Płatności zbliżeniowe z użyciem smartfonów z roku na rok znajdują w Polsce coraz więcej zwolenników. Dzięki smartfonom wyposażonym w moduły NFC telefonem można płacić dzięki cyfrowym ekwiwalentom fizycznych kart płatniczych wydawanych przez banki. Wyjaśniamy, jak robić to z użyciem najpopularniejszych systemów.
Fałszywe strony i wiadomości SMS to codzienność. Przestępcy znów zaatakowali klientów PKO BP, tworząc fałszywą stronę internetową przypominającą oryginał. Jeden drobny błąd w adresie może skutkować utratą wszystkich środków. W jaki sposób można zabezpieczyć się przed oszustwem?
Do Polaków trafiają SMS-y, których autorzy przekonują, że kontaktują się w imieniu banku Santander Polska. Wykorzystywane jest maskowanie prawdziwego numeru, a sama treść wypada przekonująco. Mamy jednak do czynienia z oszustwem, w wyniku którego można stracić zgromadzone na rachunku bankowym pieniądze.
Uwaga klienci Pekao - trwa poważna awaria uniemożliwiającą dostęp do części usług. Tym razem nie chodzi jednak o bankowość internetową czy aplikację mobilną, lecz o bankomaty. Klienci z całej Polski zgłaszają problemy z wypłacaniem pieniędzy.
mBank ostrzega swoich klientów przed rosnącym zagrożeniem oszustwami na portalach społecznościowych. Apeluje o wzmożoną czujność, szczególnie w przypadku próśb o przesłanie kodu Blik, które mogą być próbą wyłudzenia.
Alior Bank wystosował ważny komunikat do swoich klientów, ostrzegając przed różnorodnymi oszustwami, które mogą być przeprowadzane przy użyciu sztucznej inteligencji. W obszernym oświadczeniu, bank wskazuje główne typy ataków, na które powinni zwrócić uwagę wszyscy użytkownicy.
W dobie wszechobecnej bankowości internetowej, wygoda korzystania z konta online jest niepodważalna. Jednakże, niebezpieczeństwo czyha na każdym kroku, a fałszywe strony internetowe banków stają się coraz bardziej wyrafinowane. Jak więc chronić swoje pieniądze przed cyberprzestępcami? Zespół CSIRT KNF ostrzega przed zagrożeniami i podaje wskazówki, jak uniknąć pułapek.
Nowe zagrożenie czyha na bezpieczeństwo klientów ING Banku Śląskiego. Byłby to kolejny phishing zmierzający do kradzieży środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, gdyby nie jeden wyróżnik. Napastnikom udało się pozyskać dostęp do domeny internetowej, która bardzo przypomina prawdziwą, należącą do banku.
Dwa duże polskie banki borykają się dziś z problemami. Od rana występują przerwy w dostępie do usług. Choć duża część infrastruktury została już przywrócona do pełnej sprawności, to pomniejsze problemy nadal mogą pojedynczo występować. Ponadto w weekend część banków przeprowadzać będzie prace serwisowe.
Policja z Olsztyna ogłosiła sukces w walce z cyberprzestępczością, zatrzymując osiemnastu członków zorganizowanej grupy oszustów, którzy wyłudzali pieniądze, podszywając się pod pracowników banku. Ich metody, w tym wyrafinowany spoofing, sprawiły, że ofiary były przekonane o autentyczności połączeń.
Całe mnóstwo Polaków na co dzień korzysta z bankomatów. Jak się jednak okazuje, ta pozornie prosta czynność może okazać się niebezpieczna. Należy zachować szczególną ostrożność podczas wypłacania pieniędzy, bo wystarczy chwila nieuwagi i można stracić swoje oszczędności.
PKO Bank Polski przestrzega klientów w majówkę. “Nie trać czujności” - przekonują pracownicy banku i wymieniają szereg dobrych praktyk, które w trakcie majówki pozwolą zaoszczędzić kłopotów.
Właśnie rozpoczął się długo wyczekiwany przez Polaków weekend majowy. W związku z tym, że 1 i 3 maja są dniami ustawowo wolnymi od pracy, systemy rozliczeniowe Elixir i Euro Elixir zmieniają sposób funkcjonowania. W praktyce oznacza to, że niektóre przelewy mogą być dostarczone z opóźnieniem.
Mechanizmów utrudniających nieupoważniony dostęp do aplikacji mobilnych bankowości elektronicznych nigdy za wiele. PKO BP właśnie wprowadza kolejną warstwę ochrony, która jednak jest specyficzna - wymaga zgody klienta na śledzenie jego zwyczajów. Do serwisu internetowego iPKO trafia bowiem ochrona behawioralna.
