Dwa duże banki wydały komunikaty: nie zrobisz przelewu i nie wypłacisz gotówki. Problemy techniczne już od środy
Klienci dwóch dużych banków powinni przygotować się na nadchodzące utrudnienia. Wydano komunikaty, w których banki informują o problemach z podstawowymi usługami, takimi jak zlecanie przelewów czy korzystanie z bankomatów. Pierwsze problemy techniczne wystąpią już w środę 26 marca.
Dwa popularne banki wydały ważne komunikaty
Z poziomu aplikacji czy serwisów online możemy zarządzać swoimi finansami, wykonywać przelewy czy dokonywać rożnego rodzaju płatności. Może się jednak zdarzyć, że dostęp do tych usług zostanie czasowo ograniczony . Systemy informatyczne wymagają regularnych aktualizacji, aby zapewnić klientom najlepszą jakość usług, banki co jakiś czas przeprowadzają prace serwisowe. Niestety, wiążą się one z wieloma niedogodnościami.

W ostatnim czasie dwa duże banki zwróciły się do swoich klientów z informacją o planowanych pracach serwisowych . W określonych godzinach utrudnione będzie korzystanie z kluczowych usług bankowości. Lista jest długa. Co dokładnie nie będzie działało i w jaki sposób należy się do tego przygotować?
Klienci banków muszą się przygotować
Banki zwykle uprzedzają swoich klientów o przeprowadzeniu prac serwisowych. Warto dokładnie śledzić komunikaty zamieszczane w aplikacjach czy na stronach internetowych, by móc przygotować się na nadchodzące utrudnienia. Przerwy techniczne wystąpią między innymi w PKO BP . Bank przeprasza za niedogodności i jednocześnie apeluje, by wszystkie ważne transakcje wykonać wcześniej.

Lista utrudnień dla klientów PKO BP nie jest zbyt obszerna. Jak poinformowano, w środę 26 marca w godzinach 23:00 - 23:59 zostaną przeprowadzone prace techniczne, które spowodują przerwę w dostępie do aplikacji IKO. W tym czasie nie skorzystamy z płatności zbliżeniowych telefonem. Jednocześnie bank podkreśla, że same płatności kartami będą działać bez zakłóceń. Z poważniejszymi utrudnieniami będą musieli liczyć się klienci kolejnego banku, który w najbliższych dniach przeprowadzi prace serwisowe.
Nie tylko PKO BP. Kolejny bank zapowiedział utrudnienia
Na utrudnienia w korzystaniu z kluczowych usług powinni przygotować się także klienci ING Banku Śląskiego. Komunikat dotyczy prac serwisowych, które zostaną przeprowadzone nieco później, niż w przypadku PKO BP . Czasowe wyłączenie usług nastąpi z 29 na 30 marca (z soboty na niedzielę), więc klienci mają więcej czasu na to, by wykonać wszystkie ważne transakcje . W tym przypadku lista utrudnień będzie znacznie dłuższa.

ING Bank Śląski zaplanował prace serwisowe w godzinach od 23:30 do 6:00 . Przez sześć godzin nie będzie można między innymi skorzystać z bankomatów i wpłatomatów. Niedostępne będą również popularne płatności BLIK czy przelewy ekspresowe. Klienci ING Banku Śląskiego w tym czasie nie skorzystają z: systemu bankowości internetowej Moje ING oraz aplikacji mobilnej Moje ING mobile, systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej, płatności internetowych za pomocą Płać z ING, płatności internetowych z dodatkowym uwierzytelnieniem (3DSecure) i specjalnego interfejsu PSD2.
Podczas przerwy technicznej nie będzie również możliwości dokonania zakupu produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl, w tym pożyczek oraz kont. W wydanym komunikacie, podobnie jak PKO BP, ING Bank Śląski przeprasza za niedogodności spowodowane przerwą techniczną.