BiznesINFO.pl Technologie YouTube celowo spowalnia serwis. Znaleziono fragment w kodzie
Fot. Christian Wiediger/Unsplash

YouTube celowo spowalnia serwis. Znaleziono fragment w kodzie

15 stycznia 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

YouTube nie zatrzymuje się i po tym, jak przez cały miniony rok utrudniał lub uniemożliwiał korzystanie z serwisu, teraz podjął kontynuację podobnych praktyk. Wygląda na to, że walka z użytkownikami korzystającymi z YouTube z użyciem rozszerzeń blokujących reklamy ma być priorytetem również w 2024 r.

YouTube na wojnie z adblockerami

W maju zeszłego roku YouTube zdecydował, że rozpocznie egzekwować zapisy warunków korzystania z serwisu i zablokuje dostęp do niego wszystkim tym, którzy korzystają z adblocków . Początkowo jedynie informowano, że dodatki są niedozwolone, następnie wprowadzono limit liczby filmów, które można obejrzeć bez reklam, by finalnie całkowicie zablokować dostęp użytkownikom korzystającym z adblockerów.

W rezultacie jedynym sposobem na to, by oglądać filmy na YouTube bez reklam (a te są coraz częstsze i coraz dłuższe) jest opłacanie konta Premium. Nie oznacza to jednak, że reklamy w ogóle nie są na kontach Premium wyświetlane. Z opłatami czy bez, musimy je oglądać w samym interfejsie aplikacji.

Na YouTube pojawią się jeszcze dłuższe reklamy. Pominięcie możliwe dopiero po minucie

YouTube sam spowalnia serwis

Jak donosi serwis 9to5Google, YouTube zaczął wprowadzać kolejne przeszkody w korzystaniu z serwisu. Zgłoszenia internautów publikowane na Redicie dotyczą niezwykle ociężałego działania serwisu , powolnego buforowania filmów, błędnego ładowania podglądów czy przechodzenia w tryb pełnoekranowy.

Wiele wskazuje na to, że nie jest to efektem błędu czy awarii, ale świadomych zabiegów administracji, która ma celowo spowalniać własny serwis i utrudniać korzystanie z niego. W kodzie znaleziony został timeout , którego jedynym celem zdaje się spowalnianie serwisu. Co ważne, jakość działania serwisu spadła także wśród użytkowników, którzy nie korzystają z rozszerzeń blokujących reklamy.

Zobacz także: mObywatel z ważnymi nowościami. Moduł ePłatności dostępny w kolejnych miastach

Jedynym rozwiązaniem Youtube Premium?

Według użytkowników, którzy napotkali problemy, praktyki Google mają na celu zachęcie ich do korzystania z oferty Premium.

Nie byłby to pierwszy raz, gdy jakość produktu jest umyślnie obniżana, by wymusić na użytkownikach migrację na bardziej intratny dla dostawcy wariant usługi. W tej chwili w Polsce za YouTube Premium trzeba płacić 25,99 zł . Dostępny jest miesięczny okres próbny.

YouTube przekroczył kolejną granicę. Użytkownicy są wściekli
Płacisz za dostęp do YouTube? Nie szkodzi, reklamy właśnie trafiły także do YouTube Premium
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie