BiznesINFO.pl Handel Lidl walczył o to w sądzie i wygrał. Klienci będą zachwyceni
Fot. materiały własne

Lidl walczył o to w sądzie i wygrał. Klienci będą zachwyceni

29 stycznia 2025
Autor tekstu: Sylwia Nowosińska

Cotygodniowe zakupy w dyskoncie to dla wielu klientów stresujący obowiązek. Niemiecka sieć sklepów Lidla znalazła sposób na to, jak przyciągnąć do siebie klientów, którzy nie lubią spędzać czasu krążąc z wózkiem między półkami. Żeby to rozwiązanie zostało wcielone w życie, przedstawiciele sieciówki musieli najpierw wygrać kilkuletnią batalię sądzie. Teraz mogą już ogłosić sukces.

Klienci Lidla skorzystają z tego po raz pierwszy w historii

To pierwsze takie rozwiązanie w historii. Niemiecka sieciówka starała się o realizację tego pomysłu od 2018 roku. Teraz wszystko wskazuje na to, że się udało. Niektórzy klienci Lidla niedługo będą mogli wpaść do sklepu i wypić tam piwo. Firma chce otworzyć w środku jednego z dyskontów pub z 45 miejscami do siedzenia , w którym klienci będą mogli zamówić lane i butelkowane piwo, cydr oraz dostępne w ofercie mocniejsze alkohole i wypić je między półkami w czasie gdy inni klienci tej samej sieciówki będą poszukiwać produktów spożywczych i pakować je do koszyków. Do kogo zostanie skierowana ta oferta?

Polacy masowo ogłaszają bankructwo. Eksperci: to rozwiązanie ma kilka korzyści
Klienci banku mieli płacić "równe" raty kredytu. Prawda okazała się zupełnie inna

W tym mieście Lidl będzie testował najnowsze rozwiązanie

Pierwszy w historii pub pod szyldem sklepów Lidla ma powstać w mieście Dundonald w pobliżu Belfastu w Irlandii Północnej, która słynie z kultury spędzania czasu w pubach i tradycji powolnego sączenia piwa w towarzystwie znajomych po godzinach pracy. Lidl może zrealizować swoje plany dzięki wygranej wieloletniej sądowej batalii. W 2020 roku plany niemieckiego dyskontu zablokowała firma Philip Russel Ltd, która prowadzi sieć małych sklepów spożywczych w Wielkiej Brytanii. przedstawiciele konkurencji próbowali wykazać, że niemiecki dyskont przed podjęciem decyzji o otwarciu pubu nie dopełnił wszystkich niezbędnych formalności.

Walka w sądzie o przepisy dotyczące licencji

Jak informuje portal Sky News, firma Philip Russell Ltd próbowała udowodnić w sądzie, że Lidl wnioskując o otwarcie pubu nie wykazał, że w pobliżu tej lokalizacji znajduje się niewystarczająca liczba innych lokali z licencją na taką działalność. Tymczasem przepisy licencyjne w Irlandii Północnej stanowią, że żadna nowa licencja na sprzedaż alkoholu nie może zostać przyznana, jeżeli nie zrzekł się jej inny podmiot na tym terenie.

Niemiecka sieć dyskontów udowodniła jednak w sądzie, że pub w Lidlu zastąpi dwa inne lokale w tej okolicy, które jakiś czas temu zostały zamknięte. W tym celu przedsiębiorstwo planuje zainwestować ok.410 tys. funtów ( ok. 2 mln zł). Na razie nie wiadomo, czy Lidl będzie próbował wdrożyć podobne rozwiązania w innych krajach europejskich.

Zobacz także: Przy zakupie mieszkania sprawdź koniecznie te rzeczy. Inaczej możesz mieć kłopoty

Polacy przed emeryturą popełniają ten błąd. Przelew z ZUS przypomni o konsekwencjach
Tak pracodawcy manipulują przy zwolnieniach grupowych. Ekspert ostrzega - nie daj się nabrać
Obserwuj nas w
autor
Sylwia Nowosińska

Dziennikarka, absolwentka politologii oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pracowała w "Dzienniku Polskim" i “Fakcie”. Zajmuje się tematami m.in. z zakresu prawa, polityki społecznej, gospodarki i nieruchomości.

Kontakt:

sylwia.nowosinska@biznesinfo.pl

 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat