Żabka znowu to zrobiła. Franczyza poszerzy się o kolejną usługę
W ostatnich miesiącach można było sporo usłyszeć o zmianach zachodzących w popularnej w Polsce sieci sklepów. Gdyby Żabka była komiksem Marvela mielibyśmy już do czynienia z uniwersum. Franczyza wchodzi na następny poziom i uruchamia koleją usługę.
Wiele usług, jeden sklep
Pod marką Żabki powstała sieć sklepów typu convenience, która oferuje podstawowe produkty spożywcze, w tym gotowe dania, konserwy, napoje, słodycze, oraz artykuły pierwszej potrzeby jak środki czystości, gazety, zapałki, baterie itp. Z tym że po licznych zmianach, jakie ostatnio zaszły w tych marketach, można się zastanawiać, czy ta kategoria jest dalej adekwatna.
Żabka wyszła już dużo dalej poza dawanie swoim klientom możliwości zrobienia szybkich zakupów. W niektórych miejscach sklep działa bardziej jak małe bistro niż zwykły “spożywczak”. Ale na tym dostępne usługi się nie kończą — na horyzoncie pojawiła się już kolejna. To będzie nie tylko kwestia biznesowa, ale kreowanie wizerunku odpowiedzialnej marki, dbającej o zrównoważony rozwój.

Żabka nawiązuje nowe współprace
Jednym z pierwszych bardziej innowacyjnych pomysłów Żabki był kawonament, czyli po prostu abonament na kawę. Podobno marka rozważa wprowadzenie podobnego rozwiązania również na gotowe, ciepłe dania, które można nabyć w sklepie. Tymczasem oprócz zakupów, dzięki marce morza wykupić sobie ubezpieczenie turystyczne , a w większych miastach w Polsce skorzystać z “żabkowego” odpowiednika taksówki lub kupić bilety komunikacji miejskiej.
Od dawna placówki Żabki są też punktem odbioru przesyłek kurierskich. Ostatnio pojawiła się nawet informacja o tym, że sieć ma odegrać znaczącą rolę w związku z niespodziewanymi zmianami w funkcjonowaniu Poczty Polskiej.

Najwięcej nowości w zakresie oferowanych produktów i usług pojawiło się w przeciągu ostatnich miesięcy, ale to jeszcze nie koniec. Tym razem sieć wchodzi we współpracę z nowym partnerem i testuje pewne rozwiązanie, które ma już całkiem sporą liczbę zwolenników, zwłaszcza tych z nieco ograniczonym budżetem.
Żabka połączy się z popularną aplikacją
Żabka wchodzi we współpracę z Too Good To Go. Aplikacja ma już wielu partnerów, w tym sklepy i restauracje, a do najpopularniejszych należą: Starbucks, Shell czy Biedronka. Chodzi o uratowanie jedzenia przed zmarnowaniem — produkty, które danego dnia się nie sprzedały, ale wciąż nadają się do spożycia, są pakowane w małe paczki i sprzedawane nawet z ponad 50-procentową obniżką.
Teraz do grona marek, które współpracują z Too Good To Go, dołączy również Żabka. Właśnie rozpoczął się program pilotażowy. Jak na razie tylko jeden sklep w Warszawie, zlokalizowany na ulicy Zwierzynieckiej 8C bierze w nim udział, ale z nieoficjalnych informacji wynika, że są plany rozszerzenia działalności. Żabka ma ponad 10 tysięcy sklepów w całej Polsce, więc dołączenie jej do TGTG znacząco zwiększyłoby skale działania aplikacji.
Rozszerzenie współpracy Żabki i Too Good To Go na pewno ucieszyłoby stałych klientów sklepu, nawet jeżeli z założenia zawartość paczek dostępnych do tak zwanego “uratowania” jest nieznana. Celem TGTG oprócz walki z marnowaniem żywności jest oferowanie produktów z lokalnych przedsiębiorstw w dobrym stosunku ceny do jakości.