ZUS wysyła listy na temat emerytur. Sprawdź, czy urząd nie popełnił błędu
ZUS rozpoczyna akcję wysyłania listów z ważnymi informacjami. Dotyczyć one będą wysokości emerytur po waloryzacji oraz przyznanej trzynastki. Warto zapoznać się z tymi pismami, aby sprawdzić, czy wyliczenia są poprawne.
ZUS rozsyła pisma o wysokości emerytur i trzynastek
Marcowa waloryzacja emerytur wyniosła nawet 12,2 proc. Emeryci już niebawem powinni otrzymać dwa dokumenty pochodzące z ZUS. Pierwszy list zawierał będzie informację o kwocie waloryzacji emerytury oraz o wysokości odprowadzonych zaliczek na: podatek dochodowy i składkę zdrowotną.
Emeryci otrzymają kolejne informacje o decyzji ZUS
Drugi list dotyczyć będzie trzynastej emerytury oraz jej przyznania. Wszyscy emeryci otrzymują tzw. trzynastkę w wysokości minimalnej emerytury, która w tym roku wynosi 1780,96 zł brutto. Dokumenty warto jednak sprawdzić. Przysługuje nam prawo do odwołania, jeżeli urząd przedstawi nam niepoprawne wyliczenia.
Pomyłka ZUS
W sytuacji, kiedy naszym zdaniem ZUS przesłał nam złe wyliczenia, możemy wysłać w tej sprawie pismo. Należy skierować je do Okręgowego Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w naszym miejscu zamieszkania lub też możemy wysłać je do oddziału ZUS, który wydał nam decyzję. Na odwołanie się mamy miesiąc od momentu doręczenia nam decyzji.