W ramach badania porównano koszyki cenowe oparte na produktach szybkozbywalnych, czyli tych, które są sprzedawane często i stosunkowo po niskich cenach. Badanie przeprowadzono na bazie cen z sierpnia 2019 i już na wstępie warto zaznaczyć, że względem lipca 2019 ogólnie były one średnio o 3,72 zł niższe.Pełną listę 11 sieci podaje portal Strefa Biznesu, a ta prezentuje się następująco: Auchan, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Selgros, Tesco oraz E-grocery, w ramach którego pod uwagę wzięto strony internetowe frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl i szybkikoszyk.pl.Biedronka, Tesco, Lidl, Kaufland, ale także Makro, E.Leclerc czy Selgros - te sieciówki, w których codziennie kupują Polacy zostały wzięte pod uwagę przez badaczy z firmy ASM Sales Force Agency.
Najpopularniejsze polskie dyskonty przebijają się w ofertach, które mają przeciągnąć klientów na ich stronę. Sprawdziliśmy oferty obu sklepów i prezentowane w nich produkty. Biedronka skupiła się w swojej najnowszej gazetce na produktach dobrze nam znanych, używanych w polskiej kuchni od dawna. Serwuje także ofertę złożoną z znacznej mierze z porduktów polskich. Lidl z kolei w tym tygodniu chce zaprosić swoich klientów w oreintalną podróż. Oferuje produkty z kuchni dalekowschodniej, takiej jak np. japońska czy tajska. Na kolejnych slajdach ujrzysz dokładnie oferty dyskontów.
Z tego artykułu dowiesz się:Na jaki pomysł wpadła Biedronka w związku z podatkiem cukrowymCzy rozwiązanie jest korzystne dla klientówCo oznacza podatek cukrowy dla Polaków
Prezenty, wydatki na organizację rodzinnych biesiad i wiele, wiele innych kosztów. Grudniowe Święta, choć wyczekiwane miesiącami, często powodują, iż w naszych portfelach zostają pustki. Należy jednak pamiętać, że do końca miesiąca pozostaje jeszcze tydzień, a na sam finał zostaje jeszcze sylwestrowa zabawa. Biedronka podpowiada jak oszczędzić i skorzystać z promocji przygotowanych przez sieć, które zostały ujawnione w Gazetce Biedronki. Firma zdecydowała się po Świętach na wyprzedaż, która robi wrażenie. To kolejna znakomita promocja po tym jak przed Wigilią Biedronka oferowała świąteczne, klasyczne frykasy takie jak pierogi czy uszka w bardzo niskich cenach.
Biedronka przede wszystkim planuje otworzyć niektóre swoje sklepy na dłużej 23 grudnia w poniedziałek. Dużo placówek sieci, które są najchętniej odwiedzane przez klientów będą pracowały nawet do godziny 23. To nie jest jednak jedyna zmiana w grudniowym rozkładzie godzin otwarcia Biedronki, bowiem w Wigilię portugalska sieć planuje pracować do godz. 13, a w Sylwestra do godziny 19.
Ziemniaki z Wielkiej Brytanii mają nie docierać do polskich sklepów Biedronki od 15 października, poinformował portal wiadomościhandlowe.pl. Problem związany z ziemniakami może jednak nie być odosobniony. Jeśli bowiem dojdzie do bezumownego brexitu, to firmy mające za kontrahentów firmy brytyjskie będą musiały z nimi negocjować umowy na nowych warunkach. Tak właśnie jest w przypadku współpracy Biedronki z brytyjskim Fresh Produce Journal, który dostarcza do dyskontu brytyjskie ziemniaki.
Dyskonty Dealz pochodzą z Wielkiej Brytanii. Właścicielem marki jest sieć Poundland - brytyjska firma, założona 1990 roku, która zyskała popularność dzięki tanim produktom. Na ten moment sieć zatrudnia prawie 20 tys. osób i posiada ok. 900 sklepów. Marka Dealz wkroczyła na polski rynek dopiero w 2018 roku.
Alexandre Soares dos Santos był biznesmenem i liderem grupy Jeronimo Martins. Jego rodzina uchodzi za najbogatszą w Portugalii i posiada ponad połowę udziałów w koncernie. Gdy portugalski milioner przeszedł na emeryturę w 2013 roku, stery w firmie przejął jego syn Pedro.Za podział pieniędzy odpowiedzialna jest fundacja, którą założyciel Biedronki wskazał w swoim testamencie. Jako potencjalnych nowych przewodniczących organizacji wskazał dwóch profesorów akademickich - Nuno Crato i Miguela Poiaresa, którzy w przeszłości byli związani z portugalską Partią Socjaldemokratyczną (PSD).
Biedronka w ostatnich miesiącach musiała mierzyć się z protestami ze strony aktywistów, którzy działają na rzecz dobra zwierząt. Jak informowaliśmy w sierpniu, największa sieć dyskontów w kraju miała do czynienia m.in. ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, które domagało się od sieciówki wycofania jaj z chowu klatkowego. Okazuje się, że działania aktywistów się opłaciły, o czym poinformowało samo Stowarzyszenie - Biedronka wycofa jaja z chowu klatkowego do 2025 roku. - Wydanie przez Biedronkę poprawionej wersji deklaracji jest wynikiem kampanii informacyjnej skierowanej do klientów sieci, przeprowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Po kilkumiesięcznej kampanii i milczeniu Biedronki, odbyło się spotkanie aktywistów z przedstawicielami sieci handlowej, gdzie ustalono ostateczne brzmienie deklaracji - podało Stowarzyszenie Otwarte Klatki.