BiznesINFO.pl Technologie Instagram i nowe funkcje dotyczące rolek. Twórcy rozpoczną testy
Fot. Unsplash/Solen Feyissa

Instagram i nowe funkcje dotyczące rolek. Twórcy rozpoczną testy

2 czerwca 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Instagram testuje nową funkcję, która pozwoli użytkownikom o dużych zasięgach uniknąć kosztownych wpadek. W aplikacji mobilnej może się wkrótce pojawić mechanizm kierowania treści w pierwszej kolejności do tych użytkowników, którzy nie śledzą autora.

Testy nowej funkcji na Instagramie

Jak donosi serwis teleopolis.pl, Instagram rozpoczął testy nowego mechanizmu pozwalającego na ograniczenie widoczności publikowanych rolek . Po włączeniu eksperymentalnej funkcji dana rolka będzie trafiała tylko do tych użytkowników, którzy nie subskrybują profilu twórcy w serwisie.

Osoby śledzące nasz profil nadal  będą mogły zobaczyć rolkę, jednak tylko jeśli ktoś im ją udostępni - nigdy bezpośrednio z naszego konta. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku standardowych rolek, treść zniknie automatycznie po 24 godzinach.

Minister cyfryzacji krytycznie o Facebooku. “To nie powinno mieć miejsca”

Po co nam nowy mechanizm?

Meta nie udostępniła informacji dotyczących zastosowań nowej funkcji, jednak nietrudno domyślić się, że jest ona adresowana przede wszystkim do twórców internetowych czy influencerów . Zwłaszcza tych, którzy mogą się pochwalić zaangażowaną społecznością.

Zobacz: Ważny komunikat od Facebooka i Instagrama. Sprzeciw nic nie da

Po emisji rolki twórca zyska bowiem kompletne dane analityczne dotyczące zasięgów i reakcji i miar zaangażowania użytkowników. Będzie mógł sprawdzić, czy dana rolka spodobała się odbiorcom spoza grona śledzących użytkownika bez ryzykowania, że trafi do subskrybentów treść, która będzie mało atrakcyjna.

Dostępność nowej funkcji

Po emisji rolki wśród użytkowników, którzy nie śledzą twórcy , autor będzie mógł zdecydować, by udostępnić ją także fanom. Nie będzie zatem zachodzić konieczność ponownego tworzenia rolki. Meta na razie nie zdecydowała się poinformować, kiedy nowe możliwości trafią do twórców w stabilnej wersji Instagrama.

Źródło: telepolis.pl

UE na ratunek. Facebook wycofa się z płatnych kont?
Facebook wymazuje historię? Ukryli treści Muzeum Auschwitz
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat