BiznesINFO.pl Technologie Aliexpress już nie jest liderem tanich zakupów. Nowy chiński kolos w Polsce
Fot. StockSnap / Pexels

Aliexpress już nie jest liderem tanich zakupów. Nowy chiński kolos w Polsce

30 listopada 2023
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Aliexpress to w Polsce jeden z symboli potęgi gospodarczej Chin – Polacy zakochali się w tanich produktach zazwyczaj dostarczanych pod ich drzwi bez wysokich opłat za wysyłkę. Wygląda jednak na to, że potęga „Ali” przemija na rzecz innego sklepu, który coraz lepiej radzi sobie także nad Wisłą.

Nowy e-commerce’owy gigant z Chin

Nawet internauci, którzy nie mają zwyczaju często praktykować importu detalicznego z Państwa Środka, mogą zwrócić uwagę, że m.in. w mediach społecznościowych trwa szeroko zakrojona kampania reklamowa konkurencji Aliexpress, serwisu Temu . Kluczową rolę odgrywają ceny – obniżki są tak duże, że często wspomniane reklamy mogą zostać wzięte za oszustwo.

Jak jednak informuje Antyweb, Temu nie tylko jest działającą legalnie konkurencja Aliexpress, ale w ostatnim czasie odnotowuje lepsze wyniki. D owodzą tego zmiany na liście chińskich spółek o najwyższej kapitalizacji giełdowej . Na niej firma PDD, która odpowiedzialna jest za Temu, właśnie prześcignęła korporację Tencent, która administruje Aliexpress.

Nowa konkurencja dla Allegro i AliExpress. Kolejna zagraniczna platforma sprzedażowa jest już w Polsce

Pozycja Aliexpress zagrożona?

To, jak wielki sukces odniosło Aliexpress w Polsce można zobaczyć na własne oczy – sklep ma nad Wisłą już nawet swoje odpowiedniki paczkomatów, na które można zamawiać zakupy z Chin. Trudno jednak oczekiwać, że mimo tak rozbudowanej infrastruktury Aliexpress będzie mogło liczyć na szczególną przychylność Polaków. Kluczowym parametrem pozostaje bowiem cena .

A te w Temu są wręcz niewiarygodne. Oczywiście nijak się ma to do jakości dostępnych tam produktów, niemniej możliwość zakupienia nieźle prezentującego się zimowego płaszcza za dosłownie kilkanaście-kilkadziesiąt złotych może być czynnikiem, który sprawi, że Ali może stopniowo tracić popularność kosztem konkurencji spod szyldu PDD.

Liczby stojące za Temu

W tej chwili Temu chwali się przychodami przekraczającymi 20 mld dolarów i zatrudnianie 10 tys. pracowników. W sklepie można kupować produkty od 11 mln sprzedawców, jednak tym, co robi największe wrażenie, jest liczba zamówień. Temu realizuje ich ok. 61 mld rocznie .

Biorąc pod uwagę te dane i rosnącą kapitalizację, można się spodziewać, że wkrótce synonimem kupowania przez internet z Chin będzie w Polsce już nie Aliexpress, lecz właśnie Temu.

Źródło: antyweb.pl

AliExpress chce oczarować klientów. Obiecuje im 15 dni na dostawę
Eobuwie.pl – rośnie sprzedaż modowego e-commerce
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat