BiznesINFO.pl Technologie Disney+ wprowadza duże zmiany. Użytkownicy nie będą zachwyceni
Fot. Unsplash/Marques Kaspbrak

Disney+ wprowadza duże zmiany. Użytkownicy nie będą zachwyceni

14 czerwca 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Nadchodzą duże zmiany w usłudze Disney+ i obejmą one także polski rynek. Podobnie jak konkurencja Disney zdecydował się zapewnić sobie podstawę prawną do wprowadzenia daleko idących ograniczeń. Dotyczyć będą współdzielenia kont, ale też, co może okazać się znacznie bardziej frustrujące, wyświetlanych w serwisie reklam.

Zmiany we współdzieleniu kont

Jak informuje antyweb.pl, do polskich użytkowników Disney+ zaczęły już trafiać maile z komunikatami o zmianach w dokumencie, co jednak traktować należy jako zapowiedź rychłych ograniczeń także w wymiarze funkcjonalnym.

Dla nikogo zaskoczeniem nie jest zapewne, że Disney+, wzorem Netfliksa czy ostatnio MAX , chce zwalczać nasz polski sport narodowy - współdzielenie kont w usługach VoD . Dotychczas w przypadku Disneya było w tej kwestii wiele swobody, jednak właśnie się to  zmienia. Można spodziewać się egzekwowania zakazu współdzielenia z użytkownikami spoza gospodarstwa domowego.

TVP zmienia standard przed Euro 2024. Kibice mają trzy opcje

Disney+ będzie bardziej jak YouTube

Jeszcze bardziej dotkliwe mogą się okazać skutki umieszczonych w nowym regulaminie usługi zapisów dotyczących reklam. Disney+ zastrzegł sobie prawo nie tylko do wyświetlania treści reklamowych, ale także zakazał stosowania w przeglądarkach rozszerzeń blokujących reklamy oraz innych działań umożliwiających ich ukrycie.

Zobacz: Użytkownicy MAX zgłaszają wyższe opłaty. Jest odpowiedź firmy

O ile w przypadku aplikacji mobilnych czy tych na SmartTV możliwości blokowania w zasadzie nie będzie, tak można się spodziewać, że wersja przeglądarkowa Disney+ zacznie w przyszłości działać jak YouTube. Oznacza to, że Disney zaangażuje różnorakie mechanizmy rozpoznawania rozszerzeń blokujących reklamy, a następnie uniemożliwi widzom dostęp do usługi , za którą co prawda płacą, ale której regulamin łamią.

Grunt prawny pod zmiany już jest

Omawiane zmiany jeszcze nie nastąpiły, nie sprecyzowano nawet ram czasowych, kiedy miałoby się to stać. Fakt faktem jednak, że przygotowany został już pod to odpowiedni grunt prawny i znaczące ograniczenia w dostępie i możliwości pomijania reklam są już na Disney+ kwestią nie prawdopodobieństwa, lecz czasu.

Netflix wprowadza zmiany. Nie wszyscy będą zadowoleni
Spotify będzie jeszcze droższe? Szykują się spore podwyżki
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat