Dwóch mężczyzn, którzy musieli bardzo odczuć kryzys węglowy, postanowiło rozwiązać ten problem, zaopatrując się w węgiel z wagonów kolejowych. Problem w tym, że nie mieli zamiaru za niego zapłacić.
Spółka PKP Intercity proponuje pasażerom milion tanich biletów. Promocja na przejazdy będzie obowiązywać do 30 listopada.
PKP przejdzie diametralną zmianę. W planach jest wdrożenie nowego systemu rezerwacji biletów. Aktualnie działający “Kurs 90” jest przestarzały i nie spełnia oczekiwań klientów, którzy uskarżają się na notoryczne awarie i ograniczoną funkcjonalność.Z tego artykułu dowiesz się:Jaki system zamierza wdrożyć PKPKto go sfinansuje i kiedy ma zostać wprowadzony Od czego rozpocznie się cyfrowa rewolucja
Z tego artykułu dowiesz się:Jaki był cel zmian w rozkładzieJakie poprawki wprowadziło PKPJakie nowe trasy zostały otwarte
Z tego artykułu dowiesz się:W jaki sposób PKP zmienił swój rozkładCo może okazać się prawdziwą gratką dla fanów koleiJakie zasady obowiązują w trakcie podróży z PKP
'Koronawirus zmusił Polaków do zmiany swoich przyzwyczajeń podróżniczych. Zagraniczne wojaże z powodu odwoływanych lotów, zamknięć granic czy obowiązku poddania się kwarantannie po przylocie zostały zastąpione podróżami po Polsce. Swoją szansę w tej niezbyt komfortowej sytuacji widzi PKP Intercity.
Od soboty 17 października obowiązują nowe restrykcje epidemiologiczne. Nie unikniemy ich także w podróżach po kraju. PKP Intrecity wprowadza limity pasażerów podróżujących jednym składem. Zgodnie z rządowym rozporządzeniem dostępna jest połowa miejsc siedzących lub 30 proc. wszystkich miejsc (siedzących i stojących łącznie). PKP Intercity informuje jak na pokładach ich pociągów wygląda kwestia limitów.
Prąd został ustawowo zamrożony pod względem stawek, jakie sprzedawcy mogli pobierać od odbiorców. Państwo, aby zrekompensować straty dystrybutorom uruchomiło specjalne zapomogi finansowe, część firm jest zadowolona z takiego obrotu sprawy, jednak nie wszystkie. PKP Energetyka uważa, że rekompensaty od państwa nie pokryły całości strat jakie odnotowała spółka, dlatego wysuwa roszczenie opiewające na 85 mln złotych.
W ramach budowy CPK ma powstać sieć kolei dużych prędkości. Pierwsi pasażerowie, którzy w 1 godzinę i 55 minut dotrą z Warszawy do Wrocławia mają swoją podróż odbyć już za 7 lat. Właśnie ruszyły prace przy inwentaryzacji przyrodniczej terenów, którymi mają zostać poprowadzone tory.
PKP przekroczy ostatnią nieprzekraczalną granicę? Obecnie Litwa jest naszym jedynym sąsiadem, do którego nie da dojechać się pociągiem ze stolicy do stolicy. Wkrótce ma się to zmienić, a do Wilna będziemy mogli podróżować komfortowo i szybko, jak obecnie do Berlina, czy Pragi.
Kolej to ekologiczny sposób transportu. Będąc za granicą można do tego dodać przymiotniki "bezpieczny" i "szybki". W Polsce póki co pociągi jeżdżą absurdalnymi trasami, są wolne, a na stacje końcowe dojeżdżają z opóźnieniami. Ma to się jednak zmienić. Pociągi, tak jak w międzywojniu, znów mają stać się chlubą naszego kraju. Jak wyglądają plany budowy Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Kolej znów będzie służyła do podróży między mniejszymi miejscowościami? Wiele wskazuje na to, że samorządy dostrzegły ogromną szansę w rządowym programie Kolej Plus. Złożono aż 96 wniosków. Teraz trafią one do ministerstwa infrastruktury, gdzie będą weryfikowane i oceniane.
Pociąg kojarzy ci się z opóźnieniem? Nic dziwnego, tylko w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku na czas nie dojechało aż prawie 73 tysiące pociągów. Tendencja jest niepokojąca, o ile spada liczba opóźnień ogółem, o tyle wzrasta liczba pociągów, które zaliczyły "poślizg" dłuższy niż 2 godziny. Przyglądamy się raportowi Urzędu Transportu Kolejowego i sprawdzamy, który przewoźnik jest najbardziej punktualny, a który ma największe problemy z przejazdami o czasie.
PKP Intercity długo nie ułatwiało życia swoim klientom. Wybieranie miejsc w pociągach było nieprzejrzyste - wynika to z rozłożenia numeracji siedzień w wagonach. Dla przykładu miejsce nr 75 jest obok miejsca nr 77, a fotel nr 57 przed nr 44 - miejsca są dosyć dziwnie rozłożone.
Jako pierwsze o sprawie poinformowało Radio ZET. Sytuacja miała miejsce podczas kursu we wtorek, w późnych godzinach wieczornych. Czteroosobowa rodzina z rocznym i czteroletnim dzieckiem podróżowała pociągiem Pendolino PKP Intercity Premium z Krakowa do Gdyni. Pasażerowie zostali pogryzieni przez pluskwy. Najmocniej ucierpiała czteroletnia dziewczynka.
PKP od lat świadczy Polakom usługi przewozowe swoimi pociągami. Wokół nich narosła już cała masa mitów, szczególnie tych dotyczących spóźnialstwa polskiego przewoźnika. Ale nie tylko PKP ma problemy z czasowym przyjazdem na perony. Ze strony innych linii kolejowych też przecież możemy spodziewać się niemałych opóźnień. Dlatego cały problem Ministerstwo Finansów chciało rozwiązać jednym projektem.Ten zakłada nałożenie kar finansowych na tych przewoźników, którzy nie wyrabiają się na czas. Każde spóźnienie, a te liczone są od przekroczenia planowego czasu przyjazdu o 6 minut, miałoby być karane finansowo. Oczywiście spod tego prawa wyciągnięte by były przypadki takie, jak wypadek na torowisku, przejście pieszych przez drogę pociągów, czy zakorkowanie torów przez auta.