Na wstępie przypominamy, że zgodnie z rozporządzeniami Ministerstwa, dezynfekcji rąk, przedmiotów i powierzchni należy dokonywać z użyciem środków o zawartości co najmniej 60% alkoholu. Najlepiej aby firmy sprzątające zaopatrzone były w produkty biobójcze, spełniające normy sanitarne (m.in.: PN-EN 1500, PN-EN 13727, PN-EN 13624, PN-EN 12791, PN-EN 14476, PN-EN 13687).Wybierając produkty pochodzące od farmaceutycznego producenta, mamy pewność, że:mają one potwierdzone działanie biobójcze na wirusy, bakterie i grzyby oraz udowodnioną skuteczność potwierdzoną badaniami PZH* (Państwowy Zakład Higieny),są zarejestrowane w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. [Wykaz online] Do rekomendowanych produktów należą:TRISEPT MAX (zawiera 80% alkoholu i glicerynę), TRISEPT ŻEL (zawiera 78% alkoholu, glicerynę i d-pantenol), TRISEPT COMPLEX [więcej informacji].Produktów biobójczych należy używać z zachowaniem środków ostrożności. Przed każdym użyciem należy przeczytać etykietę i informacje dotyczące produktu.Jakie informacje znajdują się na etykietach produktów biobójczych:informacja o właściwościach wirusobójczych, bakteriobójczych i grzybobójczych, informacja o zawartości, rodzaju i stężeniu alkoholu,informacja o ilości płynu potrzebnej do jednorazowej higienicznej i chirurgicznej dezynfekcji skóry rąk,informacja o określonym czasie potrzebnym do skutecznej dezynfekcji.undefinedSkład w.w. produktów został wzbogacony o glicerynę i d-pantenol, które chronią skórę przed przesuszeniem i łagodzą mikrourazy.
Pandemia koronawirusa zatrzęsła rynkiem na całym świecie. Część firm przeżywa swój złoty okres, ale mający mniej szczęścia przedsiębiorcy ogłaszają upadłość. Wielu taksówkarzy postanawia przekwalifikować się lub zamknąć działalność i przejść na emeryturę. Ze względu na przedłużający się i nawracający lockdown, prawdziwy boom dotknął firmy kurierskie i logistyczne. Przesyłki krajowe i zagraniczne cieszą się ogromnym powodzeniem, szczególnie dlatego, że firmy (głównie z branży modowej i kosmetycznej, ale także księgarnie) oferują swoim klientom darmową dostawę. Także branża spożywcza (np. popularne dyskonty) odnotowała wzrost sprzedaży wysyłkowej. Szczególnie rodziny z dziećmi, seniorzy i osoby o obniżonej odporności częściej decydują się na korzystanie z opcji zakupów z dostawą do domu.Jak wiadomo, wirus SARS-CoV-2, ale też inne patogeny takie jak: bakterie, grzyby, wirusy brodawczaka i opryszczki, przenoszą się nie tylko drogą kropelkową. Do zakażeń dochodzi także poprzez kontakt z przedmiotami, w tym z paczkami, pieniędzmi i z powierzchniami urządzeń takich jak terminale płatnicze lub paczkomaty. Więcej informacji o skutecznych sposobach zapobiegania zakażeniom znajdziesz >na tej stronie<Aby zminimalizować ryzyko zachorowania, należy przeprowadzać skuteczną dezynfekcję. Ministerstwo jasno precyzuje, że częsta dezynfekcja musi być wykonywana z użyciem płynów o zawartości co najmniej 60% alkoholu. Atestowane produkty, takie jak:TRISEPT MAX (zawiera 80% alkoholu i glicerynę), TRISEPT ŻEL (zawiera 78% alkoholu, glicerynę i d-pantenol), TRISEPT COMPLEX [więcej informacji],pochodzą od farmaceutycznego producenta i spełniają normy sanitarne (m.in.: PN-EN 1500, PN-EN 13727, PN-EN 13624, PN-EN 12791, PN-EN 14476, PN-EN 13687). Mają one potwierdzone działanie biobójcze na wirusy, bakterie i grzyby. W ich składzie znajdziemy także glicerynę i d-pantenol, które pozwolą ochronić skórę przed przesuszeniem i łagodzić mikrourazy. undefinedObowiązek dezynfekcji w magazynach i firmach kurierskich jest regulowany wytycznymi Ministerstwa, ale również adresaci paczek powinni we własnym zakresie dodatkowo zadbać o dezynfekcję domową. Niektórzy decydują się nawet na poddanie odebranej paczki kwarantannie (np. w odizolowanym pomieszczeniu gospodarczym), jednak już dokładne przemycie płynem jej opakowania i zawartości (o ile to możliwe) pozwala zminimalizować ryzyko zarażenia się. Na potrzeby domowe można zaopatrzyć się mniejszy zestaw płynów do dezynfekcji. Specyfikację produktów biobójczych oraz wyjaśnienie czym się odróżniają od zwykłych kosmetyków znajdziesz na tej stronie: https://trisept.com.pl/strefa-konsumenta/ Materiał ZewnętrznyDzięki współpracy Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii z Głównym Inspektorem Sanitarnym powstał obszerny zbiór wytycznych i rekomendacji dla poszczególnych branży. Poniżej przedstawiamy wybór najważniejszych zaleceń oraz linki do stron rządowych, gdzie znajduje się komplet informacji, opisy procedur i przydatne materiały.Wybrane wytyczne dla zakładów przemysłowych Zapewnienie służbom porządkowym oraz pracownikom mającym kontakt z klientami dostępu do środków ochrony indywidualnej twarzy i rąk, takich jak: maseczki ochronne oraz rękawiczki ochronne albo preparatów do dezynfekcji rąk.Do ochrony twarzy i rąk zaliczają się m.in. szyby, pleksiglasy ochronne (dla obsługi klienta), bariery odległościowe, gogle, maseczki ochronne, rękawice ochronne i inne narzędzia lub sposoby zapewniające ochronę pracownika przed możliwością zakażenia. Do stosowania w zakładach pracy zaleca się maseczki wielorazowe, maseczki o standardzie ochrony przemysłowym, a także stosowanie innych wymienionych wcześniej metod ochrony twarzy i rąk.Obowiązek noszenia osłony ust i nosa przez zewnętrznych dostawców i gości, którzy poruszają się po terenie zakładu.Zapewnienie, w miarę możliwości, regularnego wietrzenia pomieszczeń.Nieużywanie (jeśli to możliwe) klimatyzacji.Zapewnienie utrzymania odległości przynajmniej 1,5 m pomiędzy pracownikami, chyba że jest to niemożliwe ze względu na charakter działalności wykonywanej w danym zakładzie pracy. W przypadku braku możliwości wykonania pracy z zachowaniem dystansu należy obligatoryjnie stosować środki ochrony indywidualnej lub zbiorowej (np. tablice pleksi pomiędzy stanowiskami, maski, przyłbice).Ograniczenie korzystania z przestrzeni wspólnych, w tym:wprowadzenie różnych godzin przerw, o ile jest to możliwe z uwagi na organizację pracy,ograniczenie liczby miejsc na stołówce (pozwalająca zachowanie minimum 1,5 m odległości pomiędzy osobami) lub wprowadzenie, w miarę możliwości, odbywania przerw śniadaniowych przy stanowisku pracy,W przypadku łaźni, szatni, liczba osób korzystających z nich jednoczasowo powinna być ograniczona, z zachowaniem odstępu między nimi. Miejsca te powinny być poddawane regularnemu sprzątaniu i dezynfekcji powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty, blaty itp.).Wytyczne dla pracowników:Przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem lub zdezynfekować je środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).Nosić osłonę nosa i ust oraz rękawice ochronne (jednorazowe) podczas wykonywania obowiązków. Obowiązek ten nie dotyczy osób wykonujących czynności zawodowe, służbowe lub zarobkowe w budynkach, zakładach, obiektach, placówkach i targowiskach (straganach) z wyjątkiem osób wykonujących bezpośrednią obsługę interesantów lub klientów w czasie jej wykonywania.Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników.Regularnie, często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem, zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%). Ręce wycierać jednorazowym ręcznikiem papierowym.Dołożyć wszelkich starań, aby miejsce pracy były czyste i higieniczne, szczególnie przed rozpoczęciem nowej zmiany oraz po zakończonej zmianie. Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych, jak słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł, elementy stanowiska pracy, włączniki urządzeń, elementy sterownicze i inne dotykane rękami w pojazdach i maszynach, itp.Regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł, itp.Pozostawić odzież służbową po zakończonej pracy w wyznaczonym miejscu w pomieszczeniu służbowym (wymiana odzieży), jeżeli zgodnie z organizacją pracy w danym zakładzie pracownik dokonuje wymiany odzieży w miejscu pracy, w pomieszczeniach określonych przez pracodawcę.Ze szczególną troską należy traktować pracowników z grup bardziej narażonych na ryzyko epidemiczne – jeśli to możliwe nie angażować w bezpośredni kontakt z klientem osób powyżej 60 r.ż. oraz przewlekle chorych.Pełną listę wytycznych, dokładny opis procedur i przydatne materiały dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/zaklady-przemyslowe Wybrane wytyczne dla logistykiZachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5 metra).Promować w miarę możliwości kontakt z klientami za pomocą urządzeń teleinformatycznych (telefon, mail) w miejsce kontaktów bezpośrednich.Promować dokonywanie płatności bezgotówkowych.Promować regularne i dokładne mycie rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).Promować w miarę możliwości używanie rękawic ochronnych podczas wykonywania prac.Upewnić się, że pracownicy oraz klienci mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą. W miarę możliwości zapewnić, kierującym pojazdami, dostępność żeli lub płynów dezynfekujących.Umieścić dozowniki z mydłem lub innym płynem odkażającym w pomieszczeniach w widocznych miejscach i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane.Wywiesić w widocznym miejscu informacje, jak skutecznie myć ręce.Upowszechniać wśród pracowników wiedzę z zakresu BHP.Przestrzegać higieny kaszlu i oddychania. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce, używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60%).Nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientom, aby nie kasłał i nie kichał w naszym kierunku.Zapewnić, aby środki transportu oraz urządzenia do przemieszczania wewnętrznego towarów były czyste i higieniczne:powierzchnie dotykowe, tj. kierownice, klamki, gałki, klawiatury, deski rozdzielcze muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem.Zapewnić, aby pomieszczenia biurowe i magazynowe, w których przebywają pracownicy i klienci były czyste i higieniczne:powierzchnie dotykowe takie jak: biurka, stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze) muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem;wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane z użyciem wody z detergentem.Pełną listę wytycznych, dokładny opis procedur i przydatne materiały dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/branza-spozywcza-i-logistyka https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/zalecenia-dla-branzy-transportowej-i-logistycznej-w-zwiazku-z-rozprzestrzenianiem-sie-koronawirusa Wybrane wytyczne dla kierowców taksówek Posiadanie przez kierowców lub zapewnienie kierowcom mającym kontakt z klientami środków ochrony indywidualnej (osłona nosa i ust, rękawiczki jednorazowe lub preparaty do dezynfekcji rąk).Zapewnienie, w miarę