Ważny komunikat od Facebooka. Tym razem to nie oszustwo
W natłoku kampanii phishingowych realizowanych za pośrednictwem Facebooka nietrudno przegapić prawdziwe komunikaty pochodzące od administracji serwisu. Czasem są one bardzo ważne, a ich zignorowanie może narazić na nieprzyjemności. Dlatego zwracamy uwagę, że wysyłane aktualnie przez Facebooka powiadomienie nie jest oszustwem, a na jego treść warto zwrócić uwagę.
Ważne powiadomienie na Facebooku
Opisanemu wyżej podejściu trudno się dziwić – liczba kampanii oszustw, jakie codziennie umykają moderacji serwisu , jest przytłaczająca. O ile samo powstawanie phishingowych można jeszcze zrozumieć, tak ich sponsorowanie, reklamowanie, na czym Facebook zarabia krocie, jest nie do zaakceptowania . Działa to nie tylko na niekorzyść użytkowników, ale też samego serwisu – gdy konieczna jest komunikacja z użytkownikami, ci ignorują podejrzane powiadomienia.
Właśnie teraz mamy do czynienia z taką sytuacją – użytkownicy zgłaszają, że wyświetlane są im nietypowe powiadomienia . Uspokajamy: tym razem nie jest to próba oszustwa, lecz faktyczny komunikat pochodzący od administracji Facebooka. Warto poświęcić mu uwagę, gdyż jego treść jest ważna.
Meta i europejski akt o rynku cyfrowym
Komunikat dotyczy zmian, jakie wejdą w życie w serwisach należących do Meta – Facebooku i Instagramie – w związku z wejściem w życie europejskiego aktu o rynku cyfrowym . Nakłada on na tzw. gatekeepers, w których gronie znalazło się Meta, nowe obowiązki. Jednym z nich jest rozdzielenie kont w serwisach należących do jednego podmiotu.
Aktualnie w serwisach społecznościowych należących Meta działa jedno konto, które łączy profile na Facebooku i Instagramie. Na mocy aktu o rynku cyfrowym musi to jednak ulec zmianie i od wejścia nowej regulacji w życie będziemy wykorzystywać dwa niezależne konta . Warto zwrócić uwagę, że plusem nowych warunków usług świadczonych przez Meta będzie możliwość korzystanie z komunikatora Messenger jako z niezależnej od Facebooka platformy. Komunikować się dzięki Messengerowi będziemy mogli także bez konta na Facebooku.
Dodatkowe opłaty dla płacących użytkowników
Są jednak i minusy takiego rozdziału kont, jednak dotyczą one tylko tych użytkowników serwisów należących do Meta, którzy płacą za dostęp do wersji pozbawionej reklam . Dotychczas dokonywali oni jednorazowej opłaty za wszystkie konta, jednak od 1 marca się to zmieni. Od tego dnia Meta będzie naliczać dodatkowe 6 euro za konto w dostępie za pośrednictwem przeglądarki i po 8 euro miesięczne na systemach mobilnych.