Zapadł wyrok w sprawie oszustwa internetowego, w wyniku którego w imieniu internautki, po przekazaniu przez nią danych, wyłudzono z Santander Baku kredyt w wysokości 10 tys. zł. Bank konsekwentnie odrzucał reklamację ofiary oszustwa, jednak sąd orzekł na jej korzyść. Podobnych spraw może być wkrótce znacznie więcej.
Liczba prób wyłudzeń pieniędzy z użyciem czyjejś tożsamości rośnie szybciej niż świadomość obywateli w obszarze bezpieczeństwa danych. Również najnowsze dane potwierdzają negatywny trend - w ostatnim kwartale liczba incydentów była najwyższa w 16-letniej historii badań.
Bank PKO BP wystosował komunikat do wszystkich klientów. Za jego pośrednictwem zapowiedziano wprowadzenie nowego rozwiązania, które będzie miało wpływ na bezpieczeństwo kont bankowych.
Bank Pocztowy wprowadza innowacyjne udogodnienie do swojej aplikacji mobilnej, które pozwala klientom jeszcze łatwiej korzystać z płatności mobilnych. Dzięki nowemu rozwiązaniu użytkownicy mogą szybko i wygodnie przekształcić swoje karty płatnicze, eliminując konieczność manualnego wprowadzania danych.
Bank Millenium idzie w ślady PKO BP i rezygnuje z jednej funkcji aplikacji mobilnej. Nie oznacza to jednak wielkich problemów dla klientów. Wręcz przeciwnie, może ich to zachęcić do wygodniejszego korzystania z płatności z użyciem smartfonu.
Wpisanie "żartobliwego" tytułu przelewu może być kuszące, ale banki ostrzegają, że może to prowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji. Automatyczne systemy weryfikacji w bankach mogą wychwycić podejrzane wyrazy, co skutkuje zablokowaniem transakcji lub nawet zgłoszeniem sprawy odpowiednim organom.
O ile raz wyprodukowane polskie banknoty i monety nie tracą swojej ważności, tak mogą ulec uszkodzeniu, które sprawia, że powinny zostać wycofane z obiegu. Nie oznacza to jednak, że musimy spisać pieniądze na straty. Uszkodzone środki można wymienić, choć czasem ze stratą.
PKO Bank Polski opublikował komunikat zawierający praktyczne zalecenie dla klientów. Ich wprowadzenie do codziennej rutyny korzystania z usług bankowości elektronicznej, ale też w ogóle do poruszania się po cyberprzestrzeni, może nam zaoszczędzić wielu nerwów i zwiększyć bezpieczeństwo.
Nachodzą ważne zmiany w Banku Pekao. Dziś miało miejsce walne zgromadzenie akcjonariuszy banku, którego elementem był wybór nowej rady nadzorczej. Nie obyło się bez zgrzytów.
Możliwości zaawansowanego oprogramowania uczonego na dużych zbiorach danych nie umknęły uwadze banków. PKO BP ogłosił właśnie, że także w jego usługach stosowana jest swoista sztuczna inteligencja. Jej możliwości są wykorzystywane do „hiperpersonalizacji ofert”, czyli w praktyce do serwowania reklam.
Wyciek danych niosą ze sobą wiele groźnych konsekwencji, jednak największe, bezpośrednie zagrożenie stanowią one dla internautów, którzy korzystają z tego samego hasła w wielu usługach. Ze złym zwyczajem recyrkulacji haseł chce walczyć PKO, które uniemożliwi użytkownikom korzystanie z danych uwierzytelniania, które już wyciekły.
Bank PKO w największej mierze z przyczyn historycznych pozostaje od lat bankiem z największą liczbą klientów w Polsce. Nic więc dziwnego, że rekordową popularnością cieszy się jego aplikacja mobilna - IKO. Dziś korzysta z niej już 8 mln użytkowników, co PKO postanowiło uczcić nowymi funkcjami.
Po niedogodnościach związanych z awarią, system płatności mobilnych BLIK został przywrócony, a użytkownicy mogą znowu korzystać z usługi. Jednakże, firma udzieliła istotnej rady dla tych, których pieniądze nadal są zablokowane.
Bank PKO ostrzega swoich klientów przed nową falą oszustw online, która wykorzystuje fałszywe wiadomości podszywające się pod oficjalne komunikaty bankowe. Przestępcy wysyłają e-maile podszywając się pod PKO Bank Polski. Niebezpieczne załączniki zawierają złośliwe oprogramowanie, które może zainfekować komputery i doprowadzić do utraty pieniędzy oraz kontroli nad kontem bankowym.