BMW zaprezentowało nowy model. Właśnie zadebiutował w Polsce
BMW w ramach wydarzenia, które odbywało się na dniach w Łodzi, zaprezentowało nowy, specjalny model samochodu. “Jesteśmy szczęśliwi, że tu, w Łodzi, mieliśmy okazję pokazać pierwszy raz w Polsce nasze nowe BMW”.
BMW cieszy się w Polsce popularnością
BMW czyli Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft to niemiecki koncern motoryzacyjny produkujący od 1916 roku samochody osobowe, motocykle, skutery oraz silniki. Jest jednym z największych producentów samochodów luksusowych na świecie. Jak podaje BMW Group, miniony rok okazał się dla marki sukcesem w naszym kraju, z 23 796 rejestracjami i blisko 30-proc. udziałem w rynku. Sprawiło to, że BMW wciąż zajmuje pozycję jednego z liderów w kategorii samochodów premium.
Wśród sukcesów na 2022 r. wymieniono m.in. najwyższy wynik w historii MINI - 3 022 nowych kierowców, co zapewniło marce 15-proc. wzrost r/r., a BMW Motorrad, podobnie jak w ubiegłych latach, zostało liderem segmentu powyżej 500 cm3, odnotowując 2 068 rejestracji. Najpopularniejszymi modelami w naszym kraju były BMW serii 3, X5 oraz X3, natomiast na modele z segmentu luksusowego zdecydowało się 1 395 klientów. W ubiegłym roku nastąpiła też premiera nowego BMW serii 7, po raz pierwszy w historii dostępnego z napędem elektrycznym . W dodatku całkowita sprzedaż samochodów elektrycznych BMW i MINI w Polsce wzrosła o 83 proc. Najpopularniejszym modelem BMW w tej kategorii zostało BMW iX z liczbą 229 rejestracji.
W tym roku zainteresowanie marką również nie słabnie. Polska jest pierwszym krajem w Europie i jednym z pierwszych na świecie, gdzie powstał największy salon BMW. Mieści się w Katowicach, w miejscu pond 100-letniej kopalni Kleofas. W dodatku na dniach BMW zaprezentowało w naszym kraju szczególny model . Więcej opowiedział o nim Jürgen Guldner, jeden z dyrektorów w BMW Group.
Wyjątkowy model w duchu bezemisyjności
Wodorowe BMW zadebiutowało w Łodzi podczas Kongresu Nowej Mobilności (KNM). Jest on największym wydarzeniem dotyczącym elektromobilności i zrównoważonego transportu w Europie Środkowo-Wschodniej.
- Jesteśmy szczęśliwi, że tu, w Łodzi, mieliśmy okazję pokazać pierwszy raz w Polsce nasze nowe BMW iX5 Hydrogen . Ten pojazd jest częścią naszej floty pilotażowej aktualnie podróżującej po świecie. Jej zadaniem jest uzyskanie feedbacku od różnych społeczności, w jaki sposób postrzegają technologię wodorową – powiedział Jürgen Guldner, Director of Hydrogen Technology Development, BMW Group, cytowany przez PAP.
Jürgen Guldner wziął udział w panelu dyskusyjnym „H2 in Transport”, który odbył się podczas Kongresu Nowej Mobilności, przekazuje wspomniane źródło. W trakcie odbywała się prezentacja bezemisyjnego samochodu. Guldner podkreślał m.in., że jedną z zalet takiego pojazdu jest możliwość zatankowania go w ciągu kilku minut.
BMW informuje, że wodorowy model ma mieć moc 401 koni mechanicznych, a łączna pojemność dwóch zbiorników wodoru to 6 kg. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynosić 1,19 l/100 km, do tego przyspieszenie do setki w mniej niż 6 sekund, a jego prędkość maksymalna ma równać się ponad 180 km/h.
Póki co BMW iX5 Hydrogen to prototypowy model, który nie jest na ten moment udostępniony do zakupu. BMW podaje, że w zależności od wymagań sektora oraz ogólnych warunków rynkowych wypuści z czasem auto do sprzedaży seryjnej. Prognozy wskazują na okres do dziesięciu lat.
Inwestycja w wodór
Wiele wskazuje na to, że coraz silniejszy nacisk na rozwój technologii wodorowych kładą różne sektory. Niedawno doszło na przykład w naszym kraju do sprzedaży wyjątkowej wodorowej lokomotywy, którą nabył Orlen. Portal zielonagospodarka.pl zwraca uwagę, że inwestycja w wodór pasuje do obecnie promowanej polityki światowej - “w przeciwieństwie do benzyny, która podczas spalania uwalnia dwutlenek węgla, spalanie wodoru wytwarza jedynie parę wodną, zaś obecny klimat polityczny zachęca do rozwoju zeroemisyjnych technologii”.
- Dla nas mówienie o pojazdach bezemisyjnych zawsze oznacza również mówienie o wodorze – powiedział podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych International Motor Show Germany (IAA) w Monachium dyrektor Generalny BMW, Oliver Zipse.