Nowość w aplikacji PKP Intercity. Podróże właśnie stały się o wiele wygodniejsze
PKP Intercity nie zatrzymuje się przynajmniej w kwestii rozwoju swojej aplikacji mobilnej. W minionym roku dodano wiele przydatnych funkcji, m.in. obsługę biletów okresowych czy możliwość poznania szczegółów dotyczących przejazdu konkretnego pociągu. Do aplikacji właśnie trafiła kolejna porcja nowości.
Kolejne nowości w aplikacji PKP Intercity
O zmianach w aplikacji PKP Intercity poinformował w serwisie X Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu spółki. Dotyczą one funkcji, która sama jest relatywnie świeża, a mianowicie wspomnianej już obsługi biletów okresowych .
Dotychczas ich posiadacze napotykali problem – owszem, mogli oni wykorzystywać bilet (choć nie brakuje licznych zgłoszeń błędów w samej aplikacji), ale nie mogli bezpośrednio w aplikacji zarezerwować sobie miejsca siedzącego w pociągu.
Rezerwacja miejsc dla biletów okresowych
Przed najnowszą aktualizacją dysponowanie biletem okresowym w aplikacji PKP w zasadzie mijało się z celem , jeśli ktoś chciał skorzystać z rezerwacji miejsc. Aby zapewnić sobie miejsce siedzące, i tak musiał udawać w tym celu do dworcowej kasy lub korzystać ze strony internetowej.
Teraz rezerwacji można dokonać bezpośrednio w aplikacji , co ułatwia korzystanie z biletów okresowych. Zazwyczaj, gdy poruszamy się regularnie tą samą relacją, nie myślimy o wcześniejszych rezerwacjach. Odtąd można jej dokonać nawet na krótko przed podróżą, kiedy wiadomo już, z którego przejazdu będziemy korzystać.
Zobacz także: Atak hakerski na polską uczelnię. Napastnicy mogli przejąć serwery poczty
Aktualizacja już dostępna
Inna nowa funkcja w nowej wersji aplikacji PKP Intercity także ściśle związana jest z biletami okresowymi, ale skorzystać mogą też posiadacze Kart Intercity. Program pozwala już bowiem na zakup wraz z rezerwacją miejsca dla zwierzęcia, bagażu czy roweru .
Nowa wersja programu trafiła już do oficjalnych sklepów z aplikacjami najpopularniejszych systemów operacyjnych: Google Play i App Store .