Market budowlany Castorama z Piły (woj. wielkopolskie) opublikował w mediach społecznościowych spot promujący jedną z oferowanych promocji. Problem w tym, że do udziału zmuszono zaangażowano pracowników sklepu, którzy a capella wykonują… wariację piosenki ”Chodź, pomaluj mój świat”. Wyszło tak, że nagranie zyskuje coraz większą popularność w sieci. Jednak nie z powodów, których życzyłoby sobie kierownictwo sklepu. Ani pewnie sami pracownicy.
Ceny w sklepach sukcesywnie rosną. W trakcie wakacji sieci detaliczne stosują przemyślaną taktykę agresywnej walki cenowej, ale im dalej w lato, tym powrót do rynkowych stawek podatku jest coraz wyraźniej przerzucany na ceny końcowe. Niedługo możemy spodziewać się apogeum - wynika z rynkowej analizy ekspertów.
Poczta Polska debiutuje w segmencie e-commerce. Modernizację pomnika socjalizmu zapowiedziało niedawno Ministerstwo Aktywów Państwowych, mówiąc o “planie transformacji”. Szczegółowy plan mamy poznać niedługo, tymczasem Poczta Polska wystartowała w nowym segmencie; e-commerce. W sklepie internetowych sprzedaje… wszystko.
Mamy rok 2024, a mimo to w Polsce nie stanął jeszcze żaden sklep Apple. Zamiast tego korporacja polega na sieciach resellerskich w ramach programu Apple Premium Partner. Jedną z nich był Cortland, jednak sklepy właśnie zniknęły z rynku.
Unia Europejska chce ograniczyć zalewanie Europy tanim plastikiem oraz wszelkiego rodzaju towarami niskiej jakości. Nieprzerwanym strumieniem płyną one z Chin za sprawą platform takich jak AliExpress, Temu i Shein. Do czasu.
Auchan, francuska sieć okrzyknięta niedawno najtańszym sklepem w Polsce, publikuje wyniki finansowe za 2023 r. Na pierwszy rzut oka w liczbach wszystko wygląda dobrze: przychody, zysk netto, zysk operacyjny czy podatek, który zasilił budżet państwa. Ale coś jest nie tak. Być może to polska kara za to, że sieć za długo zastanawiała się nad swoją przyszłością w Rosji.
Popularna platforma handlowa utrudniała Polakom wypłatę pieniędzy za sprzedane za jej pośrednictwem towary - przekazuje w raporcie z międzynarodowego śledztwa UODO - Urząd Ochrony Danych Osobowych.
Popularna drogeria likwiduje sklepy, które nie przynoszą korzyści. Sieć jest jedną z największych i najdłużej działających na rynku kosmetycznym. Powodem takiej decyzji jest silna konkurencja. Przedstawiamy szczegóły.
Biedronka inauguruje letni program przecen, połączonych ze specjalnymi centrami dystrybucyjnymi, ustawionymi przed kilkudziesięcioma sklepami w Polsce. Do tego sieć rusza w trasę autobusem sygnowanym swoim logo. Rozwiezie nim Polaków do poszczególnych sklepów. “Przygotowywaliśmy się od wiosny” - przekazuje biuro Jeronimo Martins.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął udział w przeglądzie serwisów i aplikacji mobilnych, na których prowadzona jest sprzedaż. W ramach międzynarodowej inicjatywy przebadano złe praktyki marketingowe stosowane także w polskim e-commerce. A te są u nas powszechne.
Trend “NoLo” zdaje się rosnąc w siłę. Lidl wprowadza rewolucyjną sekcję w swoich sklepach, promując „no alcohol, low alcohol”, czyli produkty znanych marek alkoholowych, ale pozbawionych alkoholu. Od połowy czerwca kupimy już bezalkoholowy rum, gin, martini, wino i piwa kraftowe, na czele z największym browarem w Polsce - Pintą.
Jeronimo Martins, spółka zarządzająca siecią Biedronki, odpowiada na zarzuty formułowane przez UOKiK o prowadzeniu zmowy rynkowej z konkurentem Dino Polska. Sieć tonuje nastroje, przyznaje, że większość usług transportowych realizuje w ramach długoletnich kontraktów.
Wpływy, jakie państwo czerpie z akcyzy na alkohol, pokrywają zaledwie jedną czwartą wielomiliardowych kosztów, jakie on generuje. Ponadto każdego roku przyczynia się do śmierci nawet 35 tysięcy osób. Tymczasem ministra zdrowia chce zwiększenia akcyzy na alkohol i papierosy.
Tanie towary niskiej jakości zalały europejskie rynku za sprawą chińskich serwisów e-commerce. Również w Polsce pod względem popularności ustępują one już tylko Allegro. Ich pozycja może zostać poważnie zachwiana - Komisja Europejska chce obłożyć zakupy na AliExpress, Temu, czy Shein cłami.
Nike zanotowało największy spadek w historii, przyczyniając się przy tym do ogólnego dołowania wyniku S&P500, czyli giełdowych gigantów kapitalizacji. I choć biednieć jak Nike, to wciąż się niewyobrażalnie bogacić, to 20-procentowy spadek w trakcie jednej sesji może okazać się przełomem - nie w rzeczywistości giełdowej, a społecznej. Sugerują to analitycy.
Nadchodzi koniec kodów kreskowych. Po 50 latach zastąpią je nowe oznaczenia o podobnych zastosowaniach i jeszcze większych możliwościach. Zmiany dostrzeżemy także w Polsce - zamiar wdrożenia nowego systemu zadeklarowały już m.in. Żabka, Biedronka czy Auchan.
Żabka ma dobrą passę, tym razem biuro prasowe sieci zdradza szczegóły nowego, lobbującego ekologiczne postawy, rozwiązania. Z wybranych punktach możesz już kupić wodę za 15 groszy. Warunek jest jeden.
W życie weszły dziś nowe regulacje dotyczące handlu w internecie będące implementacją europejskiej dyrektywy DAC7 w polskim systemie prawnym. Administratorzy serwisów sprzedażowych są odtąd zobowiązani do przekazywania organom skarbowym informacji o sprzedających. Fiskus następnie będzie mógł zakwalifikować sprzedaż jako działalność gospodarczą.
Biedronka zapowiada okazję, która może podbić początek lata. Superhit trafi na półki w poniedziałek 1 lipca i potrwa do soboty 13 lipca. Co zaproponował Jeronimo Martins?
Biedronka odda klientom 150 zł - wynika z komunikatu, który publikuje właściciel sieci Jeronimo Martins. To reakcja na decyzję Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji, w myśl której Biedronka wprowadziła klientów w błąd. Chodzi o akcję promocyjną “Magia Rabatów – Zabawki i Książki”. Skorzystałeś z promocji od 1 do 3 grudnia 2022 r.? Możesz odzyskać pieniądze.
Proces gonienia Zachodu w Polsce, obrazowany nowym raportem GfK - an NIQ, może sugerować jeszcze długie lata pozostania w tym wyścigu. Czerwcowy raport siły nabywczej polskiego konsumenta w handlu detalicznym ustawia nas w ogonie Europy. Wyprzedzają nas choćby Czechy, a my - jedynie Serbię, Bułgarię i Rumunię. Do średniej europejskiej wciąż daleko.
Przedstawiciele branży spożywczej odnoszą się do postępującego w Polsce wycofywania alkoholu z przestrzeni publicznej. Komunikat Polskiej Izby Handlu może zdziwić, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę dosłowność i stojące za nią dane.
Z najnowszego raportu firmy technologicznej Proxi.cloud wynika, że galerie handlowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków. W większości województw zwiększył się ruch w centrach i galeriach. Wzrosła także liczba unikalnych klientów.
Walmart, największa sieć sprzedaży detalicznej w USA, po udanych testach zamierza wprowadzić w tysiącach swoich sklepów cyfrowe etykiety cenowe. Zamiast papierowych informacji na półkach znajdziemy wyświetlacze. Obawy wobec takiego rozwiązania mają klienci.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku, Ministerstwo Finansów (MF) oraz Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przeprowadziły intensywne działania kontrolne mające na celu zwalczanie nieuczciwych praktyk związanych z wydawaniem paragonów fiskalnych przez przedsiębiorców. Jakie były jej efekty? Posypały się kary.
Warszawski poranek giełdowy 15 marca br. wycenia gdańskiego właściciela wielkiej odzieżowej piątki - House, Cropp, Mohito, Reserved, SinSay - na poziomie 33 mld zł. Ale do 17.00 giełda obniża wartość firmy o 12 mld zł. Maklerzy i analitycy rynkowi ruszają z szeregiem danych i w końcu wyrokiem: LPP odnotowała historyczny spadek w trakcie jednej sesji. Polską firmę pogrążył raport amerykańskiego przedsiębiorstwa badawczego Hindenburg Research; stawiając zarzuty o sfingowane opuszczenie rosyjskiego rynku. Trzy miesiące później policja wszczyna śledztwo nadzorowane przez prokuraturę, a Komisja Nadzoru Finansowego pozostaje w kontakcie ze swoim odpowiednikiem w USA.
W tym tygodniu w sklepach Lidl Polska ruszyła wyjątkowa okazja, czyli - Tydzień XXL. Klienci będą mieli okazję zakupić różnorodne produkty w większych opakowaniach po atrakcyjnych cenach. W ofercie znajdują się zarówno mięsa, wędliny, makarony, sery, jak i przekąski oraz mrożone desery.
Około 67 tys. ton w dwa lata - o tyle spadł wolumen zbioru kapusty w Polsce na przestrzeni lat 2021-2023. Rok 2024 nie wyłamie się z tendencji spadkowej, bo ta trwa od przeszło dekady. Przyzwyczajenia żywieniowe Polaków to jedno, dominujący powód galopujących spadków w zbiorach jest przerażający.