BiznesINFO.pl Polska i Świat Znany sklep ma oddać klientom pieniądze. Płacili za niezamawiane produkty
Pixabay/jarmoluk

Znany sklep ma oddać klientom pieniądze. Płacili za niezamawiane produkty

23 grudnia 2023
Autor tekstu: Zuzanna Kabot

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że jedna ze znanych sieci sklepów w Polsce musi wypłacić klientom rekompensaty. Okazuje się, że do ich koszyków automatycznie trafiały niechciane produkty, za które musieli płacić.

Do koszyków klientów trafiały niechciane produkty

Okazuje się, że klienci sklepów Duka płacili za produkty, które bez zgody znalazły się w ich koszyku podczas zakupów internetowych. Do zamówień były dodawane „promocyjne” produkty, takie jak filiżanki i parasolki.

Aby uniknąć zakupu niechcianego towaru, konsument musiał go usunąć, co w przypadku pełnego koszyka mogło zostać przez niego pominięte — przekazał UOKiK. Urząd przekazał, że jego zdaniem to klient powinien zdecydować, czy ma ochotę kupić promocyjny produkt.

To koniec finansowania Kościoła z budżetu państwa? Jest konkretna zapowiedź i data

Znana sieć sklepów poniesie karę

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że automatycznie dodany do koszyka produkt mógł zostać niezauważony przez klienta, który następnie dokonał nieplanowanego zakupu. Na sklep została nałożona kara finansowa w wysokości 1 mln 578 tys. 61 złotych.

Zobacz także: W 2024 roku wrócą niedziele handlowe? Postawili sprawę jasno

Sklep ma oddać klientom pieniądze

Sieć sklepów Duka musi dodatkowo zrekompensować straty klientom i zwrócić im pieniądze . Otrzymają je wszyscy, którzy składali zamówienia od 4 stycznia do 27 grudnia 2022 roku i do ich zamówienia zostały doliczone niechciane produkty.

Osoby, które nie dokonały zwrotu mogą zatrzymać “promocyjne” dodatki, a także otrzymają 24,99 złotych. Natomiast ci, którzy ponieśli koszty zwrotu, mogą liczyć na rekompensatę w wysokości 14,50 zł.

Tysiące gapowiczów z zaległościami. Mandaty się piętrzą, można zarobić też surowszą karę
Zrobisz to i nic nie zapłacisz na płatnym parkingu. Sposób jest prosty i legalny
Tagi: sklep
Obserwuj nas w
autor
Zuzanna Kabot

Redaktorka portalu BiznesINFO. Jestem studentką psychologii na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej. W wolnym czasie lubię czytać książki i oglądać filmy związane z tematyką kryminalną.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat