BiznesINFO.pl Technologie Znana fabryka zostanie zlikwidowana. Pracę straciło 468 osób
Fot. Stellantis

Znana fabryka zostanie zlikwidowana. Pracę straciło 468 osób

26 stycznia 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Zakończyły się negocjacje pomiędzy związkami zawodowymi działającymi w bielskiej fabryce FCA Powertrain a przedstawicielstwem jej właściciela, konglomeratu Stellantis. Oznacza to, że spełnione zostały już wszystkie warunki niezbędnie do zakończenia produkcji i zamknięcia zakładu w Bielsku-Białej.

Fabryka w Bielsku-Białej zamknięta

Koncern motoryzacyjny Stellantis N.V. to efekt fuzji wcześniejszego właściciela fabryki w Bielsku-Białej, spółki Fiat Chrysler Automobiles z PSA Groupe, do której należą takie marki jak Peugeot, Citroen, DS, ale tez Opel i Vauxhall. Decyzja o zamknięciu zakładu ogłoszono w styczniu tego roku.

Dotychczas w Bielsku-Białej produkowane były silniki spalinowe . Zakład zatrudniał w ostatnim czasie 469 pracowników. Zaoferowano im pracę w innych zakładach Stellantis w kraju – koncern produkuje także w Gliwicach i Tychach – zaś ci, którzy nie zdecydują się na takie rozwiązanie, otrzymają wysokie odprawy.

Niemcy idą na całość: samochody elektryczne będzie można naładować na 80% stacji paliw

Pracownicy otrzymają odprawy

Jak donosi Business Insider, związkowcom dało się wynegocjować pakiety odejść. W zależności od stażu pracy otrzymają równowartość od 8 do 24 wynagrodzeń . Z kolei ci członkowie blisko 500-osobowej ekipy, którzy rozpoczną pracę w innych zakładach, mogą liczyć na odprawę w wysokości od 12 do 14 pensji. Decyzję muszą podjąć do końca lutego.

Produkcja w bielskich zakładach Stellantis ma zostać wygaszona do końca roku. Nie jest jeszcze znane dalsze przeznaczenie zakładu czy przynależnych do niego terenów.

Przyczyną nowe regulacje

Do redukcji zatrudnienia w bielskim zakładzie dochodziło już wcześniej. Przyczyną mają być europejskie regulacje w zakresie emisyjności nowych silników . Zmiany w dopuszczalnych normach sprawiły, że zapotrzebowanie na silniki produkowane w Bielsku-Białej spadło, niestety wraz z liczbą zatrudnionych niezbędnych do tego specjalistów.

Źródło: Business Insider

„Współczesne auta to koszmar w kwestii prywatności”. Badania nie zostawiają na producentach suchej nitki
Policja ma nowy "bat" na kierowców. Nie masz jednej naklejki? Zapłacisz nawet 500 zł
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat