Lockdown obejmuje obecnie zdecydowanie większość branż. Nie wszystkie obiekty się jednak do niego stosują, argumentując to faktem, iż rządowe rozporządzenie zostało wydane bezprawnie. Jak się jednak okazuje sanepid znalazł sposób na takie lokale. Od decyzji można się odwołać, tyle, że podlega ona natychmiastowemu wykonaniu. Z tego artykułu dowiesz się:Wiele lokali pozostają otwartych tłumczać, że rządowe rozporządzenie jest bezprawneJaki sposób na takie lokale znalazł SanepidW którym mieście trwa tournee po klubach fitness
Szef WHO poinformował, że pandemia koronawirusa nie opuści nas tak szybko, jak myślimy. Podkreślił, że nad wirusem można przejąć kontrolę, ale trzeba podejmować odpowiednie kroki. Jakie jeszcze słowa padły z ust szefa WHO?Z tego artykułu dowiesz się:W jaki sposób o pandemii koronawirusa wypowiadają się władze WHOJakie są zalecenia ekspertów WHOJak wygląda sytuacja w wybranych krajach
Kiedy koniec obostrzeń? Wszyscy zadają sobie to pytanie, bo już chyba każdy czeka na powrót do upragnionej normalności. Tymczasem może okazać się, że to, co uważaliśmy za “normalne”, już nigdy nie wróci.Z tego artykułu dowiesz się:Kiedy koniec obostrzeńCzy powrót do normalności będzie możliwyJak sytuację ocenia minister zdrowia
Modik, najstarszy salon fryzjerski w stolicy, znalazł się na skraju bankructwa. Przyjaciele właścicieli zakładu starają się uzbierać pieniądze, aby opłacić zaległe rachunki. W przeciwnym razie będzie to ostatnie tchnienie kultowego punktu na mapie Warszawy, który przetrwał nawet II wojnę światową.Z tego artykułu dowiesz się:Jaka jest historia salonu ModikNa jaką pomoc od rządu mogą liczyć właścicieleDo jakich decyzji zostali zmuszeni właściciele
Policja w dobie pandemii nie daje taryfy ulgowej nikomu. Na wizytę funkcjonariuszy powinna przygotować się przede wszystkim branża fitness. Mundurowi otrzymali „rozkaz”, aby cofać pomoc z tarczy antykryzysowej tym przedsiębiorcom, którzy łamią obostrzenia.Z tego artykułu dowiesz się:Jakie działania będzie podejmowała policjaJak w ostatnim czasie zmieniły się przepisy dla siłowni i klubów fitnessCo o kontrolach mówią przedsiębiorcy
Czwarta fala pandemii koronawirusa nie odpuszcza i już dotarła do Europy. Hiszpania boryka się ze wzrostem zachorowań, ale jak się okazuje, czwarta fala nawiedziła również Iran. Czy COVID-19 sparaliżuje świat jeszcze bardzej?Z tego artykułu dowiesz się:Jak wygląda sytuacja epidemiologiczna w HiszpaniiJakie obostrzenia wprowadzonoJak sytuacja wygląda w Iranie
Z tego artykułu dowiesz się:Jak przebiega akcja wyszczepiania w PolsceKto na mocy nowego rozporządzenia będzie mógł kwalifikować na szczepieniaJaki procent Polaków powinien się zaszczepić, aby można było mówić o odporności stadnej
Z tego artykułu dowiesz się:Jak wypadają kontrole na granicy PolskiJakie warunki trzeba spełnić, aby wjechać do krajuJak wygląda sytuacja na Zachodzie w porównaniu z południową częścią kraju
Z tego artykułu dowiesz się:W jaki sposób przedsiębiorcy omijają obostrzeniaJak do całej sprawy odniósł się premier MorawieckiDo kiedy zostały przedłużone obostrzenia i ile nowych przypadków zakażeń wykryto
Z tego artykułu dowiesz się:Rok temu pandemia spowodowała przesunięcie komunii na latoCzy w tym roku może czekać nas podobny scenariuszJak do sprawy podchodzi Ministerstwo Zdrowia i Episkopat
Sytuacja nie wygląda wesoło, ale nie porzucamy nadziei na powstanie z kryzysu. Największe zmiany dotyczą zasad bezpieczeństwa (antycovid) i skutecznej dezynfekcji. W trzecim artykule z serii „Miesiąc bezpieczeństwa w firmie” przyjrzymy się sytuacji i zmianom w branży HoReCa. Rząd po raz kolejny wprowadza lub znosi lockdown, a przedsiębiorcy robią wszystko, aby ich lokale i firmy nie upadły. Niektórzy postanawiają przeklasyfikować swoje bary na muzea (z różnym skutkiem), inni tymczasowo zajęli się świadczeniem usług cateringowych lub prowadzeniem lokali typu takeaway (z daniami na wynos i z dowozem).Podobnie jak w innych branżach, również tutaj wprowadzono szereg zmian dotyczących standardów obsługi, m.in.: obowiązkowe noszenie maseczek (już nie przyłbic), rękawiczek, zachowanie dystansu między gośćmi i obsługą, zamontowanie w lokalach przesłon z pleksi, redukcja miejsc siedzących i stolików. W hotelach zamknięto baseny, pokoje zabaw oraz sale restauracyjne i dostarcza się posiłki do pokoju.Zmiany objęły także zwiększenie świadomości pracowników i standardów związanych ze skuteczną dezynfekcją lokalu (blaty, krzesła, klamki, toalety, przełączniki świateł, terminale płatnicze, kasy fiskalne). W toaletach pracowniczych i dla gości tymczasowo zrezygnowano z automatycznych suszarek do rąk (pozostawiono ręczniki papierowe), a dodatkowo umieszczono pojemniki z atestowanym płynem do dezynfekcji rąk oraz instrukcje (lub infografiki) jak skutecznie myć i dezynfekować dłonie.Materiał ZewnętrznyW celu zachowania największego bezpieczeństwa, przy wejściu do lokalu i w toaletach, zaleca się stosowanie automatycznych bezdotykowych dyspenserów płynu do dezynfekcji [zobacz online]. W dobrych hotelach (np. w Egipcie) takie dyspensery nie są nowością związaną z epidemią wirusa SARS-CoV-2 i od lat służą gościom wchodzącym na salę restauracyjną lub do gabinetów masażu. Doświadczeni wczasowicze wiedzą, że częsta dezynfekcja rąk może skutecznie chronić nie tylko przed koronawirusem, lecz także przed tzw. klątwą faraona lub innymi chorobami brudnych rąk. Hotele, które utrzymują wysokie standardy sanitarne zawsze cieszą się lepszymi opiniami, a ich goście częściej decydują się na wypoczynek w tym samym miejscu. Jest duża szansa na to, że niebawem również w Polsce, obecność płynów do dezynfekcji przestanie dziwić, nawet jeśli epidemia zostanie zażegnana.Jakie są zalecenia Ministerstwa?Ministerstwo, poza zaleceniem pracy zdalnej (w miarę możliwości) i zachowaniem dystansu społecznego (aktualnie 1,5 m), przykłada ogromną wagę do skutecznej dezynfekcji. Przeprowadzanie codziennej dezynfekcji ma się odbywać z użyciem specjalistycznego produktu biobójczego zawierającego co najmniej 60% alkoholu. Do takich preparatów należą np.:TRISEPT MAX (zawiera 80% alkoholu),TRISEPT ŻEL (zawiera 78% alkoholu),TRISEPT COMPLEX [więcej informacji].Rekomendowane preparaty pochodzą od farmaceutycznego producenta. Produkty spełniają normy sanitarne (m.in.: PN-EN 1500, PN-EN 13727, PN-EN 13624, PN-EN 12791, PN-EN 14476, PN-EN 13687) i mają potwierdzone działanie biobójcze na wirusy, bakterie i grzyby. Pamiętajmy, że skuteczna dezynfekcja pozwala eliminować nie tylko rozpowszechniony aktualnie wirus SARS-CoV-2, lecz także:wirusa zapalenia wątroby typu A,różne typy wirusa grypy,wirusa brodawczaka (HPV) odpowiedzialnego za powstawanie tzw. kurzajek,wirusa opryszczki wywołującego dotkliwe choroby warg, jamy ustnej, narządów płciowych, a nawet zapalenie opon mózgowych,bakterie E. coli i salmonelli odpowiedzialne m.in. za choroby układu pokarmowego,paciorkowce (wywołujące m.in. choroby górnych i dolnych dróg oddechowych) i gronkowce (odpowiedzialne za trudno gojące się zakażenia),grzyby wywołujące wysoce zakaźne grzybice skóry.Warto zauważyć, że producent zadbał o wzbogacenie składu preparatów o substancje pielęgnujące delikatną skórę dłoni i paznokcie. Przykładowo Trisept MAX zawiera glicerynę, a Trisept Żel ma w swoim składzie glicerynę i d-pantenol.Aby korzystnie wpłynąć na PR hotelu można wręczać gościom zestawy kieszonkowych preparatów do dezynfekcji, dzięki czemu będą mogli zadbać o swoje bezpieczeństwo także poza hotelem.Przykładowe zestawy płynów do dezynfekcji znajdziesz na [tej stronie].Materiał ZewnętrznyWięcej informacji o skutecznych sposobach zapobiegania zakażeniom znajdziesz >na tej stronie<Materiał Zewnętrzny
Wydawać się może niektórym, że jeśli minie odpowiednio dużo czasu, to każdy z nas będzie po przebytym zakażeniu, jednak ten scenariusz nie musi być prawdziwy. Jak chronić siebie, swoich pracowników i rodziny?Tym artykułem rozpoczynamy cykl, w którym omówimy sposoby zapobiegania rozprzestrzeniania się nie tylko aktualnej pandemii, lecz także innych od lat istniejących zagrożeń wirusowych, bakteryjnych i grzybiczych. Wyjaśniamy dlaczego warto i jak można codziennie stosować skuteczną dezynfekcję w pracy, w domu i w przestrzeni publicznej.
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie wyzwania stoją przed firmą MabionJak będzie wyglądał proces produkowania szczepionkiNa czym opiera się współpraca z firmą Novavax
Regulowane rozporządzeniem zachowania i standardy prawdopodobnie zostaną z nami na znacznie dłużej, nawet po ustąpieniu pandemii. Co jest szczególnie ważne?W drugim artykule z serii „Miesiąc bezpieczeństwa w firmie” przedstawiamy porady, jak zadbać o codzienne bezpieczeństwo i właściwą higienę w biurze. Odpowiemy też na pytanie, dlaczego skuteczna dezynfekcja będzie dla nas niezbędna nawet po ustąpieniu pandemii.
Z tego artykułu dowiesz się:Co na temat obostrzeń mówią politycy partii rządzącejJakie są aktualne obostrzeniaKiedy poznamy decyzje w sprawie restrykcji
Z tego artykułu dowiesz się:Które sieciówki wprowadziły do oferty testyCo o preparatach z dyskontów uważa szefowa KRDLJakie testy na koronawirusa rekomenduje
Z tego artykułu dowiesz się:Ile kontroli przeprowadziła policjaIle mandatów wystawionoIle może wynieść mandat za brak maseczkiKiedy nie trzeba zakrywać ust i nosa
Z tego artykułu dowiesz się:Dlaczego pieniądze dotrą do przedsiębiorców dopiero w majuCo Jarosław Gowin mówi o ewentualnym, kolejnym wsparciu dla firmJakie instrumenty pomocowe proponuje rząd
Z tego artykułu dowiesz się:Do kiedy obostrzenia w dotychczasowym kształcie zamierza podtrzymać rządKtóry sektor może powrócić do normalnego działania po świętachCo na temat luzowania restrykcji mówią eksperci
Z tego artykułu dowiesz się:Dlaczego AstraZeneca zmieniła nazwę swojej szczepionkiCzy używanie szczepionek AstryZeneki jest bezpieczneGdzie wycofano szczeponki szwedzko-brytyjskiego koncernu
Profil zaufany uległ awarii. Po ogłoszeniu możliwości rejestracji na szczepienia dla czterdziestolatków serwis EPUAP przestał odpowiadać. Zainteresowanie Polaków jest tak duże, że serwery rządowych stron prawdopodobnie nie wytrzymały natężenia. Po próbie zalogowania się do EPUAP, pojawia się komunikat o nieosiągalności witryny. Według ustaleń money.pl rząd rozesłał formularze do 670 tys. osób powyżej 40. roku życia, które wcześniej potwierdziły chęć zaszczepienia. To nowość, ponieważ według wcześniejszego harmonogramu następni w kolejce na sczepienia byli 60-latkowie.Jednak okazuje się, że jest to celowe działanie, które ma na celu przyspieszenie akcji szczepień. Rzecznik Ministerstwa Zdrowia Wojciech Andrusiewicz oznajmił, że w ten sposób uda się wypełnić wolne terminy.Zatem osoby powyżej 60. roku życia, które mają wyznaczone szczepienie na końcówkę maja nie będą miały na razie szansy na przepisanie się na termin kwietniowy, ponieważ miejsca zostały wyczerpane. System nie działa, mimo tego pacjenci, którzy mają już umówioną datę powinni zgłosić się na szczepienie według zapisu.Niewykluczone, że awaria ma również związek z Narodowym Spisem Powszechnym, który wystartował dzisiaj. W dalszym ciągu pojawiają się problemy z zalogowaniem do aplikacji spisowej, gdzie użytkownicy odpowiadają na pytania. Planujemy kontynuację tematu.
Z tego artykułu dowiesz się:Ile pieniędzy trafi do przedsiębiorców w kwietniuDo kogo będzie skierowana nowa tarczaJakie rozwiązania zostaną wdrożone
Z tego artykułu dowiesz się:Co ze szczepieniami dla 40-latkówJak rząd tłumaczy zaistniałą sytuacjęDlaczego otworzyły się zapisy na szczepienia dla młodszych osób
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie są kolejne terminy, w których zostanie wypłacona trzynasta emeryturaDlaczego niektórzy seniorzy będą mogli liczyć na wyższą emeryturęJaki zysk odnotują
Sytuacja związana z nakazami i zakazami obowiązującymi podczas epidemii koronawirusa przedłuża się. Niewykluczone, że większość z obostrzeń zostanie z nami na dłużej, a przyzwyczajenie do nich pozwoli nam zmniejszyć zachorowalność nie tylko na Covid-19, lecz także na szereg innych chorób.W kolejnych częściach tego artykułu zamieściliśmy informacje dotyczące:gabinetów stomatologicznych,gabinetów fizjoterapeutycznych i rehabilitacyjnych,salonów kosmetycznych, zakładów fryzjerskich,gabinetów masażu i solariów, studiów tatuażu i piercingu.
Na wstępie przypominamy, że zgodnie z rozporządzeniami Ministerstwa, dezynfekcji rąk, przedmiotów i powierzchni należy dokonywać z użyciem środków o zawartości co najmniej 60% alkoholu. Najlepiej aby firmy sprzątające zaopatrzone były w produkty biobójcze, spełniające normy sanitarne (m.in.: PN-EN 1500, PN-EN 13727, PN-EN 13624, PN-EN 12791, PN-EN 14476, PN-EN 13687).Wybierając produkty pochodzące od farmaceutycznego producenta, mamy pewność, że:mają one potwierdzone działanie biobójcze na wirusy, bakterie i grzyby oraz udowodnioną skuteczność potwierdzoną badaniami PZH* (Państwowy Zakład Higieny),są zarejestrowane w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. [Wykaz online] Do rekomendowanych produktów należą:TRISEPT MAX (zawiera 80% alkoholu i glicerynę), TRISEPT ŻEL (zawiera 78% alkoholu, glicerynę i d-pantenol), TRISEPT COMPLEX [więcej informacji].Produktów biobójczych należy używać z zachowaniem środków ostrożności. Przed każdym użyciem należy przeczytać etykietę i informacje dotyczące produktu.Jakie informacje znajdują się na etykietach produktów biobójczych:informacja o właściwościach wirusobójczych, bakteriobójczych i grzybobójczych, informacja o zawartości, rodzaju i stężeniu alkoholu,informacja o ilości płynu potrzebnej do jednorazowej higienicznej i chirurgicznej dezynfekcji skóry rąk,informacja o określonym czasie potrzebnym do skutecznej dezynfekcji.undefinedSkład w.w. produktów został wzbogacony o glicerynę i d-pantenol, które chronią skórę przed przesuszeniem i łagodzą mikrourazy.
Pandemia koronawirusa zatrzęsła rynkiem na całym świecie. Część firm przeżywa swój złoty okres, ale mający mniej szczęścia przedsiębiorcy ogłaszają upadłość. Wielu taksówkarzy postanawia przekwalifikować się lub zamknąć działalność i przejść na emeryturę. Ze względu na przedłużający się i nawracający lockdown, prawdziwy boom dotknął firmy kurierskie i logistyczne. Przesyłki krajowe i zagraniczne cieszą się ogromnym powodzeniem, szczególnie dlatego, że firmy (głównie z branży modowej i kosmetycznej, ale także księgarnie) oferują swoim klientom darmową dostawę. Także branża spożywcza (np. popularne dyskonty) odnotowała wzrost sprzedaży wysyłkowej. Szczególnie rodziny z dziećmi, seniorzy i osoby o obniżonej odporności częściej decydują się na korzystanie z opcji zakupów z dostawą do domu.Jak wiadomo, wirus SARS-CoV-2, ale też inne patogeny takie jak: bakterie, grzyby, wirusy brodawczaka i opryszczki, przenoszą się nie tylko drogą kropelkową. Do zakażeń dochodzi także poprzez kontakt z przedmiotami, w tym z paczkami, pieniędzmi i z powierzchniami urządzeń takich jak terminale płatnicze lub paczkomaty. Więcej informacji o skutecznych sposobach zapobiegania zakażeniom znajdziesz >na tej stronie<Aby zminimalizować ryzyko zachorowania, należy przeprowadzać skuteczną dezynfekcję. Ministerstwo jasno precyzuje, że częsta dezynfekcja musi być wykonywana z użyciem płynów o zawartości co najmniej 60% alkoholu. Atestowane produkty, takie jak:TRISEPT MAX (zawiera 80% alkoholu i glicerynę), TRISEPT ŻEL (zawiera 78% alkoholu, glicerynę i d-pantenol), TRISEPT COMPLEX [więcej informacji],pochodzą od farmaceutycznego producenta i spełniają normy sanitarne (m.in.: PN-EN 1500, PN-EN 13727, PN-EN 13624, PN-EN 12791, PN-EN 14476, PN-EN 13687). Mają one potwierdzone działanie biobójcze na wirusy, bakterie i grzyby. W ich składzie znajdziemy także glicerynę i d-pantenol, które pozwolą ochronić skórę przed przesuszeniem i łagodzić mikrourazy. undefinedObowiązek dezynfekcji w magazynach i firmach kurierskich jest regulowany wytycznymi Ministerstwa, ale również adresaci paczek powinni we własnym zakresie dodatkowo zadbać o dezynfekcję domową. Niektórzy decydują się nawet na poddanie odebranej paczki kwarantannie (np. w odizolowanym pomieszczeniu gospodarczym), jednak już dokładne przemycie płynem jej opakowania i zawartości (o ile to możliwe) pozwala zminimalizować ryzyko zarażenia się. Na potrzeby domowe można zaopatrzyć się mniejszy zestaw płynów do dezynfekcji. Specyfikację produktów biobójczych oraz wyjaśnienie czym się odróżniają od zwykłych kosmetyków znajdziesz na tej stronie: https://trisept.com.pl/strefa-konsumenta/ Materiał ZewnętrznyDzięki współpracy Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii z Głównym Inspektorem Sanitarnym powstał obszerny zbiór wytycznych i rekomendacji dla poszczególnych branży. Poniżej przedstawiamy wybór najważniejszych zaleceń oraz linki do stron rządowych, gdzie znajduje się komplet informacji, opisy procedur i przydatne materiały.Wybrane wytyczne dla zakładów przemysłowych Zapewnienie służbom porządkowym oraz pracownikom mającym kontakt z klientami dostępu do środków ochrony indywidualnej twarzy i rąk, takich jak: maseczki ochronne oraz rękawiczki ochronne albo preparatów do dezynfekcji rąk.Do ochrony twarzy i rąk zaliczają się m.in. szyby, pleksiglasy ochronne (dla obsługi klienta), bariery odległościowe, gogle, maseczki ochronne, rękawice ochronne i inne narzędzia lub sposoby zapewniające ochronę pracownika przed możliwością zakażenia. Do stosowania w zakładach pracy zaleca się maseczki wielorazowe, maseczki o standardzie ochrony przemysłowym, a także stosowanie innych wymienionych wcześniej metod ochrony twarzy i rąk.Obowiązek noszenia osłony ust i nosa przez zewnętrznych dostawców i gości, którzy poruszają się po terenie zakładu.Zapewnienie, w miarę możliwości, regularnego wietrzenia pomieszczeń.Nieużywanie (jeśli to możliwe) klimatyzacji.Zapewnienie utrzymania odległości przynajmniej 1,5 m pomiędzy pracownikami, chyba że jest to niemożliwe ze względu na charakter działalności wykonywanej w danym zakładzie pracy. W przypadku braku możliwości wykonania pracy z zachowaniem dystansu należy obligatoryjnie stosować środki ochrony indywidualnej lub zbiorowej (np. tablice pleksi pomiędzy stanowiskami, maski, przyłbice).Ograniczenie korzystania z przestrzeni wspólnych, w tym:wprowadzenie różnych godzin przerw, o ile jest to możliwe z uwagi na organizację pracy,ograniczenie liczby miejsc na stołówce (pozwalająca zachowanie minimum 1,5 m odległości pomiędzy osobami) lub wprowadzenie, w miarę możliwości, odbywania przerw śniadaniowych przy stanowisku pracy,W przypadku łaźni, szatni, liczba osób korzystających z nich jednoczasowo powinna być ograniczona, z zachowaniem odstępu między nimi. Miejsca te powinny być poddawane regularnemu sprzątaniu i dezynfekcji powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty, blaty itp.).Wytyczne dla pracowników:Przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem lub zdezynfekować je środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).Nosić osłonę nosa i ust oraz rękawice ochronne (jednorazowe) podczas wykonywania obowiązków. Obowiązek ten nie dotyczy osób wykonujących czynności zawodowe, służbowe lub zarobkowe w budynkach, zakładach, obiektach, placówkach i targowiskach (straganach) z wyjątkiem osób wykonujących bezpośrednią obsługę interesantów lub klientów w czasie jej wykonywania.Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników.Regularnie, często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem, zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%). Ręce wycierać jednorazowym ręcznikiem papierowym.Dołożyć wszelkich starań, aby miejsce pracy były czyste i higieniczne, szczególnie przed rozpoczęciem nowej zmiany oraz po zakończonej zmianie. Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych, jak słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł, elementy stanowiska pracy, włączniki urządzeń, elementy sterownicze i inne dotykane rękami w pojazdach i maszynach, itp.Regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł, itp.Pozostawić odzież służbową po zakończonej pracy w wyznaczonym miejscu w pomieszczeniu służbowym (wymiana odzieży), jeżeli zgodnie z organizacją pracy w danym zakładzie pracownik dokonuje wymiany odzieży w miejscu pracy, w pomieszczeniach określonych przez pracodawcę.Ze szczególną troską należy traktować pracowników z grup bardziej narażonych na ryzyko epidemiczne – jeśli to możliwe nie angażować w bezpośredni kontakt z klientem osób powyżej 60 r.ż. oraz przewlekle chorych.Pełną listę wytycznych, dokładny opis procedur i przydatne materiały dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/zaklady-przemyslowe Wybrane wytyczne dla logistykiZachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5 metra).Promować w miarę możliwości kontakt z klientami za pomocą urządzeń teleinformatycznych (telefon, mail) w miejsce kontaktów bezpośrednich.Promować dokonywanie płatności bezgotówkowych.Promować regularne i dokładne mycie rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).Promować w miarę możliwości używanie rękawic ochronnych podczas wykonywania prac.Upewnić się, że pracownicy oraz klienci mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą. W miarę możliwości zapewnić, kierującym pojazdami, dostępność żeli lub płynów dezynfekujących.Umieścić dozowniki z mydłem lub innym płynem odkażającym w pomieszczeniach w widocznych miejscach i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane.Wywiesić w widocznym miejscu informacje, jak skutecznie myć ręce.Upowszechniać wśród pracowników wiedzę z zakresu BHP.Przestrzegać higieny kaszlu i oddychania. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce, używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60%).Nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientom, aby nie kasłał i nie kichał w naszym kierunku.Zapewnić, aby środki transportu oraz urządzenia do przemieszczania wewnętrznego towarów były czyste i higieniczne:powierzchnie dotykowe, tj. kierownice, klamki, gałki, klawiatury, deski rozdzielcze muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem.Zapewnić, aby pomieszczenia biurowe i magazynowe, w których przebywają pracownicy i klienci były czyste i higieniczne:powierzchnie dotykowe takie jak: biurka, stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze) muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem;wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane z użyciem wody z detergentem.Pełną listę wytycznych, dokładny opis procedur i przydatne materiały dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/branza-spozywcza-i-logistyka https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/zalecenia-dla-branzy-transportowej-i-logistycznej-w-zwiazku-z-rozprzestrzenianiem-sie-koronawirusa Wybrane wytyczne dla kierowców taksówek Posiadanie przez kierowców lub zapewnienie kierowcom mającym kontakt z klientami środków ochrony indywidualnej (osłona nosa i ust, rękawiczki jednorazowe lub preparaty do dezynfekcji rąk).Zapewnienie, w miarę możliwości wietrzenia pojazdów. W czasie przewozu klienta - jeśli to możliwe, nie korzystać z klimatyzacji (przewietrzyć pojazd przed lub po zrealizowanym kursie).Dbać o regularną wymianę filtrów w klimatyzacji i dokonywać stosownych przeglądów.Przed rozpoczęciem pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem/zdezynfekować ręce odpowiednim środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).Nosić osłonę nosa i ust oraz dezynfekować ręce lub nosić rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków (możliwość rezygnacji z ww. zabezpieczenia w przypadku zamontowania przegrody oddzielającej kierowcę od klienta).W przypadku konieczności opuszczenia pojazdu - zachować bezpieczną odległość (rekomendowane jest co najmniej 1,5 metra).Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych wnętrza pojazdu po każdym zrealizowanym kursie.Możliwość zamontowania w pojazdach przegrody odgradzającej kierowcę od klienta.Niezajmowanie przez klienta miejsca z przodu obok kierowcy, chyba że kierowca wyrazi na to zgodę.Dopilnowanie, aby w pojeździe klienci posiadali środki ochrony osobistej (osłonę ust i nosa, rękawiczki lub aby zdezynfekowali dłonie przed skorzystaniem z pojazdu).Ograniczenie wykorzystania urządzeń aktywowanych dotykiem (np. ekrany dotykowe), chyba że są niezbędne do wykonania usługi przewozowej.Powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. uchwyty, oparcia siedzeń, klamki, drzwi, przegrody, pasy klamrowe, terminale płatnicze, powinny być dezynfekowane środkiem dezynfekującym lub czyszczone wodą z detergentem po zakończeniu każdego kursu. Pełną listę wytycznych, dokładny opis procedur i przydatne materiały dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/kierowcy-taksowek Rozwiązaniem wartym zastosowania jest umieszczenie przy wejściu i w toaletach bezdotykowego automatycznego dyspensera [zobacz online]. Umożliwia on optymalne i bezpieczne dozowanie płynu do dezynfekcji.
Z tego artykułu dowiesz się:Dlaczego od kwietnia będzie wyższa emeryturaIle zyska przeciętny seniorJakie będą konsekwencje długoterminowe tego zjawiska