TVP przeznaczyło na niego 35 mln zł. Ogromna porażka odbija się echem
Jedną z inicjatyw poprzednich władz Telewizji Polskiej było uruchomienie portalu adresowanego do młodych, przede wszystkim do pokolenia Z. W SwipeTo zainwestowano krocie, mimo że już w poprzedniej kadencji było wiadomo, że portal, delikatnie mówiąc, nie wzbudził zainteresowania. Dziś znamy już jego dalsze losy.
SwipeTo – medium dla gen Z
SwipeTo miał być propozycją dla młodych ludzi , która dzięki atrakcyjnej formie miała ich przyciągać do mediów publicznych . Tematyka obejmowała głównie lifestyle, muzykę i film, zaś ambicją kolejno Jacka Kurskiego i Mateusza Matyszkiewicza było wyjście z nowoczesnymi mediami dla młodych poza duże miasta wojewódzkie , w których rządy Prawa i Sprawiedliwości nie cieszyły się popularnością.
Osobną kwestią stanowiła forma serwisu. Choć była ona dopracowana, to jednak nie wprowadzała innowacji, które sugeruje sama nazwa. Próżno było tam szukać nowatorskiego pomysłu na dostarczanie i konsumowanie treści , sporo było zaś języka, który sprawiał wrażenie, jakby ktoś usilnie starał się pisać „po młodzieżowemu”.
660 tys. czytelników w ciągu orku
Jeszcze za poprzedniej kadencji Sejmu serwisowi Press w ramach dostępu do informacji publicznej udało się uzyskać dane na temat popularności SwipeTo. W ocenie komentatorów były one katastrofalne . Z danych uzyskanych przed miesiącem wynika, że w minionym roku serwis został odwiedzony przez 660 tys. I nie chodzi tu o wyniki miesięczne. 660 tys. osób odwiedziło SwipeTo przez cały rok.
O skali porażki najlepiej świadczy zestawienie popularności ze środkami, jakie wydano z publicznych pieniędzy na rozwój i promocję SwipeTo. Otóż przeznaczono na to 35 mln zł, co oznacza, że przyciągnięcie jednej osoby kosztowało podatnika 53 zł. Trudno się dziwić, skoro pieniądze przeznaczano m.in. na wynajem lokalu w Hali Koszyki, mimo że TVP dysponuje 15 ha powierzchni biurowej.
SwipeTo i 35 mln zł do kosza
Teraz serwis SwipeTo całkowicie zniknął z Sieci. Aktualnie udanie się pod jego adres skutkuje przekierowaniem do TVP VoD. W rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną” na temat SwipeTo wypowiedział się likwidator TVP, Daniel Gorgosz. Stwierdził on, że serwis był jedną z wielu nietrafionych inwestycji poprzednich władz spółki. „Koszt wyniósł 35 mln zł, a efekt końcowy jest żaden” podsumowuje Gorgosz. Prace nad SwipeTo nie będą kontynuowane.
Źródło: press.pl/gazetaprawna.pl