Ogromny koncern najbogatszego człowieka w Azji, Mukaesha Ambaniego, wznowi produkcję kultowego produktu. Campa Cola była liderem na indyjskim rynku napojów bezalkoholowych w latach 70. i 80. w większości regionów Indii, informuje za CNN, interia.pl.
Port Gdańsk zyskał połączenie z portem Chittagong w Bangladeszu. DB Schenker chce w ten sposób wspomóc branżę tekstylną. Wzmocni to również pozycję Portu Gdańsk, który w zeszłym roku Port Gdańsk odnotował rekordową liczbę przeładunków.
Peek&Cloppenburg zaczyna postępowanie upadłościowe.
Primark odnotował świetne wyniki sprzedażowe. Sieć planuje otworzyć w Polsce kolejne dwa sklepy.
Franczyza YASUMI istnieje od 2003 roku. Obecnie to jedna z największych sieci w branży beauty&SPA. Oferuje przemyślany model biznesowy, który pozwala prowadzić gabinet przynoszący zyski.Łatwo otworzyć gabinet kosmetyczny, trudniej sprawić, by zyskał uznanie i zaufanie klientów. Dołączając do YASUMI, ten problem masz z głowy. Sieć jest już znana i lubiana. Oferuje własną markę specjalistycznych kosmetyków, japońskie rytuały piękna, nowoczesne zabiegi poprawiające urodę połączone z głębokim relaksem. Opracowała bezpieczny model biznesowy, by chronić cię przed błędami, oszczędzić twój czas i pieniądze. Ponieważ YASUMI zależy na sukcesie swoich partnerów, oferuje pomoc na każdym etapie rozwoju.
Po zbrojnej napaści Rosji na Ukrainę eksperci z Uniwersytetu w Yale przy współpracy z Kijowską Szkołą Ekonomii (KSE) zaczęli codziennie aktualizować tzw. „listę wstydu”. Znajdują się na niej informacje dotyczące tego, które firmy zdecydowały się opuścić terytorium Rosji bądź zawiesić działalność w tym kraju, a które wciąż w nim funkcjonują. Na wspomnianej liście są m.in. trzy polskie firmy.
Co jakiś czas czyta się w mediach o astronomicznych kwotach, jakie osiągają na aukcjach niektóre przedmioty. Wiele z nich to towary z dawnych lat, kiedyś porzucone i zapomniane. Zdarza się, że z czasem kolekcjonerzy oferują za nie krocie. Nie inaczej jest w przypadku paczki Lay’sów z 2001 r.
W czasach PRL-u powstawały znakomite przedmioty codziennego użytku, a jakość ich wykonania robi wrażenie do dziś. Co więcej, szkło oraz ceramika, które powstawały w latach 50., 60., 70. XX wieku zyskują na popularności. Na niektórych z nich można zarobić krocie.
Niemiecka sieć domów towarowych Woolworth rozpocznie działalność w Polsce jeszcze tegorocznej wiosny. Pierwsze dwa sklepy zostaną otwarte w Krakowie i Łodzi, ale firma ma w planach ekspansji 400 lokalizacji. Obecnie sieć prowadzi rekrutacje na stanowiska związane z obsługą sklepu, księgowością oraz usługami IT.
Zeszłoroczna napaść Rosji na Ukrainę wstrząsnęła całym światem. Wojna w Ukrainie trwa już prawie rok, a zasady rządzące gospodarką międzynarodową diametralnie się zmieniły. Nie inaczej jest w przypadku Polski, która odnotowuje rekordowy skok obrotów.
Walentynki są specyficznym okresem w roku, kiedy niektóre branże mogą liczyć na szczególny wzrost zainteresowania swoimi usługami i produktami. Kwiaciarnie i restauracje notują znacznie wyższe obroty, co przekłada się na wyższe zarobki.W Polsce Walentynki popularność zyskały dopiero w latach 90. XX wieku. Krzysztof Inglot, ekspert ds. rynku pracy, założyciel Personnel Service, mówi, że "walentynki są mocno skomercjalizowane. Wszędzie pojawiają się produkty z symbolem serca, czerwone balony i róże. Święto cieszy się dużą popularnością. Zakupowy szał, ale też zwiększony ruch w restauracjach, kinach czy SPA przekłada się na rynek pracy i zapotrzebowanie na pracowników. Jedni świętują, a inni mają szansę na większy zarobek – informuje portal „Strefa Biznesu”.
DHL oraz spółka Alibaby chcą stworzyć największą w naszym kraju sieć dostaw poza domem. Na instalację automatów paczkowych zamierzają przeznaczyć 60 mln euro. Do zdetronizowania obecnego lidera, firmy InPost, sporo im jednak brakuje. Jak na razie mają zaledwie 1,2 tys. maszyn — informuje Puls Biznesu.
Polska jest jednym z głównych eksporterów jabłek, dostarczamy je do 67 krajów. Z danych przedstawionych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wynika, że w 2021 r. znacznie zmieniły się trendy w eksportowaniu tego towaru za granicę. Według danych podanych przez portal „sad24.pl”, w 2021 r. z Polski wyeksportowano ponad 900 tys. ton jabłek. Dla porównania, w 2020 r. było to ponad 600 tys. ton. Mogłoby się wydawać, że wzrost zainteresowania polskim produktem na poziomie 300 tys. ton powinien być zadowalający dla właścicieli sadów. Nic bardziej mylnego. W strukturze odbiorców polskich jabłek przodują kraje Unii Europejskiej, do których łącznie trafiło ponad 500 tys. ton owoców. Jednakże pod względem pojedynczych odbiorców, najwięcej z nich dotarło do Niemiec, Egiptu i Białorusi.
Nowa sieć domów towarowych wkracza do Polski. Niemiecka marka ma w ofercie szeroki wybór tekstyliów, zabawek i artykułów do domu. Będzie konkurencją dla największych domów towarowych, takich jak Pepco czy Action, które odnoszą sukcesy na polskim rynku.
Wódki w niewielkich (100 i 200 ml) buteleczkach były bardzo częstym widokiem na naszych ulicach. Polacy wybierali je ze względu na przystępną cenę i kompaktowy rozmiar. Jednak w zeszłym roku nastąpiły poważne zmiany.
Kaufland wypłaca swoim klientom bon o wartości 5 zł, jeśli ci stoją w kolejce dłużej niż 5 minut i nie wszystkie kasy są wówczas otwarte. Jeden z internautów pochwalił się w mediach społecznościowych, że dzięki polityce sieci otrzymał już od niej 30 zł, licząc od listopada zeszłego roku.
Posiadacze aplikacji mobilnej Żappka, którzy wysłali do API (interfejsu programowania aplikacji — dop. red.) odpowiednie żądanie, mogli w ubiegły styczniowy weekend zrobić w sieci sklepów darmowe, aczkolwiek nieuczciwe zakupy. Wszystko dlatego, że ich konta zostały w nieautoryzowany sposób doładowane żappsami, czyli punktami lojalnościowymi, za które można nabywać produkty.
Sieć stokrotka uruchomiła niedawno 900. sklep i planuje otwierać kolejne placówki. Sieć ma już więcej sklepów niż Lidl.
Ok. 60 proc. firm planuje podnieść ceny, wynika z badania “Zakupy firmowe”. Przedsiębiorcy obawiają się mniejszych zamówień, a także opóźnień w płatnościach.
Portal dlahandlu.pl donosi, że amerykańska marka odzieżowa — Hollister zamknęła swój jedyny sklep w Polsce. Od 2012 roku sklep mieścił się w Warszawie, w Galerii Mokotów (od jesieni funkcjonującej już pod nową nazwą — Westfield Mokotów).Amerykańska marka, należąca do Abercrombie & Fitch, prowadzi działalność od 2000 roku. W jej ofercie znajdują się ubrania inspirowane kalifornijskim klimatem, przeznaczone głównie dla młodych konsumentów. W 2008 roku firma trafiła nawet na drugie miejsce wśród najchętniej wybieranych marek odzieżowych przez młodzież ze Stanów Zjednoczonych. Co zatem poszło nie tak?
W 2022 roku z polskiego rynku zniknęło ok. 4 tys. sklepów stacjonarnych, głównie sklepów spożywczych. Sklepy muszą konkurować ze sklepami internetowymi. Tymczasem duże sieci marketów otwierają kolejne placówki.
Nie zakończyła się czwarta doba obowiązywania unijnej dyrektywy Omnibus chroniącej konsumentów przed fałszywymi promocjami, a już są informacje o próbach jej obejścia przez sklepy. A to dopiero początek.Wraz z początkiem roku, w życie weszła dyrektywa Unii Europejskiej o nazwie Omnibus. Jak przypomina portal money.pl, ma ona służyć konsumentom jako narzędzie w walce z nieuczciwymi praktykami sklepów.Chodzi między innymi o sztuczne promocje, polegające na podnoszeniu ceny produktu przed obniżką. Za niedostosowanie się do nowych zasad grozi kara od Inspekcji Handlowej do 20 tys. zł, a po trzecim naruszeniu - do 40 tys. zł. Dodatkowo Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta dołoży karę do dwóch milionów złotych od siebie.
W wybranych sklepach Biedronki uruchamiane są kolejne wypożyczalnie książek dla dzieci. Pierwsze informacje na ten temat pojawiły się już w sierpniu 2022 roku. Minęło zaledwie pół roku, a usługa już jest dostępna w ponad 2 tys. placówek w całym kraju.
Z początkiem stycznia zaczął obowiązywać zakaz reklamowania produktów medycznych przez farmaceutów i lekarzy oraz aktorów, którzy ich udają. To efekt ustawy o wyrobach medycznych, która weszła w życie w kwietniu 2022 roku.Zakaz dotyczy zarówno spotów reklamowych, jak i billboardów. Kampanie edukacyjne nie są objęte tymi przepisami.
Biedronka otwiera sklepy także w mniejszych miejscowościach. W okresie od 28 do 31 grudnia 2022 roku sieć otworzyła aż 24 nowe sklepy.
W sobotę 31 grudnia, czyli w sylwestra, sklepy zostaną zamknięte wcześniej niż zwykle. 1 stycznia sklepy będą nieczynne.
Według najnowszych danych przekazanych przez Narodowy Bank Polski, zarówno eksport jak i import Polski mają się dobrze, odnotowały bardzo dynamiczny wzrost w ostatnim kwartale.
Negocjacje między firmą PepsiCo a Jeronimo Martins Polska trwały prawie rok i zakończyły się powrotem popularnych chipsów Lay's na półki sklepowe Biedronki — donoszą wirtualnemedia.pl. Głównym źródłem konfliktu pomiędzy firmami były ceny.