Deklaracja Konfederacji Lewiatan pozostaje aktualna. Po Europę marzeń i możliwości wystarczy sięgnąć
Europejskie Forum Nowych Idei miało w br. swoją 13. edycję. W 2011 roku skupiono się na kryzysie finansowym i jego skutkach. A w roku bieżącym — na innowacjach, cyfryzacji i zrównoważonym rozwój. Mimo że tematyka uległa zmianie, Deklaracja Sopocka przedstawicieli Lewiatana z września 2011 roku wciąż obowiązuje. Czego dotyczyła? Kto został wyróżniony?
Deklaracja: Unia zmienia kontynent
Mamy szansę stworzyć Europę naszych marzeń i możliwości. Europę opartą na większej solidarności i głębszej integracji. Unia Europejska – stworzona, by zapobiegać konfliktom – zmieniła kontynent, stała się inspirującym projektem dla kilku pokoleń Europejczyków. Jesteśmy przekonani i przekonujmy wszystkich, że żaden europejski kraj nie jest w stanie samodzielnie sprostać wyzwaniom współczesności – anonsowali przedstawiciele Lewiatana w pierwszej Deklaracji Sopockiej z 30 września 2011 roku.
Jednak, mimo że nie została zmieniona, musi zostać uaktualniona o kolejne wyzwania. Unia potrzebuje śmiałej, perspektywicznej wizji rozwoju i pilnych działań, które pozwolą na wcielenie jej w życie.
Deklaracja została przyjęta
Podczas EFNI w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbyło się ponad 100 paneli i merytorycznych spotkań. Nie zabrakło również gali rozdania nagród. Kto znalazł się w gronie laureatów? Tegoroczne Nagrody Konfederacji Lewiatan trafiły do rąk: Hanny Machińskiej, Marii Waliczek, Leszka Balcerowicza, Piotra Voelkela oraz Sylwii Zadrożnej.
A podczas ceremonii zamknięcia EFNI głos zabrali Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan, Maciej Witucki, prezydent Konfederacji Lewiatan, Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu, Marcin Skwierawski, wicemarszałek województwa pomorskiego oraz Markus Beyrer, dyrektor generalny BusinessEurope. Na zakończenie konferencji uczestnicy przyjęli Deklarację Sopocką.
Kto został partnerem EFNI 2024?
Partnerami strategicznymi EFNI 2024 byli: Novartis, Orange, Orlen SA i Google. Partnerzy główni: AbbVie, Adamed, Allegro, Amazon, BAT Poland, Benefit Systems Danone, Fundacja Kronenberga City Handlowy, Miasto Gdańsk, Grupa Lux Med, Huawei, IKEA, InPost, Invest in Pomerania, Komisja Europejska, Meta, MSD, PGE Polska Grupa Energetyczna, Philip Morris International, PKO BP, Samorząd Województwa Pomorskiego oraz TikTok.
Partnerzy wspierający: ARP, Astellas, Ayming, BASF, bp Polska, Centrum Kreatywności Targowa, Deutsche Bank, Diageo, EDP Polska Energia, GSK, Grupa Ergis, Château Isolette, Kotler Impact, Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego, Lilly, Bank Millennium, Medicover, Partnerstwo na Rzecz Profilaktyki i Leczenia Otyłości, Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych, PFR, PharmaNET, Radisson Blu Sopot, Range Rover, Servier, Totalizator Sportowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Związek Pracodawców Technologii Cyfrowych.
A strategicznymi partnerami merytorycznymi: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Uniwersytet Łódzki, a partnerami merytorycznymi: Centrum Stosunków Międzynarodowych, Euractiv.pl, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja Nowej Wspólnoty, Instytut Finansów Publicznych, Legimi, Polityka Insight, PWN, Thinktank oraz Żywność Dla Przyszłości.
Nie zabrakło również partnerów instytucjonalnych: Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny Grupa Pracodawców oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, a partnerem technologicznym – Amber Expo.
Ani głównych partnerów medialnych: BusinessInsider Polska, Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta.pl, Onet, PAP, Puls Biznesu, Radio Zet, Rzeczpospolita, RP.pl, TOK FM, TVN24 bis, TVP Info i Wyborcza.biz.
Partnerami medialnymi wydarzenia byli: ams, Miesięcznik Finansowy Bank, Bankier.pl, Biznes Info, Biznes Prestiż, Dziennik Bałtycki, e-newsroom, Express Biznesu, ICAN Institute, ISB News, My Company Polska, Newseria, NewsMed, Parkiet.com, Radio Nowy Świat, Strefa Biznesu, Super Biznes, Termedia, Trójmiasto.pl, Warsaw Business Journal, Wprost oraz XYZ.
Artykuł sponsorowany