BiznesINFO.pl Technologie Kolejna awaria Facebooka. Użytkownicy odnotowują problemy techniczne
fot. materiały prasowe

Kolejna awaria Facebooka. Użytkownicy odnotowują problemy techniczne

11 marca 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Zaledwie kilka dni temu doszło do globalnej awarii Facebooka, Messengera i Instagrama, a już mamy do czynienia z kolejnymi problemami. Użytkownicy masowo zgłaszają błędy w działaniu serwisu, występują m.in. przeszkody w publikowaniu treści.

Znów nie działa Facebook, Messenger i Instagram

Wszystko wskazuje, że mamy do czynienia z kolejną masową awarią . Według danych zgromadzonych przez niezależne strony umożliwiające zgłaszanie awarii problemy występują w takiej samej skali, jak przed pięcioma dniami . Znów nie działa Facebook, awaria dotknęła także serwis Instagram i komunikator Messenger.

Choć do problemów doszło tuż przed godziną 14, zgłoszeń są już tysiące . Ze zgłoszeń wynika, że w przypadku Facebooka awaria obejmuje sam serwis oraz aplikację mobilną. W przypadku Instagrama występują problemy z działaniem aplikacji, zaś Messenger uniemożliwia w tej chwili dostęp do aplikacji, a gdy ten już uda się uzyskać, to niemożliwe jest odbieranie i wysłanie wiadomości.

Wielka awaria Facebooka, Messengera i Instagrama. Nic nie działa

Kolejne „problemy techniczne”?

To, że do tak dużych dużej awarii dochodzi zaledwie kilka dni po sobie stanowi dla Meta nie lada kompromitację . Można się było spodziewać, że po pierwszych problemach wyciągnięto wnioski i usterka została naprawiona trwale. Dziś okazuje się, że jest zupełnie inaczej, a dostępność największych mediów społecznościowych korporacji trudno już brać za pewnik.

Uwagę zwraca także publiczna reakcja przedstawicieli Meta na poprzednią awarię. Korporacja w czasie jej trwania nie podzieliła się żadnymi informacjami, zaś po zażegnaniu problemów poinformowano jedynie z dużą dozą lekceważenia w stosunku do użytkowników , ale też biznesów , które zostawiają na Facebooku ogromne pieniądze, że zawiniły „problemy techniczne”.

Kolejna awaria w ciągu kilku dni

Aktualnie liczba zgłoszeń problemów z działaniem produktów Meta wciąż rośnie i nic nie wskazuje na to, aby problem był bardziej ograniczony pod względem zasięgu niż ten sprzed kilku dni. Miejmy nadzieję, że Meta tym razem potraktuje użytkowników poważnie i postanowi wydać obszerniejsze oświadczenie na temat coraz większej zawodności swoich serwisów.

Blokada TikToka w Polsce? Minister cyfryzacji zajął stanowisko
Wyciek danych na Facebooku. Jak zabezpieczyć swoje konto?
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat