Już jutro do polskich kin trafi film “Barbie”. Aktorska wersja przygód najsłynniejszej lalki świata już bije rekordy przedsprzedaży zarówno w Stanach zjednoczonych, jak i w Polsce.
Polska firma chce stworzyć potężną fabrykę e-commerce. Niedawno zmienili nazwę, rozwijają nową kategorię towarów i coraz prężniej działają na rynku sprzedaży internetowej, wbrew globalnemu spowolnieniu w tym sektorze.
Kiedyś o tych przedmiotach marzył każdy. Aby dostać niektóre z tych gadżetów, trzeba było się nieźle nakombinować. Dziś mało kto jeszcze z nich korzysta, ale wciąż można mieć z nich użytek. Chętnie kupią je bowiem kolekcjonerzy.
Od północy w sobotę na terenie Krakowa obowiązuje nocna prohibicja. Zakaz sprzedaży alkoholu został wprowadzony uchwałą Rady Miasta Krakowa. Nie jest to pierwsze miasto z taką zasadą.
W piątek, 30 czerwca, “Rzeczpospolita” poinformowała, że Bankowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął proces sprzedaży 100 proc. akcji VeloBanku, założonego w ubiegłym roku jako instytucja pomostowa. Bank powstał w wyniku przymusowej restrukturyzacji Getin Banku.
Wraz z początkiem lipca w Krakowie wchodzą w życie poważne ograniczenia. Zmiany są takiego stopnia, że kontrole dotyczące przestrzegania nowych zasad będą przeprowadzali policjanci.
Od początku czerwca polscy klienci mogą korzystać z usług chińskiej platformy sprzedażowej o nazwie Temu. Jej właścicielem jest koncern PDD Holdings, do którego należy również Pinduoduo. Debiut Temu w naszym kraju był jednak ledwo dostrzegalny – w mediach cisza, a sama platforma postawiła na komunikację za pomocą reklam zamieszczanych w mediach społecznościowych. Jaki będzie jej los?
Podczas Europejskiego Kongresu Finansowego prezes VeloBanku, Adam Marciniak, zapowiedział, że proces sprzedaży banku rozpocznie się lada moment. Pod względem aktywów na naszym krajowym rynku bankowym VeloBank zajmuje dziewiątą pozycję. Michael Machaj – dyrektor zarządzający w JP Morgan, firmie będącej doradcą transakcyjnym w tej sprawie – twierdzi, iż VeloBank może stanowić łakomy kąsek dla inwestorów – podaje Business Insider.
Podczas Europejskiego Kongresu Finansowego padła deklaracja, iż lada dzień ruszy proces sprzedaży VeloBanku. Informację przekazał prezes instytucji, Adam Marciniak.
Kolejne miasto przyjęło zakaz nocnej sprzedaży alkoholu. Od 1 lipca 2023 roku nocną prohibicję wprowadzi Kraków, informuje rmf24.
Wiele osób marzy, by wydać własną książkę. Zapytaliśmy pisarkę Iwonę Herbuś, na co zwrócić uwagę wprowadzając powieść na rynek samemu. Należy pamiętać o tym, że książka jest specyficznym produktem.
Internetowi sprzedawcy od początku maja mają dodatkowy obowiązek. Jeżeli spełniają kryteria, muszą zapłacić podatek od sprzedaży internetowej. Trafią także do specjalnego rejestru.
Gazety drukowane wycofują się z obiegu. “Wiener Zeitung”, który prawdopodobnie ukazuje się nieprzerwanie od 1703 roku, zostanie zamknięty.
Powołując się na oświadczenie dyr. generalnego Browarów Polskich, Bartłomieja Morzyckiego, serwis bankier.pl informuje, że nowy znak 18+ pojawi się na wszystkich piwach bezalkoholowych związku do końca br. Zostaną również wprowadzone nowe piktogramy 18+ oraz przekreślone znaki kobiet w ciąży i samochodu.
Moda ma to do siebie, że lubi wracać – meble z PRL-u są tego doskonałym przykładem. Zainteresowanie stylem retro jest na tyle duże, że przedmioty wystawione na internetowych aukcjach są w stanie kosztować od kilkuset złotych po nawet kilka tysięcy złotych – donosi Interia.
We wtorek 28 marca Unia Europejska przegłosowała wprowadzenie norm emisyjnych, które od 2035 roku będą na tyle restrykcyjne, że jedynie samochody napędzane prądem i bez udziału paliw kopalnych będą mogły je spełnić. Potocznie mówi się więc o wprowadzeniu zakazu sprzedaży/rejestracji nowych aut spalinowych po 2035 roku. Polska jako jedyne państwo UE była przeciwna nowym przepisom.
Od czasu do czasu zdarza się, że na sprzedaż wystawiana jest niezwykła nieruchomość. Tak jest w przypadku średniowiecznego zamku krzyżackiego, który od kilku dni szuka nowego właściciela, informuje noizz.pl.
Główny Inspektorat Sanitarny wydał komunikat, w którym informuje o wycofaniu popularnego produktu. Jak wyjaśnia GIS, mogły się w nim znaleźć szkodliwe substancje.
IKEA Polska w oficjalnym komunikacie prasowym apeluje do swoich klientów, żeby zwrócili popularny produkt. Sieć sklepów wzywa o oddanie zakupionych towarów do dowolnego sklepu w celu otrzymania zwrotu pieniędzy.
Nowy najemca jednego z kramów zlokalizowanych w krakowskich Sukiennicach zapłaci za jego wynajem prawie 42 tys. zł miesięcznie. W przetargu rozstrzygniętym przez Zarząd Budynków Komunalnych wystartowało 13 oferentów. Początkowa cena za mkw. kramu o numerze 26 wyniosła 800 zł netto. Skończyło się na 3960 zł za mkw.
Sieć popularnych drogerii opublikowała ostrzeżenie o wycofaniu ze sklepów w całej Polsce popularnego produktu. Każdy, kto go kupił, może go zwrócić i otrzymać zwrot pieniędzy. Rossmann ostrzega, że tego produktu nie należy spożywać.
W czasach PRL-u powstawały znakomite przedmioty codziennego użytku, a jakość ich wykonania robi wrażenie do dziś. Co więcej, szkło oraz ceramika, które powstawały w latach 50., 60., 70. XX wieku zyskują na popularności. Na niektórych z nich można zarobić krocie.
iPhone z 2007 roku został sprzedany na aukcji za 63 tys.356 dolarów. Jego właścicielka od 2007 roku nie otworzyła opakowania.
W branży rybnej doszło do zaskakującego zwrotu. Grupa Kapitałowa Graal, zajmująca pierwsze miejsce w produkcji puszkowanych ryb w Polsce, sprzedała część aktywów Lisner Holding. Transakcja ma być korzystna dla obu stron.
Minister sportu Kamil Bortniczuk proponuje zakaz sprzedaży napojów energetycznych osobom nieletnim.
Popularność towarów z drugiej ręki mocno rośnie, mimo to sklepów second-hand od lat ubywa, pisze “Rzeczpospolita”. Sprzedaż przeniosła się do internetu.
Pomimo nominalnego wzrostu sprzedaży detalicznej, Polacy zdecydowanie zaciskają pasa i kupują mniej. Przyczyną jest wzrost 16 proc. wzrost cen w grudniu w skali rocznej. W efekcie, realna sprzedaż zbliżyła się do zera.W pierwszej części 2021 roku, realna sprzedaż detaliczna wzrastała w tempie między 8 a 10 proc. Dane z grudnia 2022 pokazują jednak drastyczną zmianę trendów konsumentów.
Biedronka odnotowała w 2022 roku znaczny wzrost sprzedaży, podają Wiadomości Handlowe. W zeszłym roku sieć otrzymała także rekordową karę od UOKiK.