BiznesINFO.pl Polska i Świat Kina w całej Polsce rezygnują z Cola-Coli. "To nowa jakość"
Fot. H4roldas/zdjęcie ilustracyjne

Kina w całej Polsce rezygnują z Cola-Coli. "To nowa jakość"

5 kwietnia 2025
Autor tekstu: Sebastian Mikiel

W branży, w której stabilność bywa rzadkością, właśnie ogłoszono ruch, który może zaskoczyć nie tylko rynek, ale i lojalnych klientów. Zmiana dotyczy jednego z najpopularniejszych miejsc weekendowych i wieczornych wypadów: kin.  Sprawa okazuje się bardziej złożona, niż mogłoby się wydawać.

Nowa fala zmian w jednym z najbardziej rozpoznawalnych segmentów rozrywki

Choć wielu widzów odwiedzających kina skupia się przede wszystkim na samym repertuarze , w tle rozgrywają się decyzje, które mogą znacząco wpłynąć na całe doświadczenie kinowe (i budżet branży). Rynek rozrywki kinowej w Europie przechodzi intensywną transformację, a jej skutki powoli zaczynają być odczuwalne również w Polsce.

Z pozoru niewielkie zmiany, dotyczącej oferty barowej czy formy obsługi klienta, mogą świadczyć o dużo szerszym procesie przebudowy strategii całej sieci kinowej . Co więcej, nie są to zmiany lokalne, a obejmują one wiele krajów w Europie.

popcorn.jpg
Pexels / cottonbro; Canva / industryview
200 tysięcy dopłaty dla rolników. Nabór wniosków rusza niebawem, trzeba to wiedzieć
Wyjazd do sanatorium można przyspieszyć. Tak ominiesz kolejkę, możliwy termin nawet za 3 miesiące

Europejski gigant szykuje wielką transformację.

W cieniu kinowych premier i medialnych kampanii, właściciel jednej z największych sieci kin w Europie podpisał umowę, która może przedefiniować podejście do klienta i zmienić to, co przez lata wydawało się oczywistością. Zgodnie z ogłoszonymi planami, w najbliższych miesiącach na europejskim rynku zadebiutują nowe rozwiązania technologiczne, które – jeśli zostaną wdrożone również w Polsce – mogą znacząco zmienić sposób, w jaki korzystamy z kinowej oferty.

Chodzi m.in. o koncepcję „Vue Your Way” , zakładającą samoobsługowy system zakupów, ale też o rozwój stref relaksu czy nowe standardy wygody w salach kinowych. To odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów i chęć oferowania nie tylko filmu, ale pełnego doświadczenia rozrywkowego. Obok procesu redefinicji branży kryje się szczegół, do którego przywykliśmy. Efekty będą zauważalne przez wszystkich klientów… i to już tego lata.

Multikino żegna dotychczasowego giganta. Nadchodzi nowa era z PepsiCo i nowymi rozwiązaniami w Polsce

Jak oficjalnie ogłoszono, sieć Multikino – należąca do europejskiego giganta Vue – zakończyła współpracę z dotychczasowym dostawcą napojów i od lata 2025 roku we wszystkich kinach w Polsce pojawią się produkty PepsiCo . To element nowej, długoterminowej umowy zawartej na poziomie ogólnoeuropejskim, która obejmuje aż 225 kin w ośmiu krajach i potrwa do 2030 roku .

Tę współpracę nawiązaliśmy w ważnym momencie zarówno dla Vue, jak i całej branży kinowej. Silny partner pozwoli nam dalej inwestować i wprowadzać innowacje, dzięki czemu zapewnimy naszym widzom jeszcze lepsze wrażenia – skomentował Tim Richards , dyrektor generalny Vue, cytowany przez media branżowe.

pepsi.jpg
Fot. Canva

Nowe smaki Pepsi?

Równocześnie głos zabrał również przedstawiciel PepsiCo.

Chcemy zaoferować widzom nie tylko napoje, ale także wprowadzać nowe smaki i unikalne doświadczenia, dostosowane do lokalnych rynków. Dzięki tej współpracy będziemy mogli jeszcze mocniej zaistnieć w segmencie kinowym i wzmacniać nasze marki w Europie – przekazał Angus Macdonald , wiceprezes ds. handlowych w PepsiCo. (Źródło: informacja prasowa Vue)

W ramach partnerstwa planowane jest także wdrażanie innowacyjnych rozwiązań samoobsługowych – choć na razie nie podano, kiedy konkretnie i w których lokalizacjach w Polsce pojawią się nowinki z Zachodu.

PepsiCo , które posiada w swoim portfolio takie marki jak Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream , podkreśla, że codziennie ponad miliard konsumentów na świecie sięga po ich produkty. W 2024 roku globalne przychody koncernu wyniosły niemal 92 miliardy dolarów , co czyni go jednym z najpotężniejszych graczy w branży spożywczej i napojowej.

Multikino ma ekrany w całej Polsce.... prawie

Sieć Multikina, od 2013 r. część VUE International – brytyjskiego, międzynarodowego koncernu kinowego – ma w Polsce ekrany w prawie każdym województwie. Biała plamą na mapie są dwa regiony: opolskie i podlaskie. To oznacza, że jedynymi miastami wojewódzkimi w Polsce są Opole i Białystok.

Zrzut ekranu 2025-04-05 171051.png
Źródło: Multikino press room
Nowy dyskont rzuca wyzwanie gigantom. Chce wkupić się w łaski Polaków, tropy prowadzą do Rosji
Zacznie się tej nocy. Pogoda w kwietniu oszaleje. Takie są prognozy na nadchodzące dni
Obserwuj nas w
autor
Sebastian Mikiel
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat