Grupa mediowa CMG już pod koniec zeszłego roku miała przekonywać klientów, że dysponuje narzędziem podsłuchującym rozmowy użytkowników i na tej podstawie może oferować klientom bezcenne dane służące adresowaniu reklam. Teraz wyciekła prezentacja firmy, która ma potwierdzać, że technika śledzenia rodem z “Black Mirror” naprawdę istnieje.
Mamy nowy polski viral. Jeden z hoteli w Świeradowie-Zdroju opublikował na TikToku krótkie nagranie, w którym prezentuje swoje usługi i dostępną ofertę wypoczynkową. Robi to jednak w sposób, który w kilka godzin podbił internet i został niezwykle dobrze przyjęty w mediach społecznościowych. Sukces zapewnił humor i prostota.
W Polsce mogą zajść ważne zmiany w prawie, które wpłyną na to, jakie treści reklamowe będą trafiały do konsumentów. Objęta rygorystycznym zakazem grupa podmiotów wkrótce ponownie może zyskać dostęp do mediów za sprawą skargi, jaka została wniesiona do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Konsekwencje mogą być znacznie poważniejsze niż tylko zmiany na rynku reklamowym. Wręcz przeciwnie, bezpośrednio lub pośrednio dotkną każdego obywatela.
13 czerwca odbędzie się kolejna edycja konferencji, która od lat zrzesza środowisko marketerów i społeczność Tigers. Tematem przewodnim eventu będzie sztuczna inteligencja i automatyzacja. Wydarzenie zostanie przeprowadzone w formule online nadawane na żywo ze studia.
Reklamy wchodzą w streaming VOD. Pierwszy serwis streamingowy właśnie inaugurował model współpracy z markami, kolejny już ten krok zapowiedział. Twój ulubiony serwis streamingowy reklamy zaproponował użytkownikom już dawno, tylko jeszcze nie w Polsce.
C&A, międzynarodowy gigant szwajcarskiego holdingu COFRA, zrealizował pierwszą w historii marketingu kampanię reklamową przetłumaczoną na polski język migowy. Już teraz reklama emitowana jest w kanałach TV, z końcem miesiąca inkluzywny komunikat będzie transmitowany w kanałach VOD.
Jeśli prowadzisz małą lub średnią firmę, nowy Transit Courier może być propozycją dla Ciebie. Samochód marki Ford to nowość na rynku, nagrodzony wyróżnieniem Platinum 2023: Commercial Van Safety. Co Transit Courier ma do zaoferowania kierowcom?
Cyfryzacja i technologie to jeden z nurtów przewodnich XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC – uropean Economic Congress), który odbędzie się w terminie 7-9 maja. Czy grozi nam bunt robotów? Jak uchronić się przed cyberzagrożeniami? Jakie praktyki stosować, aby sztuczna inteligencja przyczyniła się do sukcesu? Na czym polega przemysł 4.0 i jak wykorzystać technologie przyszłości w biznesie?
Już tylko niespełna miesiąc dzieli nas od XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (EEC – European Economic Congress), który w tym roku zaplanowano na 7-9 maja. Jak co roku agenda wydarzenia po brzegi wypełniona będzie inspirującymi dyskusjami na najbardziej aktualne tematy, którymi żyją Polska, Europa i świat. Swoją obecność podczas kongresu potwierdziło wielu decyzyjnych polityków, menedżerów dużych firm, przedsiębiorców, ekspertów, naukowców, młodych aktywistów i ludzi mediów.Tegoroczna odsłona wydarzenia wyjdzie naprzeciw najbardziej palącym kwestiom związanym z klimatem i zrównoważoną gospodarką. Polityka klimatyczna i technologie dla klimatu, skuteczna dekarbonizacja i odpowiedzialny recykling, ESG i greenwashing, ochrona lasów i kryzys wodny – podczas kongresowych dni słowo „zielony” pojawi się w rozmowach wielokrotnie. Jak ustalenia globalnego szczytu klimatycznego (COP 28) wpłyną na europejską i światową gospodarkę? Czy będzie ona w stanie udźwignąć nowe wymagania? Jak inicjować i zasilać prośrodowiskowe inwestycje, przebudowywać biznesy w duchu zrównoważonego rozwoju i jaką rolę odgrywają w tym wszystkim państwa, duże podmioty, firmy sektora finansowego, nowe zawody, a także nowe technologie? Lista pytań, które stawia kongresowa agenda, jest długa.
Billboardy straciły na znaczeniu? Nie. Rynek rośnie z każdym rokiem i nawet marki z wieloletnią tradycją, które do tej pory nie reklamowały się w ten sposób, stawiają swoje pierwsze wielkoformatowe banery. Specjaliści od reklamy zewnętrznej wykorzystują choćby fakt, że miasta rozrastają się. Potencjalni klienci stoją w korkach i… z billboardów mogą dowiedzieć się np. tego, że przewoźnik kolejowy ma dla nich ciekawą ofertę, która pozwoli uniknąć tracenia czasu. Pomaga też sztuczna inteligencja, która jest w stanie zmienić przekaz reklamowy np. w zgodzie z warunkami pogodowymi.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów najwyraźniej postanowił wziąć się na poważnie za problemy związane z influencerami. Nałożono bowiem gigantyczne kary na trójkę influencerów za kryptoreklamę.
Aktor Maciej Musiał i influencerka Julia "Maffashion" Kuczyńska zostali skazani na grzywny za promowanie mocnych alkoholi, informują wirtualnemedia.pl.
Z początkiem stycznia zaczął obowiązywać zakaz reklamowania produktów medycznych przez farmaceutów i lekarzy oraz aktorów, którzy ich udają. To efekt ustawy o wyrobach medycznych, która weszła w życie w kwietniu 2022 roku.Zakaz dotyczy zarówno spotów reklamowych, jak i billboardów. Kampanie edukacyjne nie są objęte tymi przepisami.
W marketingu na znaczeniu zyskują relacje na żywo, live'y z wydarzeń. Viralami jednak wcale nie stają się najczęściej najlepsze, najbardziej profesjonalnie przygotowane filmy. Relacje na żywo coraz częściej wykorzystywane są w marketingu, stanowiąc może nie główny, ale istotny i coraz szybciej rozwijający się kanał transmisji marketingowego przekazu do odbiorców. O takich zasięgach, jakie uzyskują virale, czyli najbardziej popularne firmy przesyłane sobie przez znajomych za pośrednictwem platform społecznościowych, marzą marki i ich właściciele, dla których skoncentrowana uwaga konsumentów przekłada się na realny wzrost przychodów.
Z początkiem listopada przestał obowiązywać w telewizji i radiu ustawowy limit 12 minut reklamy w godzinie. Oznacza to, mniej filmów i programów, a jeszcze więcej reklam, które i tak już teraz wielu irytuje.Zdaniem ekspertów z domów mediowych nowe zapisy pozwalają telewizjom na większą elastyczność w zarządzaniu czasem reklamowym, ale w praktyce nie mogą one pozwolić sobie na znaczne wydłużenie bloków reklamowych, bo wtedy będą musiały mierzyć się z odpływem widowni, a na to nadawcy nie mogą sobie pozwolić.
Choć wszechobecne reklamy sugerują, że jest inaczej, to jednak nie każdy zakup przynosi oczekiwaną satysfakcję. Najpopularniejszymi narzędziami służącymi reklamacji takiego wyrobu są rękojmia oraz gwarancja. Nie są to procedury tożsame.W przypadku zakupu uszkodzonego (wadliwego) towaru konsument ma prawo skorzystać z instrumentu ochrony, jakim jest reklamacja. Może to zrobić na podstawie zarówno rękojmi, jak i w ramach gwarancji. Instrumenty te jednak nie są tożsame.
Rebranding to modyfikacja marki lub jej elementów składowych mająca na celu niejako odświeżenie doskonale znanej już marki, skojarzenie jej z nowymi cechami czy też podkreślenie zmian zachodzących w firmie lub w obrębie jej produktów lub usług. Na czym więc polega rebranding, jak powinien przebiegać, ile kosztuje i jakie korzyści przynosi?Z artykułu dowiesz się: Co to jest i na czym polega rebranding?Jak powinien być prowadzony rebranding marki?Czy rebranding marki jest kosztowny?Co marka może zyskać dzięki rebrandingowi?
Popyt na działania Public Relations (PR), nawet pomimo pandemii, z roku na rok jest coraz większy. We współczesnej gospodarce każda firma, prócz podstawowej aktywności, musi zadbać o skuteczną, profesjonalną komunikację z rynkiem. Według ostatniego rankingu miesięcznika Press łączne przychody największych, działających na polskim rynku agencji Public Relations (PR) w 2019 roku przekroczyły rekordową kwotę 247 mln zł i były o ponad 2 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Treści zawarte w reklamie oraz sposoby jej przedstawienia bezsprzecznie wpływają na odbiorcę. Mogą wywoływać ciekawość lub nawet rozdrażnienie, w konsekwencji zachęcając kogoś do zakupu lub wywołując wręcz przeciwny skutek. A co z treściami, które oddziałują na nasz umysł, a są niewidoczne?