BiznesINFO.pl Technologie Nadchodzi nowość w PKO BP. Skorzystają miliony Polaków
Fot. materiały własne

Nadchodzi nowość w PKO BP. Skorzystają miliony Polaków

26 maja 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Wkrótce PKO Bank Polski uruchomi nowe możliwości adresowane przede wszystkim do kierowców. Aplikacja mobilna IKO zyska kompatybilność z systemem Android Auto. Dzięki temu kierowcy będą mogli m.in. wygodnie płacić za parkowanie z użyciem systemu infotainment w samochodach.

Aplikacja IKO w samochodach

Do informacji o rychłej kompatybilności IKO z Android Auto dotarł serwis cashless.pl, choć na razie biuro prasowe PKO BP ich nie potwierdziło. IKO na Androidzie w samochodach będzie drugą aplikacją banku dostępną w Polsce na tej platformie, wcześniej swoją aplikację na Android Auto dostarczył ING Bank Śląski.

Aktualnie mają trwać testy zmian w aplikacji , a do stabilnego jej wydania trafić w wersji 3.153. Oznacza to, że premiery IKO na Androidzie Auto można się spodziewać lada chwila.

Pilny komunikat banku PKO BP, klienci muszą o tym wiedzieć. Zacznie się już w weekend

IKO na Android Auto

Dzięki dostępności aplikacji banku PKO BP na Android Auto będzie można wygodniej, bez konieczności sięgania po smartfon, dokonywać wszelkich płatności związanych z transportem i nie tylko. Dzięki IKO z poziomu deski rozdzielczej będziemy mogli np. zapłacić na parkowanie czy przejazd płatnymi odcinkami autostrady.

W przypadku ING na razie jednak funkcjonalność ogranicza się do parkowania i zapewne tym tropem pójdzie także przynajmniej w początkowej fazie PKO BP. Na ekranie w samochodzie można odnaleźć pobliskie strefy parkowania, zarejestrować parking i go opłacić.

Integracja lepsza niż dotychczasowe?

Czas pokaże, czy wdrożenie PKO BP okaże się bardziej udane niż w przypadku ING. Tam bowiem do zarejestrowania postoju samochodu na parkingu i tak trzeba zatwierdzić dyspozycję daną za pośrednictwem Android Auto w smartfonie . Całość więc mija się z celem i szybciej przeprowadzić cały proces od razu na urządzeniu mobilnym.

Źródło: cashless.pl

Awaria w PKO BP. Wielu klientów zostało odciętych od pieniędzy
Bank PKO BP wprowadził ważne zmiany. Każdy klient powinien to wiedzieć
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat