BiznesINFO.pl Polska i Świat Gigant otwiera 1200 sklepów w całej Polsce. Znane marki dla klientów z mniejszych miast
Foto: ARKADIUSZ ZIOLEK / East News

Gigant otwiera 1200 sklepów w całej Polsce. Znane marki dla klientów z mniejszych miast

15 listopada 2024
Autor tekstu: Sebastian Mikiel

Polską markę CCC zna chyba każdy. Teraz firma znana z dużej oferty obuwia w przystępnych cenach rusza z nową propozycją dla klientów. Liczy, że zyska ich uwagę dzięki sieci sklepów odzieżowych, które wkrótce mają podbić całą Polskę.  Sklepy nowej marki Worldbox mają zyskać klientów wśród mieszkańców mniejszych miejscowości, zwłaszcza młodszych klientów, którzy kupią towary znanych i lubianych marek, takich jak Rebook, Guess, 4F i nie tylko.

Worldbox: nowa sieć odzieżowa od CCC

Grupa CCC, od lat dominująca na polskim rynku obuwniczym, nieustannie rozbudowuje swoje portfolio. Po sukcesach takich marek jak Modivo i HalfPrice, firma stawia na nowy format sklepów pod nazwą Worldbox . Sieć ta ma oferować odzież sportowo-casualową i być skierowana przede wszystkim do mieszkańców małych miast, gdzie nie ma znaczącej konkurencji.

–To ma być sieć sportowo-casualowa adresowana do małych miast, gdzie nie ma żadnej konkurencji – powiedział prezes CCC, Dariusz Miłek, podczas ostatniej prezentacji wyników finansowych. Format Worldbox ma stać się kluczowym elementem strategii ekspansji grupy, a prognozy dotyczące rentowności są obiecujące. Zgodnie z założeniami, nowa sieć ma osiągnąć aż 65% finalnej marży .

Polska ma nowego milionera. Oto wyniki najnowszego losowania Lotto
Oto ceny karpia w 2024 roku. Na to trzeba się przygotować przed świętami

Plany na 2030 rok: ekspansja na dużą skalę

Worldbox bazuje na solidnych fundamentach, które stanowią 150 sklepów obuwniczych . To one będą pierwszym krokiem w realizacji ambitnego planu CCC. Grupa zamierza do 2030 roku zwiększyć liczbę sklepów do 1200 . Działalność będzie rozwijana w modelu franczyzowym, co pozwoli na szybkie tempo wzrostu.

Nowe sklepy Worldbox mają mieć powierzchnię podobną do salonów CCC i oferować szeroką gamę produktów marek takich jak m.in. Rebook, Guess, 4F, Quicksilver, Champion, Kappa, Nautica, Puma, Adidas, Hunter, Converse, Vans i Crocs. Dzięki różnorodności asortymentu, sieć ma szansę przyciągnąć szerokie grono klientów.

Grupa CCC utrzymuje bardzo dobrą pozycję na rynku. W trzecim kwartale 2024 roku odnotowała przychody na poziomie 2,77 mld zł , co oznacza wzrost o 14% rok do roku . Modivo i HalfPrice, inne marki należące do grupy, również mogą pochwalić się dwucyfrowym wzrostem przychodów , wynoszącym odpowiednio 14% i 18% .

Silne fundamenty finansowe i odważna wizja

CCC nie tylko dynamicznie rozwija nowe projekty, ale również może pochwalić się świetnymi wynikami finansowymi. Zysk EBITDA w trzecim kwartale 2024 roku wyniósł 485 mln zł , co oznacza wzrost aż o 111% w porównaniu z rokiem ubiegłym .

Na wszystkich licencjach, które posiadam, mamy prawa do produkcji odzieży i otwieramy format Worldbox. Liczę, że ten biznes stanie się kluczowym filarem naszej strategii ” – dodał prezes Dariusz Miłek podczas czwartkowej prezentacji wyników finansowych.

Strategia CCC opiera się  na rozszerzaniu oferty oraz na wykorzystaniu niszy rynkowej. Mniejsze miasta, gdzie brakuje konkurencji wśród sklepów z odzieżą sportową i casualową mogą stać się idealnym polem do realizacji tych planów.

Przeszedł na emeryturę w wieku 65 lat. Trudno uwierzyć, ile wypłaca mu ZUS
Rewolucja w rekrutacji do policji. Szokuje zwłaszcza jedna zmiana
Obserwuj nas w
autor
Sebastian Mikiel
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie