Fala podejrzanych wiadomości ponownie uderza w użytkowników popularnego systemu płatności. Cyberprzestępcy wykorzystują chwytliwy pretekst i liczą, że odbiorcy zareagują zbyt szybko. Co tym razem kryje się za alarmującymi komunikatami i dlaczego eksperci biją na alarm? Atak rozprzestrzenia się wyjątkowo szybko i dotyka również osób, które wcześniej uważały się za świadome cyfrowych zagrożeń. Specjaliści zwracają uwagę, że ta metoda działa, ponieważ uderza w naturalny odruch pomocy i pilności.
Orange Polska musi zmierzyć się z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która dotyczy ofert sprzed dekady. Klienci będą mogli teraz liczyć na rekompensaty. Sprawa ujawnia ważne wątki, które mogą dotyczyć tysięcy osób.
Bank PKO BP poinformował klientów, że powinni spodziewać się przerwy w dostawie ważnych usług. Co ciekawe, nie będzie ona spowodowana działaniami samego banku. Jak się okazuje, winę za czasowe niedogodności ponosi inna duża firma i to właśnie osoby korzystające z jej usług będą przez pewien czas poszkodowani.
Orange Polska zwróci pieniądze swoim klientom. Jest to wynik porozumienia pomiędzy operatorem i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który dopatrzył się naruszenia praw abonentów w naliczaniu opłat za utrzymanie numerów w sieci.
Orange przygotowało wyjątkowe bonusy z okazji Dnia Dziecka. Klienci na kartę oraz abonamentowi mogą skorzystać z darmowych pakietów i usług. Jak odebrać swoje gratisy?
Orange wprowadził do swojej oferty urządzenie, które może okazać się niezwykle przydatne dla wszystkich osób, które wymagają opieki i ich opiekunów. Opaska SOS może informować o niebezpiecznych sytuacjach i dosłownie ratować zdrowie i życia.
Orange zaprezentował ważną nowość w aplikacji Mój Orange, z której będą mogli skorzystać wszyscy klienci sieci podczas korzystania z internetu od Orange za pośrednictwem Wi-Fi. Operator zapowiedział także, że w programie pojawią się kolejne usługi związane z siecią domową.
Wśród zimowych nowości zaprezentowanych przez Orange warto zwrócić uwagę na nową usługę Bezpieczny roaming. Dzięki niej, co może być szczególnie w cenie w okresie ferii, kiedy część Polaków wyjeżdża za granicę, można zabezpieczyć się przed wysokimi rachunkami, także poza UE.
Oferta Orange została uszczuplona o część kanałów. Osoby, które zechciałyby aktualnie rozpocząć korzystanie z oferty, nie mają możliwości skorzystania z oferty kanałów Canal+.
Po latach opóźnienia i wyczekiwania w końcu możemy być świadkami wdrożenia prawdziwego 5G w Polsce. Pierwsi operatorzy poinformowali już o wykorzystaniu nowych częstotliwości, dzięki czemu można już uczciwie powiedzieć o tym, że sieć (nie tak już) nowej generacji w końcu jest świadczona w Polsce zgodnie z jej specyfikacją. Nawet jeśli jej aktualny zasięg jest relatywnie niewielki.
Orange poinformował o dostarczeniu nowej możliwości przekazywania numerów. Według operatora jest to pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku, dzięki któremu przekazać numer można samodzielne i bez konieczności wizyty w salonie czy przekazywania woli takiej zmiany korespondencyjnie.
Wielkimi krokami nadchodzi okres ferii, podczas których niezwykle przydatna może się okazać możliwość zdalnego sprawdzania, gdzie konkretnie znajdują się członkowie rodziny. Tej potrzebie wyszedł naprzeciw Orange, który zdecydował się na darmowe udostępnienie jednej z usług geolokalizacyjnych.
Zespół CERT działający w ramach Orange przestrzega przed nowym atakiem narażającym na szwank bezpieczeństwo klientów tej sieci. Uwagę zwraca, że atakujący włożyli w jego dopracowanie sporo pracy, przez co całość wypada przekonująco i jest tym bardziej groźna.
Przed tygodniem w ciągu 3 dni od rozpoczęcia aukcji na częstotliwości 5G informowaliśmy o jej rozstrzygnięciu i przyznaniu dostępu do częstotliwości czterem polskim operatorom. Po trzech lata przestoju prace nad prawdziwym 5G w Polsce w końcu nabierają tempa. Potwierdzają to wyniki testów.
