Najpopularniejsze polskie dyskonty przebijają się w ofertach, które mają przeciągnąć klientów na ich stronę. Sprawdziliśmy oferty obu sklepów i prezentowane w nich produkty. Biedronka skupiła się w swojej najnowszej gazetce na produktach dobrze nam znanych, używanych w polskiej kuchni od dawna. Serwuje także ofertę złożoną z znacznej mierze z porduktów polskich. Lidl z kolei w tym tygodniu chce zaprosić swoich klientów w oreintalną podróż. Oferuje produkty z kuchni dalekowschodniej, takiej jak np. japońska czy tajska. Na kolejnych slajdach ujrzysz dokładnie oferty dyskontów.
19 lipca 2019 roku rząd uchwalił nowelizację ustawy o VAT, która wprowadza split payment - obowiązkową podzieloną płatność VAT, a także nową matrycę stawek VAT. Rozwiązanie ma obejmować 150 grup towarów i usług, które są objęte reżimem odwrotnego obciążenia i wspólną odpowiedzialnością. Dotyczyć to będzie paliwa, stali, odpadów, metali szlachetnych i nieszlachetnych. Obligatoryjna podzielona płatność ma obejmować m.in. branżę budowlaną, maszyny i urządzenia elektryczne, części samochodowe oraz węgiel.
Lidl Polska poinformował właśnie o wycofaniu ze swoich sklepów popularnego produktu. Mowa o przekąsce, która w swoim składzie posiada alergen, o czym niestety nie poinformowano na opakowaniu produktu. Mowa o mące pszennej, która - choć wydaje się niepozorna - dla osób na nią uczulonych jest składnikiem omijanym z daleka.Produktem, o którym mowa jest paczka xorzeszków ziemnych panierowane w pikantnym cieście o smaku paprykowym, "Alesto" 250 g. Cytowany przez Wprost komunikat Lidla wskazuje na to, że powodem jest "obecność niezadeklarowanego składnika alergennego (mąki pszennej)". Dla osób, które cierpią na celiakię, czyli nietolerancję glutenu, konsekwencje spożycia produktu mogą być bardzo nieprzyjemne.
Dyskonty Dealz pochodzą z Wielkiej Brytanii. Właścicielem marki jest sieć Poundland - brytyjska firma, założona 1990 roku, która zyskała popularność dzięki tanim produktom. Na ten moment sieć zatrudnia prawie 20 tys. osób i posiada ok. 900 sklepów. Marka Dealz wkroczyła na polski rynek dopiero w 2018 roku.
Kaufland, druga największa niemiecka sieć dyskontów w Polsce obok sieci Lidl (należą do tej samej Grupy Schwarz), zainteresował się powierzchniami handlowymi Tesco. Wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nabycia części mienia Snowfinch 19 II oraz Zodiac S.à.r.l. złożony został 30 sierpnia. UOKiK wciąż go rozpatruje.Zgodnie z informacjami przekazanymi przez portal Forsal.pl, jeśli Kaufland wejdzie w posiadanie praw i obowiązków do powierzchni handlowej, którą obecnie wykorzystuje Tesco, rozszerzy swój zasięg działania w 5 polskich miastach. Mowa o Warszawie (ul. Stalowa 60/64), Wrocławiu (ul. Długa 37/47), Krakowie (ul. Wielicka 259), Lublinie (ul. Orkana 4) oraz Gdańsku (ul. Cienista 30).
Lidl w Polsce stawia na rozwój. We wtorek pisaliśmy o tym, że sieć inwestuje prawie cały dochód w innowacje i rozwój swojej sieci sprzedaży i dystrybucji, a kolejny dzień przynosi na to dobitny dowód. Niebawem Lidl uruchomi bowiem 11. centrum dystrybucyjne sieci, które zlokalizowane będzie w Stargardzie w Zachodniopomorskiem.Obecnie w placówce trwają procesy rekrutacyjne. Finalnie na miejscu Lidl chce zatrudniać ponad 150 osób. Wydawałoby się, że to całkiem niedużo, porównując ogrom budowli, którą widać na nagraniach Lidla. Jednakże należy pamiętać, że w centrum tym znajdować się będą przede wszystkim tam towary, które trafiać będą do kolejnych sklepów sieciówki.
Lidl Niemcy ogłosił, że wprowadził do oferty specjalne woreczki wielokrotnego użytku. Ekologiczne torby to sposób sieci sklepów na walkę z jednorazowymi, foliowymi siatkami, które zalewają cały świat. Takie rozwiązanie obowiązuje również w sklepach Lidl w Danii, Irlandii i Wielkiej Brytanii.
Lidl na olsztyńskim osiedlu Podleśna właśnie jest w fazie powstawania. Prace na budowie zaczęły się niedawno, jednak mieszkańcy już mają wątpliwości. Jak podaje Gazeta Wyborcza, do dziennika zwrócił się jeden z mieszkańców Podleśnej, który przekonuje, że "mieszkańcy są zdezorientowani". Obawiać mają się przede wszystkim tego, że budowa zrujnuje tereny zieone, których i tak na Podleśnej jest niewiele.Sprawa swój początek ma w 2014 roku, kiedy działkę na terenie zieleni od miasta kupił olsztyński deweloper Arbet. Ten od początku mówił o postawieniu Lidla na miejscu zakupionego gruntu. W 2016 roku, kiedy jeszcze nie prowadzono żadnych prac, larum podnieśli mieszkańcy. Ci mówili nawet o "zamachu na tereny zielone", których na Zatorzu i os. Podleśna wiele nie ma. Wówczas, jak podaje Wyborcza, magistrat się ugiął i zainwestował część uzyskanych pieniędzy w rozwój terenów na zlokalizowanej tam Górce Jasia.
Lidl po raz kolejny wchodzi we współpracę z polskimi producentami. Jak donosi Portal Spożywczy, już od 12 sierpnia w sklepach sieci dostępne będą wina polskiej produkcji. Mowa o winie Polka, które wytwarzane jest w winnicach w Srebrnej Górze. To już czwarty raz, kiedy niemiecka sieć marketów sprzedaje polskie wino.Wino Polka z rocznika 2018 trafi do dystrybucji w każdym sklepie sieci Lidl w przyszły poniedziałek. Będzie można ją kupić w trzech odsłonach - białej, różowej i czerwonej w cenie 34,99 złotych za 0,75 litra. Jeśli jednak zdecydujemy się na zakup dwóch butelek lub większej ich ilości, zapłacimy 29,99 złotych.
Zarobki w Lidlu mogą być satysfakcjonujące tym bardziej, że od 1 marca sieciówka proponuje swoim pracownikom wyższą pensję, niż miało to miejsce wcześniej. Jednak, jak podają oficjalne władze sklepu wynagrodzenia nawet na tych samych stanowiskach różnią się od siebie ze względu na lokalizację sklepu i związanymi z tym kosztami życia.