BiznesINFO.pl Technologie Ważne zmiany PKO BP irytują klientów. Chodzi o nową usługę
Fot. materiały własne

Ważne zmiany PKO BP irytują klientów. Chodzi o nową usługę

30 maja 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Przed tygodniem PKO BP poinformował o uruchomieniu nowej metody zabezpieczeń w swoim serwisie internetowym. W iPKO zaczęto stosować biometrię behawioralną. Teraz bank chwali się, że korzysta z niej już 30 proc. klientów, jednak stosowane przez bank metody wzbudzają wątpliwości.

Biometria behawioralna w iPKO

Biometria behawioralna polega na tym, że oprogramowanie analizuje zwyczaje użytkowników i na tej podstawie potwierdza ich tożsamość . Dzięki np. tempie korzystania z serwisu i zwyczajach w nawigacji stwierdza się zgodność z zapisanym wzorcem.

Można mieć zastrzeżenia co do tego, w jaki sposób bank poinformował klientów o działaniu mechanizmu. W komunikacie unikano technicznej nazwy, najpewniej po to, aby nie wzbudzać zastrzeżeń klientów. Biometria behawioralna śledzi ich, ale też pobiera dane o urządzeniu, co nie każdemu odpowiada.

Korzystasz z paczkomatów? Uważaj, oszuści tylko czekają na okazję

PKO BP agresywnie promuje nowy mechanizm

Serwis cashless.pl poinformował, że z biometrii behawioralnej w serwisie PKO BP korzysta już 30 proc. wszystkich użytkowników . Może się więc wydawać, że wdrożenie okazało się sukcesem, jednak innego zdania mogą być sami klienci.

Bank zdecydował bowiem, aby wyświetlać przypomnienie o możliwości włączenia biometrii behawioralnej przy każdym logowaniu. Uprzykrza to korzystanie z iPKO i utrudnia dostęp do pożądanych funkcji - za każdym razem, gdy chce się tego dokonać, konieczne jest kliknięcie dodatkowego komunikatu.

Wygodna a bezpieczeństwo w iPKO

Cel jest szczytny - bank chce zapewniać jak największe bezpieczeństwo . Niemniej klienci, którzy nie chcą przekazywać PKO danych na temat swoich zwyczajów i informacji o urządzeniu, za pośrednictwem którego korzystają z iPKO są postawieni pod ścianą. Albo zgodzą się na niechciany mechanizm, albo korzystanie z serwisu będzie bardziej uciążliwe.

Źródło: cashless.pl

Masz te aplikacje w telefonie. Lepiej szybko je usuń, można stracić pieniądze
Nowe funkcje mObywatel. Czeka na nie wielu Polaków
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat