Portal Elona Muska straci fortunę. Reklamodawcy w odwrocie
Trudny czas nadchodzi dla X – portalu społecznościowego należącego do Elona Muska. Takie wnioski wpłyną z najnowszego raportu opublikowanego przez agencję Kantar. Analitycy dowodzą, że reklamodawcy na promocję na łamach dawnego Twittera zamierzają wydawać coraz mniej pieniędzy. Co im nie odpowiada?
Jedna czwarta reklamodawców ma dość
Według analizy opublikowanej przez agencję Kantar, portal X w najbliższym czasie straci ogromne wpływy z reklam. Swoje wydatki na promocję za pośrednictwem portalu należącego do kontrowersyjnego miliardera Elona Muska zamierza ograniczyć aż 26 proc. badanych podmiotów. Z danych przedstawionych przez Kantar wynika, że obecnie zaledwie 4 proc. reklamodawców uważa, że portal X jest bezpieczną platformą do promocji.
Zaufanie reklamodawców do słynnego portalu jest obecnie najniższe w historii.
X cieniem Twittera
Przyczyn tak znacznego spadku zaufania do X jest wiele. Przede wszystkim odkąd portal trafił w ręce Elona Muska , trudno mówić o jakiejkolwiek przewidywalności. Musk potrafi wprowadzać nieoczekiwane zmiany, które za każdym razem spotykają się z protestami i niezadowoleniem części korzystającej z X społeczności. Wiele z nich dotyczy tak delikatnych kwestii jak choćby moderacja czy zasady dotyczące publikacji rozmaitych treści.
Odkąd Musk przejął Twittera, a następnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek cyberprzestrzeni przemianował na “X”, w portalu zaczęły pojawiać się wyjątkowo kontrowersyjne treści, w tym również wyjątkowo drastyczne oraz materiały o charakterze pornograficznym.
Polityka bywa kosztowna
Kolejną przyczyną odpływu reklamodawców z mocno kojarzonego z Muskiem portalu jest jego rosnące zaangażowanie polityczne. W wyścigu do Białego Domu Miliarder otwarcie popiera Donalda Trumpa, a co za tym idzie, X kojarzony jest z niepopularnymi i niepoprawnymi politycznie poglądami i oświadczeniami byłego prezydenta USA.
Reklamodawcy mają podstawy do obaw, że eksponowanie swoich marek na X może doprowadzić do tego, że zaczną być one utożsamianie lub przynajmniej kojarzone zarówno z właścicielem portalu, jak i z Trumpem, na którym ciążą dodatkowo liczne oskarżenia.
Jak informuje Kantar, odpływ reklamodawców wynika jednocześnie z faktu, że są oni lekceważeni przez Muska, który nie reaguje na ich obawy dotyczące ścieku w postaci rosnącej nienawiści, hejtu oraz coraz większej liczby fake newsów, jakie pojawiają się na X.