możliwości wietrzenia pojazdów. W czasie przewozu klienta - jeśli to możliwe, nie korzystać z klimatyzacji (przewietrzyć pojazd przed lub po zrealizowanym kursie).Dbać o regularną wymianę filtrów w klimatyzacji i dokonywać stosownych przeglądów.Przed rozpoczęciem pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem/zdezynfekować ręce odpowiednim środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).Nosić osłonę nosa i ust oraz dezynfekować ręce lub nosić rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków (możliwość rezygnacji z ww. zabezpieczenia w przypadku zamontowania przegrody oddzielającej kierowcę od klienta).W przypadku konieczności opuszczenia pojazdu - zachować bezpieczną odległość (rekomendowane jest co najmniej 1,5 metra).Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych wnętrza pojazdu po każdym zrealizowanym kursie.Możliwość zamontowania w pojazdach przegrody odgradzającej kierowcę od klienta.Niezajmowanie przez klienta miejsca z przodu obok kierowcy, chyba że kierowca wyrazi na to zgodę.Dopilnowanie, aby w pojeździe klienci posiadali środki ochrony osobistej (osłonę ust i nosa, rękawiczki lub aby zdezynfekowali dłonie przed skorzystaniem z pojazdu).Ograniczenie wykorzystania urządzeń aktywowanych dotykiem (np. ekrany dotykowe), chyba że są niezbędne do wykonania usługi przewozowej.Powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. uchwyty, oparcia siedzeń, klamki, drzwi, przegrody, pasy klamrowe, terminale płatnicze, powinny być dezynfekowane środkiem dezynfekującym lub czyszczone wodą z detergentem po zakończeniu każdego kursu. Pełną listę wytycznych, dokładny opis procedur i przydatne materiały dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/kierowcy-taksowek Rozwiązaniem wartym zastosowania jest umieszczenie przy wejściu i w toaletach bezdotykowego automatycznego dyspensera [zobacz online]. Umożliwia on optymalne i bezpieczne dozowanie płynu do dezynfekcji.
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie roczniki będą w najbliższym czasie szczepioneDo kiedy mają zostać zaszczepieni wszyscy obywateleCo będą musieli zrobić pracodawcy, którzy zechcą zaszczepić zespół
Z tego artykułu dowiesz się:Kiedy rząd zaprezentuje nowy program szczepieńJakie zmiany są rozważaneIle szczepionek trafiło w ostatnim czasie do Polski
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie nowe rozporządzenie zawiera Dziennik UstawJakie są zasady dla podróżujących ze strefy Schengen i spoza niejOd kiedy obowiązują
Z tego artykułu dowiesz się:Jak Polska radzi sobie z pandemiąW jaki sposób sporządzany jest ranking BloombergaW jakich krajach sytuacja epidemiczna jest najlepsza
Z tego artykułu dowiesz się:Kwarantanna ma dotyczyć wszystkich podróżnychDzięki czemu będzie można jej uniknąćJakie różnice występują w przypadku podróżnych z i spoza Schengen
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie testy sprzedaje Biedronka i LidlJaka jest cena testu w LidluJak na działania niemieckiego dyskontu zareagował rywal
Z tego artykułu dowiesz się:Co o godzinie policyjnej mówią rządzącyJakie obostrzenia obowiązują w PolsceJak Polska wypada na tle innych krajów w kwestii obostrzeń
Z tego artykułu dowiesz się:Co o sytuacji epidemicznej mówi minister zdrowiaKiedy miałaby zostać wprowadzona godzina policyjnaJakie obostrzenia ostatnio wdrożył rząd
Z tego artykułu dowiesz się:Jakich kontroli możemy spodziewać się podczas WielkanocyCzy do kościołów wejdzie sanepidIle osób karze policja za brak maseczek
