BiznesINFO.pl Technologie Zaskakujący ruch Spotify. Chcą używać sztucznej inteligencji
Iberion

Zaskakujący ruch Spotify. Chcą używać sztucznej inteligencji

16 grudnia 2023
Autor tekstu: Paweł Makowiec

Spotify nie przestaje zaskakiwać swoimi decyzjami co do możliwości swojej aplikcji. Szwedzki serwis podjął bowiem decyzję o wdrożeniu sztucznej inteligencji - ma ona służyć użytkownikom.

Zaskakujący ruch Spotify

Wdrażanie sztucznej inteligencji oraz jej nowe zastosowania powodują wiele dyskusji na całym świecie. Niektórym jej funkcjom, jak generowanie obrazów, sprzeciwiają się artyści, zaś aktorzy głosowi muszą się mierzyć z wykorzystywaniem ich głosu w tworzonych bez ich zgody nagraniach.

Negatywny odbiór niektórych zastosowań AI nie oznacza jednak , że trzeba ze sztuczną inteligencją walczyć. Jak bowiem podaje serwis komputerswiat.pl, na zaskakujący krok w tym kontekście zdecydował się serwis streamingowy Spotify.

Kompletny chaos: posiadacze urządzeń Ubiqiti mogli się nawzajem podglądać i podsłuchiwać

Nowa funkcja w Spotify już dostępna

Szwedzi zdecydowali, że sztuczna inteligencja niekoniecznie jest taka zła jak przedstawiają ją niektórzy. W związku z tym podjęli decyzję o wprowadzeniu związanej z nią nowej funkcji do swojego serwisu i aplikacji .

Chodzi mianowicie o narzędzie nazwane “ AI Playlist ”. Z dostępnych informacji wynika, że ma ono formę chatbota, któremu użytkownik musi podać swoje zainteresowania. Na tej podstawie chatbot tworzy playlistę składającą się z pasujących utworów, którą naturalnie można modyfikować.

To nie koniec nowości w Spotify

Na tym jednak nie koniec. Twórcy Spotify sprawili, że chatbot wysuwa propozycje np. gatunków muzyki - kliknięcie danej opcji ma na celu poprawienie trafności znalezionych utworów, które pojawią się na playliście. Samą zawartość można oczywiście dowolnie modyfikować.

Z narzędzia obecnie może korzystać już część użytkowników Spotify - sukcesywnie, dostęp będą otrzymywali również kolejni . Teoretycznie, pełne udostępnienie funkcji może zająć kilka tygodni - oficjalnie nie podano, kiedy wdrażanie narzędzia ma zostać ukończone.

źródło: komputerswiat.pl

Na YouTube pojawią się jeszcze dłuższe reklamy. Pominięcie możliwe dopiero po minucie
Nowa aplikacja Marka Zuckerberga w końcu w Europie. To konkurencja dla X
Obserwuj nas w
autor
Paweł Makowiec

Paweł Makowiec

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat