać za pośrednictwem chatbota, voicebota i formularzem kontaktowym dostępnym na profilu klienta.
Polska Grupa Górnicza poinformowała o zmniejszeniu limitu na zakup węgla. Łączny limit wynosi 5 ton. W ramach tego limitu można kupić maksymalnie 2 tony węgla opałowego.
W dniu 30.09.2022 o godzinie 16.00 uruchomiona zostanie nowa sesja zakupowa. Na półkę zostanie wystawiony sortyment miał, poinformowała PGG(Polska Grupa Górnicza).
Według prezesa Wojciecha Dąbrowskiego PGE spółka zapewniła sobie dostawy węgla na 2023 rok. Stało się tak dzięki porozumieniu z Polską Grupą Górniczą.
PGG podała, że od stycznia 2021 roku jej sklep internetowy sprzedał prawie milion ton węgla dla ponad 200 tysięcy klientów.W sklepie zarejestrowało się już ponad 800 tysięcy osób.
Węglokoks ogłosił, że zamierza stworzyć własną sieć hurtowni z węglem na terenie całej Polski. Spółka chce zapewnić Polakom łatwiejszy dostęp do węgla dzięki specjalnej sieci dystrybucji. O planach spółki poinformował jej prezes Tomasz Heryszek w wywiadzie udzielonym portalowi wnp.pl.
Klientów sklepu PGG spotka dziś niemiła niespodzianka podczas zakupów. Węgiel i ekogroszek w internetowym sklepie PGG są droższe o prawie 25 procent w stosunku do wtorkowej sesji sprzedażowej.
PGG przekazało informacje o powiększeniu sieci kwalifikowanych dostawców węgla o pięć nowych składów. Osoby składające zamówienie w kopalni będą miały łatwiejszą możliwość jego odbioru. PGG powiększyło sieć kwalifikowanych składów z czterech do dziewięciu. Nowe składy będą obsługiwać klinetów w Pasłęku i Kisielicach (Warmińsko-mazurskie), Czersku (Pomorskie), Łowiczu (Łódzkie) i Jędrzejowie (Świętokrzyskie).
Jak podaje Polska Grupa Górnicza, od wtorku 30 sierpnia, klienci będą mogli skorzystać z usług Kwalifikowanych Dostawców Węgla, którzy dowiozą węgiel zakupiony przez internet. Na razie sieć obejmie 4 składy i będzie poszerzana o kolejnych dostawców.
Polska Grupa Górnicza obniżyła limit jednorazowego zakupu węgla z 5 na 3 tony. Jak wyjaśnia spółka, w ten sposób węgiel będzie mogła nabyć większa liczba osób.
PGG zaktualizowało cenniki. Od 16 sierpnia średnia cena węgla opałowego będzie wynosić 1,2 tys. zł. Spółka poinformowała w swoim serwisie internetowym, że przyczyną podwyżek jest znaczny wzrost kosztów produkcji.
Do polskich portów ma przed sezonem grzewczym dotrzeć 4,5 mln ton węgla, takie wymaganie postawił przed spółkami węglowymi PGG i Węglokoks premier Mateusz Morawiecki. Z wybrzeża do polskiego interioru węgiel trzeba jeszcze przewieźć, a to zadanie dla PKP, które deklarują, że sobie z nim poradzą. Prezes PKP Cargo Dariusz Seliga zapewniał w wywiadzie dla "Naszego Dziennika", że kierowana przez niego spółka jest w stanie dostarczać węgiel do różnych części kraju po tym jak węgiel zostanie już wyładowany w portach. Do przewiezienia jest 4,5 mln ton węgla, a więc całkiem sporo.