Z tego artykułu dowiesz się:Ile nadgodzin przepracowują pielęgniarki w PolsceJak pracuje Szpital PołudniowyCzy w szpitalach brakuje kadr
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie nowe obostrzenia czekają nas w okresie WialkanocyCzy możliwy jest całkowity lockdownCo z funkcjonowaniem kościołów
Z tego artykułu dowiesz się:Jak kształtuje się demografia w Polsce na przestrzeni ostatnich 12 miesięcyIle osób zmarło, a ile urodziło się w styczniu 2021 r.Jakie wyniki rejestrują inne państwa Unii Europejskiej
Sytuacja nie wygląda wesoło, ale nie porzucamy nadziei na powstanie z kryzysu. Największe zmiany dotyczą zasad bezpieczeństwa (antycovid) i skutecznej dezynfekcji. W trzecim artykule z serii „Miesiąc bezpieczeństwa w firmie” przyjrzymy się sytuacji i zmianom w branży HoReCa. Rząd po raz kolejny wprowadza lub znosi lockdown, a przedsiębiorcy robią wszystko, aby ich lokale i firmy nie upadły. Niektórzy postanawiają przeklasyfikować swoje bary na muzea (z różnym skutkiem), inni tymczasowo zajęli się świadczeniem usług cateringowych lub prowadzeniem lokali typu takeaway (z daniami na wynos i z dowozem). undefinedPodobnie jak w innych branżach, również tutaj wprowadzono szereg zmian dotyczących standardów obsługi, m.in.: obowiązkowe noszenie maseczek (już nie przyłbic), rękawiczek, zachowanie dystansu między gośćmi i obsługą, zamontowanie w lokalach przesłon z pleksi, redukcja miejsc siedzących i stolików. W hotelach zamknięto baseny, pokoje zabaw oraz sale restauracyjne i dostarcza się posiłki do pokoju.Zmiany objęły także zwiększenie świadomości pracowników i standardów związanych ze skuteczną dezynfekcją lokalu (blaty, krzesła, klamki, toalety, przełączniki świateł, terminale płatnicze, kasy fiskalne). W toaletach pracowniczych i dla gości tymczasowo zrezygnowano z automatycznych suszarek do rąk (pozostawiono ręczniki papierowe), a dodatkowo umieszczono pojemniki z atestowanym płynem do dezynfekcji rąk oraz instrukcje (lub infografiki) jak skutecznie myć i dezynfekować dłonie. undefinedW celu zachowania największego bezpieczeństwa, przy wejściu do lokalu i w toaletach, zaleca się stosowanie automatycznych bezdotykowych dyspenserów płynu do dezynfekcji [zobacz online]. W dobrych hotelach (np. w Egipcie) takie dyspensery nie są nowością związaną z epidemią wirusa SARS-CoV-2 i od lat służą gościom wchodzącym na salę restauracyjną lub do gabinetów masażu. Doświadczeni wczasowicze wiedzą, że częsta dezynfekcja rąk może skutecznie chronić nie tylko przed koronawirusem, lecz także przed tzw. klątwą faraona lub innymi chorobami brudnych rąk. Hotele, które utrzymują wysokie standardy sanitarne zawsze cieszą się lepszymi opiniami, a ich goście częściej decydują się na wypoczynek w tym samym miejscu. Jest duża szansa na to, że niebawem również w Polsce, obecność płynów do dezynfekcji przestanie dziwić, nawet jeśli epidemia zostanie zażegnana. undefinedJakie są zalecenia Ministerstwa?undefinedMinisterstwo, poza zaleceniem pracy zdalnej (w miarę możliwości) i zachowaniem dystansu społecznego (aktualnie 1,5 m), przykłada ogromną wagę do skutecznej dezynfekcji. Przeprowadzanie codziennej dezynfekcji ma się odbywać z użyciem specjalistycznego produktu biobójczego zawierającego co najmniej 60% alkoholu. Do takich preparatów należą np.: undefinedTRISEPT MAX (zawiera 80% alkoholu), undefinedTRISEPT ŻEL (zawiera 78% alkoholu), undefinedTRISEPT COMPLEX [więcej informacji]. undefinedRekomendowane preparaty pochodzą od farmaceutycznego producenta. Produkty spełniają normy i mają potwierdzone działanie biobójcze na wirusy, bakterie i grzyby. Pamiętajmy, że skuteczna dezynfekcja pozwala eliminować nie tylko rozpowszechniony aktualnie wirus SARS-CoV-2, lecz także: undefinedwirusa zapalenia wątroby typu A, undefinedróżne typy wirusa grypy, undefinedwirusa brodawczaka (HPV) odpowiedzialnego za powstawanie tzw. kurzajek, undefinedwirusa opryszczki wywołującego dotkliwe choroby warg, jamy ustnej, narządów płciowych, a nawet zapalenie opon mózgowych,bakterie E. coli i salmonelli odpowiedzialne m.in. za choroby układu pokarmowego,paciorkowce (wywołujące m.in. choroby górnych i dolnych dróg oddechowych) i gronkowce (odpowiedzialne za trudno gojące się zakażenia),grzyby wywołujące wysoce zakaźne grzybice skóry.Warto zauważyć, że producent zadbał o wzbogacenie składu preparatów o substancje pielęgnujące delikatną skórę dłoni i paznokcie. Przykładowo Trisept MAX zawiera glicerynę, a Trisept Żel ma w swoim składzie glicerynę i d-pantenol.Aby korzystnie wpłynąć na PR hotelu można wręczać gościom zestawy kieszonkowych preparatów do dezynfekcji, dzięki czemu będą mogli zadbać o swoje bezpieczeństwo także poza hotelem.Przykładowe zestawy płynów do dezynfekcji znajdziesz na [tej stronie].Więcej informacji o skutecznych sposobach zapobiegania zakażeniom znajdziesz >na tej stronie<. undefined
Z tego artykułu dowiesz się:Do których podmiotów będzie skierowane rządowe wsparcie dla firmJakie wsparcie dla firm przygotowanoJakie nowe obostrzenia szykuje rząd
Z tego artykułu dowiesz się:Od soboty obowiązują nowe obostrzenia, jutro mają zostać ogłoszone kolejneDo kiedy według ekonomistów Banku Pekao będą obowiązywały restrykcjeCo zostanie odmrożone w pierwszej kolejności
Z tego artykułu dowiesz się:Z czego wynikają restrykcjeJakie kary wprowadziła Wielka BrytaniaJakie grzywny można dostać w przypadku złamania restrykcji
Z tego artykułu dowiesz się:Santoria mogą prowadzić działalność od blisko 2 tygodniNie wszystkie jednak zdecydowały ruszyć od razuJakie warunki należy spełnić, by zostać pacjentem uzdrowiska
Z tego artykułu dowiesz się:Od kiedy obowiązuje lockdown w całej PolsceDlaczego urzędy są zamknięteJak funkcjonują urzędy od 22 marca
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie ograniczenia planują wprowadzić NiemcyIle wynosi wskaźnik zakażeń na 100 tys. mieszkańcówJak przebiega akcja szczepień u naszych zachodnich sąsiadów
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie obostrzenia planuje wprowadzić rządJaki warunek stawia w tym przypadkuKtóre branże mogą bać się o przetrwanie
Z tego artykułu dowiesz się:Co minister zdrowia mówił o nauce w szkoleJak obecnie wygląda rzeczywistośćDo kiedy potrwają nowe obostrzenia
Z tego artykułu dowiesz się:Jaką wizję lockdownu ma dr SutkowskiCzemu na ulicach widziałby wojsko i policjęCzego w jego ocenie zabrakło w działaniach rządu
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie obostrzenia wchodzą w życie w PolsceCzym rząd tłumaczy swoją decyzjęOd kiedy nowe obostrzenia wchodzą one w życie
Z tego artykułu dowiesz się:Jaki test oferuje BiedronkaJaki jest limit testów na jednego klientaKtóra sieć handlowa przymierza się do wprowadzenia testów do swojej oferty
Z tego artykułu dowiesz się:Na jakim etapie jest Carrefour w kontekście wprowadzania testów do ofertyKtóra inna sieć handlowa planuje rozszerzyć asortyment o testyKto zapoczątkował całą tę akcję
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie są szczegóły dotyczące testu na obecność koronawirusa sprzedawanego w BiedronceCo powiedział minister na ten tematCo na temat testu sądzą lekarzeJaka jeszcze inna sieć planuje wprowadzić testy do sprzedaży