Kolejna awaria Facebooka. Użytkownicy odnotowują problemy techniczne
Zaledwie kilka dni temu doszło do globalnej awarii Facebooka, Messengera i Instagrama, a już mamy do czynienia z kolejnymi problemami. Użytkownicy masowo zgłaszają błędy w działaniu serwisu, występują m.in. przeszkody w publikowaniu treści.
Znów nie działa Facebook, Messenger i Instagram
Wszystko wskazuje, że mamy do czynienia z kolejną masową awarią . Według danych zgromadzonych przez niezależne strony umożliwiające zgłaszanie awarii problemy występują w takiej samej skali, jak przed pięcioma dniami . Znów nie działa Facebook, awaria dotknęła także serwis Instagram i komunikator Messenger.
Choć do problemów doszło tuż przed godziną 14, zgłoszeń są już tysiące . Ze zgłoszeń wynika, że w przypadku Facebooka awaria obejmuje sam serwis oraz aplikację mobilną. W przypadku Instagrama występują problemy z działaniem aplikacji, zaś Messenger uniemożliwia w tej chwili dostęp do aplikacji, a gdy ten już uda się uzyskać, to niemożliwe jest odbieranie i wysłanie wiadomości.
Kolejne „problemy techniczne”?
To, że do tak dużych dużej awarii dochodzi zaledwie kilka dni po sobie stanowi dla Meta nie lada kompromitację . Można się było spodziewać, że po pierwszych problemach wyciągnięto wnioski i usterka została naprawiona trwale. Dziś okazuje się, że jest zupełnie inaczej, a dostępność największych mediów społecznościowych korporacji trudno już brać za pewnik.
Uwagę zwraca także publiczna reakcja przedstawicieli Meta na poprzednią awarię. Korporacja w czasie jej trwania nie podzieliła się żadnymi informacjami, zaś po zażegnaniu problemów poinformowano jedynie z dużą dozą lekceważenia w stosunku do użytkowników , ale też biznesów , które zostawiają na Facebooku ogromne pieniądze, że zawiniły „problemy techniczne”.
Kolejna awaria w ciągu kilku dni
Aktualnie liczba zgłoszeń problemów z działaniem produktów Meta wciąż rośnie i nic nie wskazuje na to, aby problem był bardziej ograniczony pod względem zasięgu niż ten sprzed kilku dni. Miejmy nadzieję, że Meta tym razem potraktuje użytkowników poważnie i postanowi wydać obszerniejsze oświadczenie na temat coraz większej zawodności swoich serwisów.