BiznesINFO.pl Technologie Vectra podnosi ceny. Fatalne informacje dla wielu Polaków
Fot. Marek BAZAK/East News

Vectra podnosi ceny. Fatalne informacje dla wielu Polaków

18 stycznia 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Dostawca usług telekomunikacyjnych Vectra poinformował o podwyżce swoich cen, czego powodem ma być „obecna sytuacja gospodarcza”. Proces odbywa się w ramach waloryzacji, co budzi pytania o to, czy podwyżka cen może być dla odbiorców usług Vectry podstawą do wypowiadania umów.

Podwyżki cen usług Vectry

Podwyżki cen obejmą wszystkich klientów Vectry i spółki Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmieniali warunki swoich umów, lecz nie objęła ich waloryzacja z drugiego półrocza minionego roku. W komunikacie nie podano dokładnych kwot, jednak podwyżki będą się sięgać ok. 11,4 proc .

Dlaczego akurat tyle? Vectra twierdzi, że nie podwyższa swoich cen, lecz je waloryzuje czy też urealnia . Służy temu wskaźnik cen towarowi usług konsumpcyjnych publikowany przez Główny Urząd Statystyczny, a ten w skali średniorocznej wyniósł właśnie 11,4 proc. Słowem – podwyżki „bo inflacja”.

Vectra aktualizuje dekodery z wadliwym oprogramowaniem. Będą rekompensaty

Nie podnosi, lecz „urealnia”

Z jednej strony Vectra przekonuje, że podwyżki są podyktowane czynnikiem niezależnym od samej spółki, a z drugiej stara się jej uzasadnić inwestycjami i rozwojem infrastruktury . Dzięki nim zwiększony został m.in. zasięg dostaw internetu o szybkości do 1,2 Gb/s.

Firma podkreśla ponadto, że przy średniej prędkości 215 Mb/s internet w Vectrze przyśpieszył w rankingu SpeedTest.pl o 22 proc. rok do roku. O 14 proc. spadł z kolei ping. Te wyniki mają przekładać się na pozycję lidera pod względem szybkości internetu w Warszawie i 60 innych miejscowościach.

Sprawie przyjrzy się UOKiK

Uzasadnianie podwyżki cen swoich usług inflacją według Vectry uniemożliwia rozwiązywanie z nią umów bez ponoszenia konsekwencji w postaci kar umownych. Powoływanie się na wskaźniki GUS ma być dla spółki podstawą do zmiany warunków umów w trakcie ich obowiązywania.

Jak donosi serwis wirtualnemedia.pl, taka argumentacja nie przekonuje klientów, którzy w znacznej liczbie zgłosili praktyki usługodawcy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta już w zeszłym roku . Warto przypomnieć, że już raz za podobne praktyki Vectra została ukarana karą finansową w wysokości ponad 22 mln zł.

Źródło: isbtech.pl/UOKiK/wirtualnemedia.pl

Klienci dostaną zwrot za montaż fotowoltaiki. UOKiK podjął decyzję
UOKiK wykrył zmowę cenową na rynku monitoringu elektronicznego. Ponad 37 mln złotych kary
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie