PKO BP wydał ważny komunikat. Wszyscy klienci powinni wiedzieć
PKO BP po raz kolejny ostrzega swoich klientów przed oszustami. Z komunikatem warto jednak zapoznać się nawet w sytuacji, gdy na co dzień korzystamy z usług innego banku. Chodzi o kod BLIK.
”Dbaj o kod blik jak o gotówkę”
Płatności przy użyciu BLIK-a w ciągu ostatnich kilku lat pobiły wszelkie rekordy popularności. Z generowanego każdorazowo kodu Polacy korzystają bardzo chętnie nie tylko robiąc zakupy przez internet, ale również stacjonarnie, a także realizując przelewy. To szybka i, w większości przypadków, bezpieczna forma transferu środków. Kiedy jednak pojawia się zagrożenie dla naszych pieniędzy ? Kiedy my sami zapominamy, jak cenny potrafi być kod BLIK . Bank PKO przypomina, o czym wszyscy użytkownicy tej formy płatności powinni zawsze pamiętać.
Oszustwo ”na BLIK-a”
Zaskakująco często zapominamy, że kod BLIK to nie tylko sześć cyfr, ale faktyczna gotówka . Szokująco duża liczba Polaków nie zastanawia się zbyt długo przed wpisaniem kodu na stronie internetowej lub podaniem go znajomemu. W takich sytuacjach nie mamy pewności, komu w rzeczywistości przekazujemy pieniądze . Wystarczy kilka sekund nieuwagi, by stracić pieniądze. Oszuści mogą nawet napisać do nas z prywatnego konta naszych bliskich.
- Zawsze sprawdzaj, komu przekazujesz kod BLIK. Bank nigdy Cię o niego nie poprosi. Zadzwoń do znajomego, zanim przekażesz pieniądze.
- Zachowaj czujność i weryfikuj. Oszuści potrafią podszyć się pod kogokolwiek, bliską Ci osobę, policjanta, a nawet bank — czytamy w komunikacie PKO BP.
Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy od Ciebie
Wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa BLIK-a nie cichną. Wiele osób, zwłaszcza ze starszego pokolenia, wciąż nie ma zaufania do zabezpieczeń tej formy płatności. Rzadko kiedy uświadamiamy sobie, że największe zagrożenie stwarza nasza nieuwaga . Oto pozostałe wskazówki, którymi bank PKO dzieli się ze swoimi klientami:
- Dbaj o kod BLIK jak o gotówkę lub kartę. Nie przekazuj go nigdy nieznanym osobom.
- Wpisuj kod BLIK samodzielnie. Wszędzie – w sklepie online, terminalu płatniczym lub bankomacie.
- Ktoś dzwoni do Ciebie, podaje kod BLIK i nakłania do wpłaty w bankomacie? Nie ufaj takiej osobie , nawet jeśli mówi, że Twoje pieniądze są zagrożone – to może być oszustwo.
- Sprzedajesz na portalu ogłoszeń? Kupujący nie potrzebuje kodu BLIK , nigdy go nie przekazuj.
-
Przeczytaj, zanim potwierdzisz.
Sprawdzaj treść SMS lub powiadomienia IKO (czy aplikacji innego banku), zwłaszcza kwotę i rodzaj operacji oraz numer konta lub telefonu do przelewu.