Vectra aktualizuje dekodery z wadliwym oprogramowaniem. Będą rekompensaty
Do końca miesiąca ważną aktualizację oprogramowanie otrzymają wybrane dekodery Vectra. Dostawca usługi zapowiada, że nowa wersja to nie tylko paczka zmian i usprawnień, ale też pierwszy krok do pozbycia się irytujących błędów, jakie napotykali użytkownicy podczas codziennej eksploatacji.
Nowe firmware w dekoderach Vectry
Jak donosi serwis wirtualnemedia.pl, nowe wersje oprogramowania trafią na dekodery TV Smart Box 4K PVR (DV8981) oraz TV Smart Box 4K (DV8988) . Są to jedne z najbardziej zaawansowanych urządzeń oferowanych przez Vectrę, zwłaszcza w zakresie pozwalającym na nagrywanie treści na wbudowany dysk twardy.
Niestety, mimo że TV Smart Box 4K PVR został wyposażony w pamięć o wielkości aż 1 terabajta, to możliwości te trudno jest wykorzystać. A to za sprawą błędów w obsłudze zapisu trwających audycji, które już od lipca zgłaszają posiadacze urządzenia.
Problemy z nagrywaniem nadal nierozwiązane. Vectra podjęła ważną decyzję
Ich zgłoszenia dotyczyły między innymi, że mimo zlecenia nagrywania danego programu, nic takiego się nie dzieje . Ponadto odnotowano przypadki, kiedy mimo tego, że materiał został nagrany i był widoczny jako plik w pamięci urządzenia, który można było odtworzyć, to po zaledwie kilku dniach samoczynnie znikał.
Sprawa była na tyle poważna, że Vectra zdecydowała się zadośćuczynić wszystkim użytkownikom nowych dekoderów, którzy napotkali rzeczone problemy. Dostawca będzie nawet wypłacał rekompensaty , jednak w tej sprawie każdy klient, którego dekoder nie nagrywa poprawnie, musi zgłosić się do Vectry indywidualnie.
Pierwszy krok do naprawy wady dekoderów Vectra
Nowa aktualizacja oznaczona numerem 11.6.102, która ma trafić na dekodery do końca stycznia, ma tylko częściowo rozwiązywać problem, a raczej stanowić pierwszy krok do rozwiązania – dopiero po jej instalacji i kolejnej aktualizacji launchera możliwe jest przywrócenie funkcji nagrywania w dekoderach do pełnej sprawności.
Oprócz początku napraw funkcji PVR Vectra w najnowszej wersji oprogramowania wprowadziła zmiany w obsłudze trybu standby, mechanizmach pozwalających na przekazywanie danych stanu pamięci oraz naprawiła błąd skutkujący zamykaniem i ponownym uruchamianiem aplikacji, gdy aktualizowane są powiadomienia systemowe.
Na nową wersję nie trzeba czekać do końca stycznia – wystarczy wysłać ID klienta i numer seryjny dekodera na adres suport-tvsmart@vectra.pl, by przyśpieszyć proces.
Źródło: wirtualnemedia.pl