Ponad trzy lata – tyle musiało upłynąć od unieważnienia pierwszej aukcji na częstotliwości wykorzystywane w standardzie 5G do ogłoszenia zakończenia nowej licytacji. W końcu jednak doczekaliśmy się i wszystko wskazuje na to, że do Polski w końcu zawita sieć o parametrach, które faktycznie są zgodne z nowym standardem.
Choć modem obsługujący 5G znajdziemy w coraz większej liczbie smartfonów, to jednak w Polsce ich posiadacze muszą w dużej części obejść się smakiem nowego standardu. Dotychczas uruchomione częstotliwości niewiele mają wspólnego z „prawdziwym” 5G i należy je określać raczej jako 4,5G. Wkrótce się to jednak diametralnie zmieni za sprawą uruchomienia aukcji na nowe częstotliwości. Dzięki nim w Polsce wreszcie będzie można korzystać z pełni możliwości 5G.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Orange Polska ma zwrócić pieniądze swoim klientom. Chodzi o pobieranie dodatkowych opłat za połączenia z infoliniami i za diagnozę techniczną. - Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami, o ubieganie się o zwrot środków od Orange - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Posiadacze starszych kart SIM już za kilka dni mogą mieć poważne problemy. Za tydzień Orange Polska rozpoczyna bowiem wygaszanie starej sieci. Wszystko z powodu niskiego udziału starszej technologii w łącznym ruchu.
Orange to w tej chwili drugi największy operator komórkowy w kraju. Firma ogłosiła szczegóły modernizacji swojej infrastruktury, które poskutkują całkowitym wyłączeniem dostępności sieci 3G. Zgodnie z zapowiedziami z połowy roku proces ten rozpocznie się już pod koniec września.
W drugiej połowie września Orange Polska rozpocznie proces wygaszania sieci 3G. Najpierw nastąpi to w powiatach: wieruszowskim, wieluńskim, pajęczańskim, złotowskim oraz częściowo – w pilskim i wałeckim. Od wtorku 21 marca klienci operatora mogą samodzielnie sprawdzić, czy w przypadku ich karty SIM i telefonu możliwe jest bezproblemowe przejście na sieć 4G, czy też konieczna będzie wymiana karty lub nawet smartfona.
Polscy operatorzy komórkowi, w gronie których m.in. znaleźli się Orange, Play czy T-Mobile, zapowiedzieli wyłączenie swoich sieci 3G. Oznacza to, że starsze smartfony już niebawem nie będą mogły funkcjonować.
Polskie firmy telekomunikacyjne zaczynają wyłączanie sieci 3G, informuje „wyborcza.biz". Niektóre z nich już podjęły decyzję co do terminu, inne jeszcze się zastanawiają. Osoby posiadające starsze smartfony będą musiały je wymienić.
Orange Polska wypłaci abonentom rekompensatę za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki. Taką informację przekazał we wtorek 21 grudnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.Prezes UOKiK przyjrzał się usłudze typu direct billing i tzw. flash SMS. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję zobowiązującą operatora Orange Polska do wypłaty abonentom rekompensaty i zmiany sposobu działania. Zastrzeżenia wzbudziły nieprawidłowości przy aktywacji płatnych usług oferowanych przez Orange Polska i serwisów subskrypcyjnych świadczonych przez inne podmioty dla abonentów Orange. – Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli, za co zostały naliczone opłaty. Ze zgłoszeń wynikało, że do aktywacji usług dochodziło nieświadomie – przez kliknięcie w tzw. flash SMS-a, w link na stronie internetowej, w reklamę w grze mobilnej, a także przy wykorzystaniu karty SIM w routerze. Sprawdziliśmy sposób aktywacji tych usług, zasady doliczania przez przedsiębiorcę opłat do rachunku za te treści i odpowiedzi na reklamacje – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
CERT Orange wydał ostrzeżenie przed oszustwami z serii "wangiri". Pod żadnym pozorem nie odbierajcie i nie oddzwaniajcie na numer telefonu, który budzi podejrzenia, chociażby ze względu na swoją nienaturalną długość.Z tego artykułu dowiesz się:Na czym polegają oszustwa z serii "wangiri"Przed jakim numerem telefonu należy się strzecNa jakie innego rodzaju oszustwa trzeba uważać
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie oświadczenie wydało Cert Orange PolskaJakie mogą być skutki nieświadomego działania klientówJak rozpoznać fałszywą wiadomość