BiznesINFO.pl Technologie Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Straciła ogromne pieniądze, policja apeluje
Pixabay/Firmbee

Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Straciła ogromne pieniądze, policja apeluje

16 stycznia 2024
Autor tekstu: Mateusz Godlewski

Wielu oszustów podszywa się za pracowników banku. Ofiarą takiego nielegalnego działania padła pokrzywdzona z województwa mazowieckiego. Oszukano ją metodą na BLIK, bo uwierzyła, że jej środki finansowe są zagrożone.

W jaki sposób doszło do oszustwa?

Policja ustaliła, że to 31-latek z Warszawy podszywał się pod pracownika banku. Jak twierdził, zgromadzone ma koncie oszczędności są zagrożone oraz należy je zabezpieczyć - w tym celu po prostu przelać na konto. Sugerował wykorzystanie kodu BLIK.

Zmiany w profilu zaufanym. W tym okresie nie załatwisz ważnych spraw
Dziura bezpieczeństwa w przeglądarce Opera. Pozwala na zdalne wykonanie kodu

Nietypowy rozmówca - co na to policja?

Jak przekazał w komunikacie asp.szt. Monika Orlik z Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie:

- Niestety w ten sposób jedna z osób straciła ponad 29 tysięcy złotych. Rozmowa była dla pokrzywdzonej bardzo realna, a rozmówca prowadził rozmowę w sposób na tyle przekonujący, że uważała, że rozmawia z faktycznym pracownikiem banku.

Policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie przeprowadzili czynności i ustalili podejrzanego w sprawie. 31-latek został zatrzymany. Mężczyzna może zostać pozbawiony wolności nawet na 8 lat. Prokuratura Rejonowa w Pruszkowie nadzoruje już sprawę.

Jak chronić się przed oszustami?

Jak ochronić się przed oszustami? Przede wszystkim nie należy działać pochopnie. Policjanci podpowiadają:

Zawsze należy sprawdzić, komu wysyłamy kody do płatności mobilnych. W każdej tego typu sytuacji należy zachować ostrożność. Pamiętajmy o przekazywaniu informacji i ostrzeganiu osób bliskich. Każdy z nas może stać się potencjalną ofiarą oszusta.

Trzeba też pamiętać o tym, by nie przekazywać pieniędzy obcym osobom. Jeśli nie mamy pewności, z kim rozmawiamy, lepiej wstrzymać się z dokonaniem płatności i najpierw potwierdzić jej tożsamość lub - w przypadku podejrzenia oszustwa - powiadomić służby.

Zawsze, gdy mamy wątpliwość, czy osoba po drugiej stronie słuchawki lub monitora to faktycznie właściwa osoba, albo przypuszczamy, że ktoś chce nas w ten sposób oszukać, należy to zgłosić pod numer alarmowy 112 lub do najbliższej jednostki Policji . - podsumowują mundurowi.

Źródło: tvn24.pl/tvnwarszawa

Dostałeś SMS z numeru +48 798 030 846? Nie kasuj tej wiadomości, służby apelują
Google minęło się z prawdą ws. Gemini. Demonstracyjny film to fake
Obserwuj nas w
autor
Mateusz Godlewski

Redaktor portalu Tech.BiznesINFO. Student architektury przestrzeni informacyjnych na Uniwersytecie Warszawskim. Wcześniej związany m.in. z Radiem ESKA, Magazynem PDF i Radiem Kampus. Interesuje się popkulturą z naciskiem na komiks i animację — współpracuje z portalem Gotham w deszczu, a także prowadzi lub współprowadzi prelekcje na takich wydarzeniach jak Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi, Komiksowa Warszawa czy Festiwal Fantastyki Pyrkon. Fanboy gier Nintendo, entuzjasta wspinaczki i niepoprawny miłośnik muzyki z lat 80., której chętnie słucha na płytach winylowych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie