Wiceprezes spółki PKP Intercity przekazał, że niedługo spółka ogłosi przetarg na wykonawcę programu lojalnościowego. W założeniu pasażerowie mogliby zbierać punkty dzięki którym otrzymywaliby m.in. upusty przy zakupie biletów.
Nieruchomości sprzedawane przez PKP S.A. są w większości własnością Skarbu Państwa, a PKP przysługuje prawo do użytkowania wieczystego. Mieszkania i działki są sprzedawane w trybie przetargów publicznych otwartych, stąd też każdy może wziąć w nich udział. Co roku PKP sprzedaje ok. 400 nieruchomości o łącznej wartości ok. 70-80 mln zł – informuje portalsamorzadowy.pl.
Można pomyśleć, że jest to kolejny primaaprilisowy żart, i to - nomen omen - niesmaczny. Jednakże to prawda: 2 kwietnia PKP Intercity zamierza serwować kremówki na pokładzie Pendolino.
Z dniem 1 marca ceny biletów PKP Intercity wrócą do stawek obowiązujących na początku stycznia. Spółka informuje, że rezygnacja z podwyżek jest podyktowana dodatkowymi działaniami optymalizacyjnymi oraz zwiększeniem rekompensaty na 2023 rok z tytułu świadczenia usług publicznych.
W ostatnich miesiącach taryfikator biletów PKP był przedmiotem burzliwych rozmów. Osoby korzystające z tego środka transportu odczuły znaczne podwyżki, które w dłuższej perspektywie czasu mogły poważnie nadwyrężyć ich portfel. Jednak ostatnie słowa szefa rządu zapowiadają zmianę na lepsze.Na konferencji, która odbyła się 6 lutego, premier Mateusz Morawiecki zapowiedział obniżenie cen biletów.W czasie konferencji w woj. Śląskim, premier został zapytany o obniżenie cen biletów PKP. Szef rządu ocenił, że decyzja powinna zapaść już w tym tygodniu i chciałby, żeby ceny w niedługim czasie wróciły do stanu z 2022 r. - podaje „Business Insider”.
Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że rząd przekaże PKP dodatkowe środki z budżetu państwa na pokrycie wzrostu kosztów energii. Dzięki temu zastrzykowi gotówki, ceny biletów w ciągu najbliższych dwóch tygodni zostaną obniżone.
Pani Agnieszka jest urzędnikiem w Warszawie. By znaleźć się w pracy, musi wyjechać ok. godz. 4:00 i pokonać ponad 300 km. Potem pozostaje jej już tylko wrócić do domu w Bydgoszczy. W efekcie kilka razy w tygodniu kobieta przemierza 600 km z powodu pracy. Jej historię opisał portal Wirtualna Polska.
Prezes podkreślił, że dzięki porozumieniu zostanie zapewniony spokój społeczny w przedsiębiorstwie, co wpłynie pozytywnie na realizację zadań przewozowych wynikających z umów z klientami.Szacowany przez spółkę koszt podwyżek wyniesie ok. 166 mln zł. Związkowcy domagali się podwyżek w wysokości 600 zł. Spółka przekazała, że podwyżki uzgodnione w porozumieniu wyczerpują postulaty Strony Społecznej dotyczące wzrostu wynagrodzeń w 2022 roku i tym samym skutkują zakończeniem sporu zbiorowego w PKP CARGO S.A. wszczętego w 2022 roku."W toku mediacji w ramach procedury rozwiązywania sporu zbiorowego o wdrożenie systemowej podwyżki wynagrodzeń, toczącego się pomiędzy Spółką a Organizacjami Związkowymi będącymi stroną Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Zatrudnionych przez Zakłady PKP Cargo SA zostało podpisane porozumienie, które zakłada przyznanie pracownikom spółki podwyżki wynagrodzenia z dniem 1 stycznia 2023 r." – poinformowała spółka.- Cieszę się, że Zarządowi i stronie społecznej udało się osiągnąć porozumienie płacowe i tym samym zakończyć spór zbiorowy w naszej spółce – mówi Dariusz Seliga, prezes PKP CARGO S.A. Nowe stawki zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku. PKP Cargo poinformowała w komunikacie, że zakończyły się negocjacje ze związkowcami oraz strony doszły do porozumienia w sprawie podwyżki płac.
Bardzo często w dyskusjach na temat monopolu PKP Intercity w przewozach dalekobieżnych, czeska kolej stawiana jest za wzór. Tam bowiem, w przeciwieństwie do Polski, linie lokalne przetrwały upadek komunizmu, a konkurencja z narodowym przewoźnikiem kwitnie. Jak się jednak okazuje, nie wszystko złoto co się świeci.České drahy, narodowy przewoźnik w Republice Czeskiej, poinformował dzisiaj o likwidacji od nowego rozkładu pociągu pospiesznego “Hukvaldy” jeżdżącego między Ołomuńcem a Boguminem. Pozwalał on na dotarcie do Ostrawy bez przesiadek przed godziną 8 rano.Jak powiedział rzecznik ČD Petr Šťáhlavský w rozmowie z portalem zdopravy.cz, jest to rezultat adaptacji przewoźnika do warunków przewozowych na linii. Tymi są zmiana popytu oraz ekonomia.
Najbardziej rozpowszechnionym stereotypem o polskiej kolei jest ten dotyczący opóźnień pociągów w naszym kraju. Jednakże pomimo narzekań, raczej mało kto wie, że można dochodzić odszkodowania oraz zwrotu kosztów biletu od przewoźnika.Sytuacja przykładowa: przychodzimy na stację, mamy uprzednio kupiony bilet na pociąg, ale okazuje się, że jest opóźniony o 60 minut. Gdy już się pogodzimy z tym, że do celu dojedziemy później, z głośników płynie informacja, że pociąg zwiększył je do 125, czeka nas zatem dłuższy pobyt na stacji. Co zrobić?Już w momencie, gdy opóźnienie pociągu przekroczyło 60 minut - nawet jeżeli nie było nas wtedy na stacji - zyskaliśmy pewne możliwości. Możemy ubiegać się o zwrot kosztów biletu, rekompensatę oraz odszkodowanie.
Umowa na zaprojektowanie odcinka kolei dużych prędkości została właśnie podpisana. Poinformowała o tym spółka Centralny Port Komunikacyjny.Mowa o odcinku między Warszawą, a Łodzią. Jego długość to 140 kilometrów.- Spółka CPK podpisała umowy na zaprojektowanie linii, która jest pierwszym elementem nowej sieci kolejowej, a zarazem pierwszym fragmentem kolei dużych prędkości w Polsce –podał CPK.
Dwóch mężczyzn, którzy musieli bardzo odczuć kryzys węglowy, postanowiło rozwiązać ten problem, zaopatrując się w węgiel z wagonów kolejowych. Problem w tym, że nie mieli zamiaru za niego zapłacić.
Spółka PKP Intercity proponuje pasażerom milion tanich biletów. Promocja na przejazdy będzie obowiązywać do 30 listopada.
PKP przejdzie diametralną zmianę. W planach jest wdrożenie nowego systemu rezerwacji biletów. Aktualnie działający “Kurs 90” jest przestarzały i nie spełnia oczekiwań klientów, którzy uskarżają się na notoryczne awarie i ograniczoną funkcjonalność.Z tego artykułu dowiesz się:Jaki system zamierza wdrożyć PKPKto go sfinansuje i kiedy ma zostać wprowadzony Od czego rozpocznie się cyfrowa rewolucja
Z tego artykułu dowiesz się:Jaki był cel zmian w rozkładzieJakie poprawki wprowadziło PKPJakie nowe trasy zostały otwarte
Z tego artykułu dowiesz się:W jaki sposób PKP zmienił swój rozkładCo może okazać się prawdziwą gratką dla fanów koleiJakie zasady obowiązują w trakcie podróży z PKP
'Koronawirus zmusił Polaków do zmiany swoich przyzwyczajeń podróżniczych. Zagraniczne wojaże z powodu odwoływanych lotów, zamknięć granic czy obowiązku poddania się kwarantannie po przylocie zostały zastąpione podróżami po Polsce. Swoją szansę w tej niezbyt komfortowej sytuacji widzi PKP Intercity.
Od soboty 17 października obowiązują nowe restrykcje epidemiologiczne. Nie unikniemy ich także w podróżach po kraju. PKP Intrecity wprowadza limity pasażerów podróżujących jednym składem. Zgodnie z rządowym rozporządzeniem dostępna jest połowa miejsc siedzących lub 30 proc. wszystkich miejsc (siedzących i stojących łącznie). PKP Intercity informuje jak na pokładach ich pociągów wygląda kwestia limitów.
Prąd został ustawowo zamrożony pod względem stawek, jakie sprzedawcy mogli pobierać od odbiorców. Państwo, aby zrekompensować straty dystrybutorom uruchomiło specjalne zapomogi finansowe, część firm jest zadowolona z takiego obrotu sprawy, jednak nie wszystkie. PKP Energetyka uważa, że rekompensaty od państwa nie pokryły całości strat jakie odnotowała spółka, dlatego wysuwa roszczenie opiewające na 85 mln złotych.
W ramach budowy CPK ma powstać sieć kolei dużych prędkości. Pierwsi pasażerowie, którzy w 1 godzinę i 55 minut dotrą z Warszawy do Wrocławia mają swoją podróż odbyć już za 7 lat. Właśnie ruszyły prace przy inwentaryzacji przyrodniczej terenów, którymi mają zostać poprowadzone tory.
PKP przekroczy ostatnią nieprzekraczalną granicę? Obecnie Litwa jest naszym jedynym sąsiadem, do którego nie da dojechać się pociągiem ze stolicy do stolicy. Wkrótce ma się to zmienić, a do Wilna będziemy mogli podróżować komfortowo i szybko, jak obecnie do Berlina, czy Pragi.
Kolej to ekologiczny sposób transportu. Będąc za granicą można do tego dodać przymiotniki "bezpieczny" i "szybki". W Polsce póki co pociągi jeżdżą absurdalnymi trasami, są wolne, a na stacje końcowe dojeżdżają z opóźnieniami. Ma to się jednak zmienić. Pociągi, tak jak w międzywojniu, znów mają stać się chlubą naszego kraju. Jak wyglądają plany budowy Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Kolej znów będzie służyła do podróży między mniejszymi miejscowościami? Wiele wskazuje na to, że samorządy dostrzegły ogromną szansę w rządowym programie Kolej Plus. Złożono aż 96 wniosków. Teraz trafią one do ministerstwa infrastruktury, gdzie będą weryfikowane i oceniane.