Mnóstwo Polaków może stracić pracę. Fala zwolnień w wielkiej fabryce samochodów
Wielka fabryka popularnych samochodów zmaga się z problemami. Do pracowników wysłano informację o nadchodzących zwolnieniach. Najbardziej ucierpieć mogą pracownicy z Polski, którzy są zatrudnieni poprzez pośredników pracy.
Kryzys w fabryce samochodów elektrycznych
Według doniesień medialnych niemiecka fabryka Tesli przeżywa kryzys. Jak podaje moz.de od momentu otwarcia, wyniki przedsiębiorstwa cały czas szybowały w górę. W związku z dużym zapotrzebowaniem na towar zwiększano liczbę stanowisk oraz zmian. Na ten moment fabryka zatrudnia już ponad 10 tys. osób , z czego 10 proc. siły roboczej wytwórni to pracownicy kontraktowi, którzy przyjechali do fabryki dzięki pośrednictwu pracy.
Oznacza to, że w Gigafactory w Gr ü nheide zatrudnianych jest ok. 1000 pracowników z agencji pracy, w tym osób z Polski . Ich posady stały się zagrożone.
Raport Tesli o zwolnieniach wśród pracowników kontraktowych
Z doniesień portalu informacyjnego Business Insider wynika, że zakład w Gr ü nheide przeżywa obecnie kryzys, a do pracowników wysłano informacje o cięciach w zmianach oraz o nadchodzących zwolnieniach.
Jak podaje moz.de, regularne zmiany robocze w przedsiębiorstwie mają zostać zmniejszone z trzech do dwóch i pół, a dyżury w weekendy i święta będą całkowicie zniesione . Ponadto pracownicy otrzymali maile z informacją o planowanych zwolnieniach. W zakładzie mają nastąpić cięcia wśród osób zatrudnionych w ramach pośrednictwa pracy.
Tesla komentuje doniesienia o zwolnieniach
Tesla zapytana o sytuację na produkcji poinformowała portal moz.de, że fabryka w Gr ü nheide ma się dobrze, ale jednocześnie gigant potwierdził, że wkrótce rozpoczną się zwolnienia pracowników tymczasowych .
- Ta usługa będzie nadal potrzebna w przyszłości, ale w mniejszym stopniu — skomentował przedstawiciel Tesli w rozmowie z serwisem.
Nie podano jednak dokładnej liczby osób do zwolnienia . Natomiast kwestię redukcji liczby zmian Tesla wytłumaczyła faktem, że firma jest w stanie osiągać swoje cele produkcyjne bez dodatkowej pracy w weekendy.
Pierwotnym celem fabryki Tesli w Niemczech była produkcja 500 tys. samochodów elektrycznych rocznie . Liczba ta została podniesiona do miliona. Doniesienia o zwolnieniach budzą wątpliwości co do aktualności tych celów, podaje moz.de.