BiznesINFO.pl Technologie Duże zmiany w banku Pekao. Dotkną wielu klientów
Fot. materiały prasowe

Duże zmiany w banku Pekao. Dotkną wielu klientów

2 kwietnia 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Bank Pekao poinformował o licznych nowościach, jakie trafiły w ostatnim czasie do jego bankowości internetowej. Zmiany pojawiły się w interfejsie i funkcjonalności tak aplikacji mobilnej, jak i wersji przeglądarkowej, jednak najważniejsza z nich dotyczy bezpieczeństwa.

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe w aplikacji Pekao24

Użytkownicy aplikacji PeoPay mogą podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 wykorzystać ją do uwierzytelniania dwuskładnikowego. Po wprowadzeniu odpowiedniej konfiguracji przy każdym logowaniu do Pekao24 będzie proszeni o dodatkowe potwierdzenie operacji za pośrednictwem PeoPay.

W ten sposób nawet jeśli cyberprzestępcy przejmą dane logowania, nie będą mieli możliwości uwierzytelnienia. Jednocześnie musieliby bowiem dysponować smartfonem posiadacza konta z zainstalowaną aplikacją. Oczywiście nie jest to metoda w stu procentach chroniąca przed atakami, niemniej stanowi dziś standard .

Dostałeś telefon z tego numeru? Policja ostrzega Polaków

Jak włączyć nowa funkcję w aplikacji Pekao24?

Aby włączyć nową funkcję bezpieczeństwa , należy zalogować się do Peako24 i przejść do ustawień w menu profilu. Następnie należy wybrać menu "Bezpieczeństwo", w którym pojawi się nowa propozycja – " Logowanie dwuskładnikowe" .

Dotychczasowe ustawienie można zmienić na PeoPay i potwierdzić tę decyzję już w aplikacji mobilnej. W ten sposób, zamiast stosować np. kody SMS, których przejęcie jest możliwe, można potwierdzać swoją tożsamość także dzięki aplikacji PeoPay.

Pozostałe nowości w Pekao

W ofercie Pekao pojawiła się ponadto możliwość wysłania prośby o przelew za pośrednictwem systemu BLIK bezpośrednio z poziomu aplikacji PeoPay. Kolejną nowością, na którą należy zwrócić uwagę, jest możliwość weryfikowania tożsamości pracowników , którzy kontaktują się z nami w imieniu banku . Wystarczy podczas rozmowy poprosić o weryfikację, a dane konsultanta zostaną dostarczane w postaci wizytówki.

Ważny komunikat PKO BP. Wysyłają go do wszystkich klientów
To koniec SMS-owych oszustw? Od dziś nowy obowiązek
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie