Zmiany w popularnym banku, dotyczą ponad 4 milionów klientów. Koniecznie trzeba o tym wiedzieć
Jeden z najpopularniejszych banków w Polsce wprowadza istotne zmiany. Trzeba koniecznie się z tym zapoznać, aby nie napotkać problemów. Brak wiedzy o modyfikacjach może niestety przyczynić się do przyniesienia klientom strat. Publikujemy wytyczne instytucji.
Modyfikacje w bankach
Regularnie pojawiają się informacje o przeprowadzanych przez banki modernizacjach systemu, zmianach w tabelach opłat o prowizji, modyfikacjach w sposobie korzystania z aplikacji, czy przerwach technicznych innego rodzaju. Zazwyczaj instytucje finansowe, które szykują się do zmian, starają się komunikować je klientom odpowiednio wcześniej, aby nie było problemów z dostosowaniem się do nowych warunków. Prawda jest jednak taka, że pojawiające się w aplikacji czy na skrzynce mailowej komunikaty zapowiadające takie procedury często umykają uwadze interesantów. A warto mieć na to baczenie i ustawić priorytet dla tego typu wiadomości.
W grę wchodzi tu wszakże na przykład aktualizacja warunków umowy, czyli modyfikacje obejmujące takie tematy jak opłaty, oprocentowanie, limity transakcji itp. Inna sprawa to nowe produkty i usługi, a przecież to może oznaczać nowe opcje oszczędzania, inwestowania lub płatności, a także promocje i bonusy. Banki muszą także dostosowywać się do zmieniających się przepisów i regulacji rządowych. To może skutkować zmianami w procedurach związanymi z bezpieczeństwem i ochroną danych klientów.
Klienci powinni być świadomi, że zmiany wprowadzane przez banki mogą mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki, dlatego warto monitorować komunikaty od banku i, w razie wątpliwości, konsultować się z przedstawicielem banku. Teraz właśnie pojawia się moment, w którym trzeba zwrócić szczególną uwagę na wprowadzane przez popularny bank modyfikacje, aby przypadkiem nie stać się ofiarą cyberprzestępców.
Istotne zmiany, trzeba uważać
Bank Millennium, który obsługuje ok. 4,5 miliona klientów w Polsce, rozsyła od kilku dni powiadomienie na temat planowanych zmian. Są to o tyle istotne komunikaty, że choć zmiany są w zasadzie kosmetyczne, to na braku świadomości na ich temat mogą skorzystać internetowi oszuści. Bank jasno informuje, że o kolejnych krokach będzie informować wyłącznie poprzez bankową skrzynkę kontaktową, nie wiadomość email czy SMS.
- Wkrótce zmienimy adres strony, na której logujesz się do Millenetu. O dacie zmiany poinformujemy Cię w odrębnej wiadomości. Sprawdzaj swoją skrzynkę kontaktową. Pamiętaj, o zmianach w logowaniu nie informujemy w wiadomościach e-mail, a wyłącznie w kanałach banku. Nie wysyłamy też linków w SMS-ach.
Co więc dokładnie się zmieni? Bank wyjaśnia, że chodzi o adres logowania. To bardzo ważna informacja.
- Obecnie logujesz się do swojego konta z tego adresu: https://www.bankmillennium.pl/osobiste2/Retail/Login/ Już wkrótce adres strony logowania zostanie zmieniony na: https://login.bankmillennium.pl/retail/login/ Odświeżyliśmy też wygląd strony.
Czego bank nie zmienia? W komunikacie podkreślono, że nie zmienią się kolejne kroki logowania i dane, jakich wymaga bank do tej procedury (Millekod, Hasło1 i 2 znaki identyfikatora) . Nie zmieni się też wygląd strony po zalogowaniu do Millenetu, ani nawet adres głównej strony banku: https://www.bankmillennium.pl “Nadal możesz zacząć logowanie na stronie głównej, a my przekierujemy Cię do strony logowania” - dodaje bank.
Zapamiętanie tych nowin i zastosowanie się do kolejnych wytycznych jest bardzo istotne. Bank podkreśla wagę bezpieczeństwa i przestrzega przed oszustami.
Uwaga na fałszywe strony
Bank w przesyłanym do klientów komunikacie przestrzega przed fałszywymi stronami, które podszywają się pod Millennium, aby wykraść dane i pieniądze. Instytucja radzi też, jak nie dać się oszukać.
- Uważaj na fałszywe strony. Kiedy logujesz się do konta w Millenecie, pamiętaj o tych zasadach:
- Sprawdź pasek adresu , zanim wpiszesz swoje dane Jeśli widzisz błędy, literówki lub nieznany adres - nie loguj się,
- Zawsze prosimy tylko o Millekod, Hasło 1 i 2 losowo wybrane znaki z Twojego identyfikatora (np. numeru PESEL),
- Nie wpisuj na stronie logowania pełnego numeru identyfikatora lub danych karty płatniczej - nigdy o to nie prosimy,
- W ustawieniach Millenetu możesz włączyć obrazek bezpieczeństwa - wyświetli się zawsze po tym jak wpiszesz swój Millekod.
Dzięki temu masz pewność, że logujesz się na stronie banku Pamiętaj, że nie wysyłamy linków w zewnętrznych wiadomościach e-mail i SMS.