Kolejny bank ostrzega swoich klientów. Utrudnienia potrwają cały weekend
Kolejny bank wydał ważny komunikat w kierunku swoich klientów. Korzystanie z niektórych funkcji będzie bardzo utrudnione, nie chodzi tylko o działanie aplikacji. W tym czasie nie będzie możliwe dokonanie szeregu istotnych czynności, warto zareagować już teraz. Polacy powinni się zabezpieczyć na te dni.
Polacy masowo korzystają z bankowości
Dziś zdecydowana większość Polaków korzysta z bankowości, również z opcji elektronicznych, na co wskazał między innymi raport NetB@nk, który został przygotowany na zlecenie Związku Banków Polskich. Z przeprowadzonych badań wynika, że na koniec 2023 roku liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce wyniosła 21,7 miliona , a aktywnych klientów bankowości elektronicznej 22,7 miliona.

Co również istotne, aż 72 proc. z tej liczby korzysta wyłącznie z bankowości mobilnej , co oznacza, że społeczeństwo coraz rzadziej korzysta z niej w sposób zupełnie tradycyjny. Można wyciągnąć z tego wiele wniosków, również tych niepokojących . W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemu z bankowością Polacy będą mieli coraz mniejszą świadomość co do tego, jakie kroki podjąć.
Właśnie pojawił się kolejny komunikat ze strony popularnego banku , który wskazuje na to, że skorzystanie z jego usług będzie utrudnione. W najbliższych dniach klienci nie będą mogli wykonać wielu istotnych operacji, mogą pojawić się kłopoty.
Utrudnione korzystanie z banków
Od czasu do czasu polskie banki przekazują komunikaty swoim klientom, informując o różnych zagrożeniach lub problemach w funkcjonowaniu poszczególnych elementów. Zaledwie kilka dni temu o potencjalnych atakach oszustów informował między innymi Santander , apelując o rozwagę i wzmożoną ostrożność .
Okazuje się, że cyberprzestępcy wykorzystują coraz bardziej kreatywne metody, mające na celu wyłudzenie danych lub pieniędzy od Polaków . Przeróżne fałszywe ogłoszenia coraz dokładniej podrabiają te oryginalne, tak, że trudno jest je odróżnić od prawdziwych. Te ostrzeżenia to jednak niejedyne, na co powinni zwracać uwagę klienci .

Kolejne komunikaty dotyczyły między innymi zmiany czasu oraz modyfikacji w funkcjonowaniu banków z tego powodu . Okazuje się bowiem, że ta procedura może znacząco wpłynąć na działanie systemów informatycznych, które muszą zostać dostosowane do nowego układu godzinowego. To właśnie dlatego w wielu placówkach przeprowadzono prace konserwacyjne . Godziny, w których się one odbywały, to:
- Santander Bank Polska – przerwa techniczna potrwa od 30 marca od północy do godz. 5:00 rano. Niedostępne przelewy, aplikacja mobilna, BLIK oraz płatności internetowe.
- PKO BP – użytkownicy serwisu iPKO biznes nie mogli korzystać z aplikacji Trade Service aż do 31 marca do godz. 6:30.
- Krakowski Bank Spółdzielczy – klienci doświadczyli utrudnień od 29 marca do 30 marca w godzinach 00:00-05:00. Pojawiały się chwilowe przerwy w obsłudze kart płatniczych oraz bankomatów.
Teraz pojawiły się kolejne komunikaty tego typu z jednego z popularniejszych banków. Wiadomo, z jakimi konsekwencjami zmierzą się klienci .
Z kolejnego banku nie skorzystasz w weekend
Krótsze bądź dłuższe przerwy w działaniu poszczególnych funkcji w popularnych bankach to już dziś codzienność. Klienci powinni mieć się na baczności i regularnie sprawdzać komunikaty , aby wiedzieć, czy aby na pewno będą mogli wykonać wszystkie transakcje. Tym razem obszerną wiadomość przekazał ING Bank Śląski, który w najbliższym czasie doświadczy istotnych utrudnień .
Jak czytamy w komunikacie, w weekend 5-7 kwietnia planowane są prace serwisowe , które znacznie wpłyną na możliwości korzystania z bankowości . Działania zaplanowano co prawda na godziny nocne, ale dla części osób to wciąż może być duża niedogodność. Całość została podzielona na dwie tury. Pierwsza potrwa w nocy z soboty (05.04.) na niedzielę (06.04) w godzinach od 23:30 do 6:00 . Wystąpią wówczas utrudnienia w korzystaniu z następujących funkcji:
- bankomaty i wpłatomaty,
- Moje ING (aplikacja mobilna i wersja przeglądarkowa systemu),
- ING Business (aplikacja mobilna i wersja przeglądarkowa systemu),
- płatności BLIK,
- przelewy ekspresowe,
- płatności internetowe - Płać z ING,
- płatności kartami w internecie z 3DSecure, czyli tych, które dodatkowo potwierdzasz w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS,
- automatyczny pobór opłat za przejazd autostradami,
- specjalny interfejs PSD2.
To jednak nie wszystko, na co muszą uważać klienci ING Banku Śląskiego. Również wypłacanie pieniędzy z bankomatu, a także wpłacanie gotówki poprzez wpłatomaty nie będzie dostępne w nocy z 5 na 6 kwietnia , a kolejnej nocy (niedziela/poniedziałek), w godzinach 0:00 - 3:00 mogą wystąpić problemy z korzystaniem z bankomatów i wpłatomatów sieci ING i Planet Cash. Bank podkreśla jednak, że transakcje we wrzutniach mogą być realizowane w trybie off-line . Użytkownicy powinni pamiętać o tych ograniczeniach i zaopatrzyć się w zapas gotówki, zanim dojdzie do prac serwisowych.